Co to jest DPF i do czego służy?- warto wiedzieć!
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
- autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
- najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
- wydruk protokołu z parametrami przepustowości.
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
- szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
- przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
- podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.
DPF jest to filtr cząstek stałych, który montowany jest w układach wydechowych aut wyposażonych w silnik wysokoprężny (od niedawna również w silnikach benzynowych GPF). Filtr DPF - do czego służy? Jego głównym zadaniem jest ograniczenie ilości wydobywających się spalin podczas jazdy samochodem. Standardowy model filtra DPF jest prosty w budowie. Składa się z ceramicznego wkładu, który znajduje się w szczelnej, metalowej obudowie. Jego budowa jest podobna do katalizatora, jednak liczba kanalików jest większa, są porowate i częściowo zatkane. Filtr DPF jest bardzo istotnym elementem układu wydechowego i pełni bardzo ważną funkcję.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Typowymi objawami, po których możemy rozpoznać zapchany DPF, są odczuwalne skoki obrotów, spadek osiągów i ociężała praca. Zapchany filtr cząsteczek stałych znacząco wypływa na pracę całego układu silnikowego, jak i wydechowego. Poznać, że filtr jest zapchany, możemy również po przechodzeniu silnika w tryb awaryjny, zapalić może się także kontrolka filtra, gdy będzie on przepełniony. Objawy zapchanego DPF są dosyć łatwo rozpoznawalne, dzięki czemu możliwa jest szybka reakcja, która uchronić nas może od poniesienia wysokich kosztów związanych z jego naprawą. Jedną z przyczyn jest gromadzenie się w przestrzeni filtra DPF popiołu, który powstaje na skutek spalania sadzy. Innym powodem jest także przerwanie zachodzącego procesu spalania, przez który znacznie częściej i szybciej dochodzi do zapchania i gromadzenia wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń. W celu poprawienia jakości pracy filtra DPF należy jak najszybciej poddać go czyszczeniu lub gdy zajdzie konieczność wymienić na nowy.
Czy da się jeździć bez DPF w samochodzie?
Jazda bez DPF jest możliwa, jednak konsekwencje poruszania się autem bez filtra w ruchu drogowym mogą być bardzo poważne. O ile samo usunięcie DPF z auta nie jest problemem, tak jazda samochodem bez filtra DPF w ruchu publicznym już bardzo. Jest to nielegalne, narusza przepisy prawa, przez co właścicielowi pojazdu grozi uzyskanie wysokiego mandatu, a nawet zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu. Jazda samochodem bez filtra jest więc bardzo nieopłacalna, a przede wszystkim nieekologiczna przez wydzielanie toksycznych spalin do środowiska. Filtr DPF jest bardzo potrzebnym, wręcz niezbędnym elementem w pojeździe.
Czy DPF szkodzi silnikowi?
Posiadanie DPF nie szkodzi silnikowi, o ile jego sprawność jest nienaganna. Natomiast już najmniejsze problemy z prawidłowym działaniem filtra mogą wpływać na szkodę silnika. Znaczny wpływ na mogące pojawiać się problemy niosą zanieczyszczenia w DPF, a także brak ich dopalenia. Zaniedbanie filtra DPF może nieść za sobą dosyć poważne konsekwencje, a przede wszystkim koszty. Tak więc wskazana jest regularna kontrola stanu technicznego filtra DPF, którą wykonać można w profesjonalnych serwisach samochodowych.
Komentarze