Subpage photo

Co to jest DPF i do czego służy?- warto wiedzieć!

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Serwis regeneracji DPF
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
  • autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
  • najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
  • wydruk protokołu z parametrami przepustowości.

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
  • szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
  • przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
  • podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.

DPF jest to filtr cząstek stałych, który montowany jest w układach wydechowych aut wyposażonych w silnik wysokoprężny (od niedawna również w silnikach benzynowych GPF). Filtr DPF - do czego służy? Jego głównym zadaniem jest ograniczenie ilości wydobywających się spalin podczas jazdy samochodem. Standardowy model filtra DPF jest prosty w budowie. Składa się z ceramicznego wkładu, który znajduje się w szczelnej, metalowej obudowie. Jego budowa jest podobna do katalizatora, jednak liczba kanalików jest większa, są porowate i częściowo zatkane. Filtr DPF jest bardzo istotnym elementem układu wydechowego i pełni bardzo ważną funkcję.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Proces regeneracji DPF
Regeneracja Filtr DPF

Typowymi objawami, po których możemy rozpoznać zapchany DPF, są odczuwalne skoki obrotów, spadek osiągów i ociężała praca. Zapchany filtr cząsteczek stałych znacząco wypływa na pracę całego układu silnikowego, jak i wydechowego. Poznać, że filtr jest zapchany, możemy również po przechodzeniu silnika w tryb awaryjny, zapalić może się także kontrolka filtra, gdy będzie on przepełniony. Objawy zapchanego DPF są dosyć łatwo rozpoznawalne, dzięki czemu możliwa jest szybka reakcja, która uchronić nas może od poniesienia wysokich kosztów związanych z jego naprawą. Jedną z przyczyn jest gromadzenie się w przestrzeni filtra DPF popiołu, który powstaje na skutek spalania sadzy. Innym powodem jest także przerwanie zachodzącego procesu spalania, przez który znacznie częściej i szybciej dochodzi do zapchania i gromadzenia wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń. W celu poprawienia jakości pracy filtra DPF należy jak najszybciej poddać go czyszczeniu lub gdy zajdzie konieczność wymienić na nowy.

Czy da się jeździć bez DPF w samochodzie?

Jazda bez DPF jest możliwa, jednak konsekwencje poruszania się autem bez filtra w ruchu drogowym mogą być bardzo poważne. O ile samo usunięcie DPF z auta nie jest problemem, tak jazda samochodem bez filtra DPF w ruchu publicznym już bardzo. Jest to nielegalne, narusza przepisy prawa, przez co właścicielowi pojazdu grozi uzyskanie wysokiego mandatu, a nawet zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu. Jazda samochodem bez filtra jest więc bardzo nieopłacalna, a przede wszystkim nieekologiczna przez wydzielanie toksycznych spalin do środowiska. Filtr DPF jest bardzo potrzebnym, wręcz niezbędnym elementem w pojeździe.

Czy DPF szkodzi silnikowi?

Posiadanie DPF nie szkodzi silnikowi, o ile jego sprawność jest nienaganna. Natomiast już najmniejsze problemy z prawidłowym działaniem filtra mogą wpływać na szkodę silnika. Znaczny wpływ na mogące pojawiać się problemy niosą zanieczyszczenia w DPF, a także brak ich dopalenia. Zaniedbanie filtra DPF może nieść za sobą dosyć poważne konsekwencje, a przede wszystkim koszty. Tak więc wskazana jest regularna kontrola stanu technicznego filtra DPF, którą wykonać można w profesjonalnych serwisach samochodowych.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jak wyczyścić filtr DPF bez demontażu?- Czy to dobry pomysł?

Filtr DPF możemy wyczyścić bez jego wcześniejszego demontażu, samodzielnie, w warunkach domowych za pomocą odpowiednich preparatów takich jak: Liqui Moly, K2 DPF Cleaner, Forch Zmywacz DPF itp....

Czytaj więcej

Ile trwa regeneracja katalizatora?- sprawdź!

Profesjonalna regeneracja katalizatora w serwisie samochodowym niezależnie od wybranej metody, zazwyczaj zajmuje jeden dzień roboczy....

Czytaj więcej

Co robi katalizator w samochodzie?- sprawdźmy!

Katalizator w samochodzie redukuje poziom szkodliwych składników spalin emitowanych przez pojazd do środowiska....

Czytaj więcej

Po jakim przebiegu należy wymienić katalizator?- warto wiedzieć!

Producenci szacowany przebieg, po którym należy wymienić katalizator określają na 80-100 tysięcy kilometrów....

Czytaj więcej

Jak wygląda proces czyszczenia DPF?- sprawdźmy to!

Profesjonalny proces czyszczenia filtra zazwyczaj rozpoczyna się standardową procedurą, jaką jest wykonanie oględzin i ocena stanu technicznego, natomiast dalszy proces czyszczenia filtra DPF uzależniony jest od metody, jaką będzie ono wykonywane. ...

Czytaj więcej

Co powoduje zapychanie filtra DPF?- sprawdźmy to!

Zapchanie filtra DPF powoduje głównie zbyt duże nagromadzenie się w jego przestrzeni popiołu, który powstaje podczas procesu spalania sadzy. ...

Czytaj więcej

Jakie są objawy zapchanego katalizatora?- na co uważać?

Objawami zapchanego katalizatora są najczęściej: • problem z rozruchem silnika, • brak mocy, • nierównomierne obroty, • zwolnione wchodzenie na wysokie obroty, • wzrost spalania. ...

Czytaj więcej

Jak długo działa katalizator?- sprawdź!

Katalizator przy odpowiednim jego użytkowaniu oraz przestrzeganiu zaleceń jak zapewniają producenci, jest w stanie wytrzymać od 200 do nawet 300 tysięcy kilometrów. ...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.