Co to jest filtr DPF?

11 stycznia 2018

DPF w walce o czyste powietrze


   Popularna opinia o tym, że silniki wysokoprężne samozapłonowe, czyli, innymi słowy, diesle, charakteryzują się znacznie większą emisją trujących gazów i cząsteczek, niż silniki benzynowe, znalazła swoje potwierdzenie w naukowych badaniach. Produkcja tlenków azotu i sadzy jest znacznie większa podczas spalania oleju napędowego, co spowodowało konieczność zastosowania specjalnych technik redukcji emisji spalin. Rozwiązaniem tym, mającym na celu spełnienie wyśrubowanych norm emisji spalin EURO, stał się filtr DPF. Akronim DPF w języku polskim oznacza nie mniej, nie więcej tylko filtr cząsteczek stałych (Diesel Particule Filter). Filtr ten znany jest również pod nazwami GPF oraz FAP, zależnie od kraju pochodzenia. Zaznaczmy również, że posiadaczami filtra DPF jest benzyna jak również diesel. 

Celowość wykorzystania filtrów cząstek stałych.


   O katalizatorze w samochodzie słyszał chyba każdy. W zasadzie jego właściwa nazwa to reaktor katalityczny i jest to standardowy element wyposażenia pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Jednak z racji wprowadzenia restrykcyjnych norm EURO IV w 2005 roku, sama obecność katalizatora w samochodach z silnikiem diesla przestała wystarczać do osiągnięcia pułapów dopuszczających auta do korzystania z dróg publicznych. Stąd wielka popularyzacja układów posiadających prócz katalizatora również filtr DPF, który, mimo że wykorzystywany w motoryzacji jest dopiero od 1996 roku, obecnie zyskuje wyjątkową popularność (również z racji braku możliwości zastąpienia go równie wydajnym i ergonomicznym rozwiązaniem).

Układ DPF – Diesel Particule Filter


   Jak każdy filtr, DPF charakteryzuje się bardzo dużą powierzchnią przy zachowaniu rozsądnych rozmiarów. Sam filtr i jego wewnętrzne ścianki zbudowany jest najczęściej z perforowanego metalu, odpowiedniej metalowej siatki, papieru lub materiałów ceramicznych, których odpowiednia porowatość zapewnia filtrowanie gazów wydechowych. Najważniejszym zadaniem filtra DPF jest wyeliminowanie z gazów spalinowych sadzy i tlenków węgla, które są niebezpieczne dla człowieka nawet w niewielkim stężeniu w powietrzu. Od budowy i wykorzystanych materiałów w konstrukcji DPF zależy również cena filtra DPF.  Warto tutaj wspomnieć, że filtry DPF nie zapewniają ochrony przed stosunkowo dużą emisją tlenków azotu NOx, a co w przypadku braku redukcji eliminuje samochody z dopuszczenia do ruchu. Dlatego też, prócz filtra DPF powinniśmy się spodziewać w samochodach wyposażonych w silnik Rudolfa Diesla również układu katalitycznej redukcji spalin, znanego jako SCR.

SCR, czyli mocznik w służbie ludzkości


   Dzięki wykorzystaniu 32,5% wodnego roztworu mocznika wtryskiwanego bezpośrednio w strumień gorących spalin udało się sprawić, że diesle nigdy do tej pory nie były tak czyste. Pierwotnie plany redukcji emisji NOx zawierały się w wykorzystaniu amoniaku, który będąc w wysokiej powinowatości do tlenków azotu, doskonale wiązał się z cząsteczkami NOx i do atmosfery trafiał jako obojętny dla środowiska azot i parę wodną. Jednak takie rozwiązanie sprawiłoby, że każdy samochód wyposażony w podobny układ, ze zbiornikiem pełnym trującego amoniaku, stałby się jeżdżąca bombą chemiczną, która w przypadku poważniejszej kolizji lub wypadku mogłaby okazać się groźniejsza od samej stłuczki. Stąd też wykorzystanie mocznika, który pod wpływem temperatury rozpada się między innymi na amoniak, który już doskonale radzi sobie z NOx. Układ taki nosi nazwę SCR, czyli katalitycznej redukcji spalin.

DPF do wymiany?


   Od września tego roku, obecność filtra GPF/DPF/FAP jest w samochodach z silnikiem diesla obowiązkowa. Jego brak powoduje odebranie homologacji i niedopuszczenie auta do jazdy. Jest to więc bardzo ważny element konstrukcji układu wydechowego. Biorąc również pod uwagę, że jak każdy filtr, jest elementem eksploatacyjnym, powinniśmy zwracać baczną uwagę na jego kondycję. Wśród wspomnianych materiałów wykorzystywanych w konstrukcji filtrów cząstek stałych w samochodach, tylko papierowe nie mają możliwości regeneracji. Pozostałe, czyli zarówno metalowe, jak i ceramiczne filtry DPF można regenerować. Odbywa się to na dwa sposoby. Pierwszym jest sposób samoczynny. W nowoczesnych samochodach z silnikiem diesla współpracujący sterownik silnika i sonda lambda są w stanie określić, kiedy zapchany filtr DPF przestaje działać z deklarowaną wydajnością (która powinna oscylować od 100% do minimum 85%). Wtedy to w układzie wtryskowym wprowadzane są odpowiednie korekty dla dawek wtrysku i ich ilości. Mianowicie dodatkowo podawana jest dawka w paliwa w suwie wydechu, co sprawia, że dochodzi do pozakomorowego spalania oleju napędowego. Jest to pożądane, ponieważ temperatura w filtrze DPF podnosi się wtedy powyżej 600 stopni Celsjusza i zgromadzona wewnątrz filtra sadza zaczyna się wypalać – stąd i popularne określenie "wypalania DPF-a", które kryje pod sobą właśnie regenerację samoczynną. Jeśli jednak podobnej możliwości regeneracji nie posiada nasz samochód, konieczne będzie skorzystanie z usług specjalistycznych serwisów i warsztatów samochodowych zajmujących się regeneracją filtrów dpf.

 

Jeśli znalazłeś ten artykuł, prawdopodobnie szukałeś również:
- dpf a katalizator
- dpf kontrolka
- zapchany filtr DPF objawy

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.99

Komentarze

Arek 2019-01-16 15:30:13

Dobry artykuł, w końcu ktoś jasno wytłumaczył co to tak naprawdę jest.

-2
Kamil 2019-01-17 15:14:28

Po przeszukaniu internetu, w końcu znalazłem artykuł, który mnie oświecił w czym jest cały ten filtr DPF.

-2
Mariusz 2019-01-17 15:48:36

Po przeczytaniu artykułu można się już pochwalić podstawową wiedzą na temat DPF, oby więcej takich wpisów!

-6
Amadeusz 2019-01-18 15:11:31

Świetny artykuł, ogromnie brawa dla autora :) Nie znalazłem jeszcze nigdzie tak jasnego wytłumaczenia :)

-2
mariusz33432 2019-01-18 15:52:18

Moje auto dusi się podczas jazdy, wiem, że mam DPF-a, czy może to być oznaka zapchanego DPF-a? Jeśli tak to, jak możecie mi pomóc?

3
monika44 2019-01-21 15:16:46

Super skarbnica wiedzy na temat DPF-a dla każdego posiadacza diesla!

0
Lenka 2019-01-21 15:17:52

Świetnie! Nie musiałam długo szukać by znaleźć odpowiedź.

-5
adam 2019-01-21 15:21:28

Doskonale wszystko wyjaśnione, dziękuje!

6
mirek232 2019-01-21 15:40:03

Świetnie zebrane informacje na temat DPF-a, ja w swoim autku też go mam! Pozdrawiam.

3
witoltdiesel 2019-01-22 09:22:33

Filtr w dieslu bardzo ważna rzecz, warto jednak pamiętać o prawidłowym użytkowaniu auta i na pewno będzie działać jak trzeba!

0
jurekturek 2019-01-22 09:47:41

Też mam diesla, a więc i DPFf-a, a dzięki wam wiem co robić, aby jak najdłużej utrzymać go w dobrej formie! Polecam poczytać!

1
maciek1 2019-01-22 11:09:19

Nikt jeszcze tak zrozumiale nie napisał co to jest dpf. Super!

-7
irek 2019-01-22 11:39:25

Super napisane.

3
damian975 2019-01-22 12:00:20

Zawsze mnie ciekawiło co to wgl jest ten dpf, teraz już wiem.Doskonale.

4
Ryczywół 2019-01-22 13:35:21

DPF to jest coś co uratuje diesle. Fajny ten ostatni artykuł o systemie denoxtronic, dużo czytania ale fachowa wiedza rzeczywiście.

-5
Krystyna 2019-01-22 15:33:39

Dobrze w końcu znaleźć odpowiedzi na wszystkie moje pytania

0
maslanka22 2019-01-23 09:09:41

Dobrze, że ktoś wymyślił ten filtr, jazda od razu bezpieczniejsza i przede wszystkim zdrowsza dla środowiska!

-4
cukiereczek22 2019-01-23 09:27:44

Świety artykuł! Kawał dobrej roboty, bardzo duże brawa dla osoby piszącej!

-2
robik 2019-01-23 11:17:45

Rewelacja! Bardzo jasno napisany tekst.

2
Krzychu555 2019-01-23 11:39:54

Wam też się tak często zapychają te dpfy?

-1
Radekkk 2019-01-23 11:43:37

Super! Teraz już Wiem co i jak, czyli dpf to bardzo przydatna część, a tyle złego o tym słyszałem.

3
Hasztag BMW 2019-01-23 13:43:30

Szanuj filtry DPF tak szybko się zapychają :D

1
czarodziej 2019-01-24 12:15:08

Po tym artykule posiadam najważniejsze informacje na temat fitrów. Wielkie dzięki!

0
arkadiuszkos 2019-01-24 12:27:54

Jak tak sie naczytam waszych artykułów, to specjalistom od diesli i filtrów zostanę :D

2
Wacek 2019-01-24 13:47:22

To najważniejszy filtr w dieslu zaraz po filtrze oleju, ponieważ chroni środowisko!

1
Miluś 2019-01-24 15:20:15

Ja nie wiem co tak ludzie na te dpfy narzekają, może lepiej nauczyć się jeździć, ja mam już długie lata auto z dpefem i wszystko git!

-2
Ireeek 2019-01-24 15:42:47

Auto od jakiegoś czasu kopci na siwo, ale kontrolka dpf się nie wyświetla, mimo tego moze to oznaczać zapchanego dpfa nie????

3
Szelek 2019-01-24 15:47:33

Rzeczywiście te dpfy są takie uciążliwe??? Bo niedawno kupiłem właśnie auto z dpfem.

1
Grobiel 2019-01-25 10:27:04

Wiele się słyszy o tych dpfach, ale dzięki Wam już wiem wszytsko na ich temat, super.

-3
GRZESIEK 2019-01-25 10:46:30

Git artykuł! Prosiłbym o jakiś dodatkowy na temat SCR :)

-2
Maniek 2019-01-25 11:02:32

A gdzie w aucie ten cały dpf się znajduje? :O

-2
Boruta 2019-01-25 12:25:30

u nas to i tak spokojnie jak chodzi o te filtry, bo im dalej na zachód tym gorszego fiołka w garnuszku mają - co kraj to obyczaj, ja wiem, od 10 lat za kółkiem, pozdro mobilki, ale bez przesady, 3500 euro za brak jednego filtra to jest jakiś żarcik i to w nie najlepszym stylu.

3
Ola343 2019-01-28 08:15:55

Tak jest, DPF w walce o czyste powietrze! Każdy posiadacz diesla powinien znać to zdanie!

1
qurek 2019-01-28 08:30:47

Super, poczytałem i już wiem coś więcej na ten temat, a przyda mi się to, bo przymierzam się do zakupi diesla. :)

0
Jarek 2019-01-28 10:09:44

Szelek, ja już jeżdżę 2 lata autem z DPFem i nie narzekam, może to zależy w dużym stopniu od stylu jazdy, tankowanego paliwa, czy ktoś stosuje dodatki do paliwa itp. O samochód trzeba dbać, to nie rower.

1
kAROLEK 2019-01-28 10:35:30

Dpf to oczyszczacz naszego spalin można powiedzieć, dzięki niemu ma świeższe powietrze.

-2
Yontek 2019-01-28 11:44:36

@Szelek Dpfy nie są uciążliwe jak masz wszystko sprawne w aucie. Jak masz coś walnięte i nie działa jak powinno i dymi to się zawali ten filtr raz dwa i tak będzie w kółko.

4
boruc23 2019-01-29 08:17:21

Super napisane, podstawowe informacje w jednym miejsu!

4
barbarossa 2019-01-29 08:30:48

Warto dbać o środowisko, o siebie i swoją rodzinę, dlatego filtr w aucie to świetna rzecz!

-7
AdamDul 2019-01-29 10:26:24

Dpf to mokry czy suchy filtr???

-1
Przepis na DPF 2019-01-29 15:37:20

Witam,

jestem specjalistą proszę mi zaufać

bierzesz dużą puchę, pchasz tam 3 kilo pokruszonej porcelany i platynę (tyle co brudu za paznokciem). I masz.

I za to dokładnie płacisz 5 tysięcy złotych.

Jak masz tira to 15 tysięcy. I porcelany bierzesz 10 razy więcej.

Opłaca się za to płacić?

0
Czytelnik 2019-01-30 08:17:54

Super artykuł, DPF jak najbardziej potrzebny, a poczytać o tym też miło :)

4
kamyczek 2019-01-30 08:30:52

Dobrze, że filtry zostały wprowadzone! Dbajmy o nasze środowisko! :)

0
Franek 2019-01-30 10:20:20

Krzychu555 co to znaczy,że często Ci się dpf wypala?? Co ile km dokładnie??

2
Szczery 2019-01-31 13:57:46

ja nie podpowiem co to jest filtr DPF ponieważ nie przeczytałem tego artykułu

-5
dieselek 2019-01-31 14:24:43

W benzyniakach też te filtry są czy w dieslach tylko?

-2
kaloszek3 2019-01-31 15:15:59

@Ryczywół, zgadzam się ten artykuł też super. Filtry jak najbardziej są potrzebne w dieslu.

3
abi32 2019-01-31 15:31:31

@Hasztag BMW hehe dobre! No trzeba dbać, bo jak nie to tylko regeneracja, albo nowy. :D

-1
Bezczel 2019-02-01 13:35:25

Yontek Ty chłopie weź, chyba nie jeździłeś prawdziwym autem (pozdrawiam mobilki), bo DPF to strasznie uciążliwe dziadostwo.

0
Imadeusz 2019-02-01 14:29:49

@AdamDul dpf to suchy filtr!!!

3
śmieszek 2019-02-01 14:56:03

Z tego co poczytałem tu, to na prawdę ten dpf nie jest taki straszny jak go malują :D

-5
Bona 2019-02-01 15:17:40

@AdamDul DPF to suuchy filtr, natomaist FAP jest mokry. Pozdro :)

2
Helga21 2019-02-01 15:32:00

@Szczery A szkoda, bo artykuł bardzo dobry i przydatny. Może jednak sie skusisz? :)

2
sQter 2019-02-04 13:53:42

Już gdzieś czytałem artykuł na ten temat. Ten filtr nie jest taki głupi jak się wydaje. W garażu dalej się nie zagrzejesz, ale środowiska tak nie truje.

0
Mirek_S 2019-02-04 14:18:07

O EGR to słyszałem, ale SCR?? Co to jest wgl ?

0
avatar 2019-02-04 14:57:33

Jak piszecie o tych dpfach takie straszne rzeczy, to aż mi się odechciewa kupować diesla...

2
włodek 2019-02-04 15:13:34

Odnośnie ostatniego akapitu: Jak już w filtrze są popioły, to nie pozostaje nić innego jak regenerować. Pozdrawiam!

-1
Oliwier34 2019-02-04 15:26:49

Czyli te DPF-y to powstały tylko dlatego, że wproadzili normę emisji spalin tak? Wcześniej ich nieb było?

-2
Darium2 2019-02-05 08:18:14

Dobrze, że DPF zatrzymuje w sobie wszystkie zanieczyszczenia, warto dbać o środowisko.

2
Idek2134 2019-02-05 08:30:01

Fitrk w aucie jak najbardziej potrzebny, a jak trzeba czyścić, to wystarczy wysłać do was.

5
mitsubishi 2019-02-05 10:23:11

@dieselek pewnie, że są tylko jakoś inaczej się nazywają, GPF chyba :)

3
Tomek Rak 2019-02-05 10:48:31

Układ SCR ma dodatkowo oprócz DPFA na celu zredukowanie emisji bardzo szkodliwych tlenków azotu

1
DO MIRKA 2019-02-05 14:15:12

SCR to ten co to sika mocznikiem w spaliny i przez to są mniej trujące chociaż pachną znacznie bardziej... specyficznie.

2
Szport6 2019-02-06 08:17:40

Super, że ktoś w końcu wymyślił te filtry, bez nich była totalna samowolka. Teraz to chociaż w minimalnym stopniu dbany o środowisko.

0
Wergiliusz 2019-02-06 08:33:03

No DPF to super wynalazek, wystarczy tylko jeszcze dbać o auto i wtedy regeneracja nie jest potrzebna.

-2
gość 2019-02-06 12:07:56

Prawie każdy kto ma diesla narzeka na dpf, a ciekawe czego nie narzekacie na to,że bez dpfa zatrute środowisko mamy? :/

3
ciekawskijasio 2019-02-07 15:37:55

To jakieś filtry GPF też są???Nie słyszałem o takich:O

3
Gigi 2019-02-08 14:56:12

@Mirek S przeczytaj artykuł to się dowiesz co to jest SCR.

1
star 2019-02-08 15:25:17

Witam! A takie pytano, czy u Was można kupić nowy filtr do samochodów ciężarowych?

0
klemens 2019-02-11 12:24:18

@GRZESIEK też bym właśnie prosił o artykuł o SCR, bo ciekawi mnie co to takiego jest...

3
Karol 2019-02-11 12:53:53

@mariusz33432 dokładnie tak...lepiej za wczasu kolego do mechanika od dpf jedź

0
GOROL 2019-02-11 13:38:30

Oczywiście Yontek dobrze Ci mówi, możesz mu polać. Gwarancją sprawnego DPFA jest sprawny silnik.

0
Wiktor 2019-02-12 10:00:44

Dpfy są potrzebne, skoro producenci wyposażyli w takie cuda wianki nasze auta, to nie na darmo przecież...

nano 2019-02-12 10:39:44

@dieselek w benzyniakach też są filtry.

Praca 2019-02-12 13:02:40

Cześć, piszę pracę magisterską na temat DPF, korzystam z waszych artykułów i powiem wam, że już 2 strony a4 zapisane, a wiadomości cały czas przybywa :D Dzięki

klient 2019-02-13 10:17:31

Zdecydowałem się na regenerację DPF u Was, ale mam jeszcze pytanie, czy chcąc u Was zregenerować filtr, muszę go najpierw wyjąć czy sami mi go wyjmiecie?

fujka 2019-02-13 11:07:27

SCR, czyli mocznik w służbie ludzkości - źle mi się to kojarzy ;/ nie kupuje diesla, nie chce mieć żadnych płynów ustrojowych w aucie. fujka fujka

Maciak 2019-02-14 09:38:02

CO ile należy regenerować DPF?

wv 2019-02-14 11:56:54

@ciekawskijasio są, są...w samochodach na benzynę tylko.

pyrtek 2019-02-14 12:20:04

@Wergiliusz ale jak dbać, żeby się nie zapychał ten dpf??

moziilaa 2019-02-15 09:15:51

Do dzisiaj nawet nie wiedziałam co to jest, każdy o tym gada i gada, nikt nie miał ochoty tego wytłumaczyć :)

Wzruszony 2019-02-15 09:29:20

Wszyscy tak walczą z dieslami, bo one takie be są, bo środowisko zanieczyszczają, a może ktoś w końcu skupi się na benzynach, też nie są takie święte.

marek 2019-02-15 11:07:19

@GOROL no Ameryki, to żeście nie odkryli, wiadomo, że jak silnik niesprawny to dpf, turbina wszystko się szybciej zużywa

do ciekawskijasio 2019-02-18 10:28:52

tak istnieje takie coś jak DPF, ale jest on montowany w benzynach

mrozu 2019-02-18 11:59:48

GPFy są w autach na benzynę, dpfy i fapy w dieslach.

michaś 2019-02-18 12:27:08

@nano nie ma w benzyniakach dpfów

Maniu 2019-02-19 10:11:21

@ciekawskijasio oczywiście, że w benzyniakach są też filtry, ja mam :)

raddzio 2019-02-19 11:03:13

@Wiktor dokładnie dpfy są potrzebne!!!

darekm 2019-02-20 11:08:52

@Darium2 dobrze powiadasz, dpfy to wspaniałe urządzenia :)

Krzychu555 2019-02-21 10:48:23

@Franek no mi tak średnio co 500 km trzeba wypalać dpfa, to jak dla mnie często;/

Abdul 2019-02-21 10:59:10

Od której normy Euro są te PDFy?

Migutek 2019-02-21 11:08:12

@nano Ale z tego co wiem, to są tam jakieś filtry, nie dpf ani fap, ale jakieś są inne ;/ Mam upatrzonego ładnego lexusa na benzynę i boję się, żeby tam nie było tego ustrojstwa...

adam_s 2019-02-22 11:39:28

Czyli mam rozumieć, po roku 2005 każdy diesel ma w sobie ten dpf???

kania 2019-02-22 11:43:50

Jak Wam nie pasuje dpf to sprzedajta auto albo oddajta na złom

MaciekR 2019-02-25 10:45:08

Hejka, pomóżcie, bo nie wiem czy u mnie właśnie dpf szwankuje??? Wyskoczyła mi deska taka żółta kontrolka - prostokąt wypełniony kropeczkami, czy to jest właśnie kontrolka od dpf???

camis 2019-02-26 10:49:50

Ja bym dpf zdefiniował tak - najbardziej podatny na awarię element w samochodach haha

sebuśśś 2019-02-26 11:11:52

@adam_s z tego co wiem to nie każdy samochód po 2005 ma dpfa.

magluś 2019-02-27 10:58:14

@pyrtek doradzę Ci tak: co jakiś czas na dłuższą trasę przegoń auto, bo najgorzej jak się po samym mieście tylko jeździ, bez przyciśnięcia na gaz.

rafal81 2019-02-27 12:15:54

@camis haha to żeś podsumował filtry dpf :D

maciek78 2019-02-27 12:25:09

@Abdul od 2010 chyba wprowadzono na dobre te dpfy, albo od 2009, nie wiem dokładnie :D

car92 2019-02-28 11:00:39

@Krzychu555 U mnie zdecydowanie za często trzeba wypalać dpf :(

MarcinT 2019-02-28 11:52:48

@gość a tam gadasz! Dawniej nie było tych dpfów i dobrze było.

WiesiekT 2019-03-01 10:18:33

Witam,
Mielibyście u Was na stanie jakiś zamiennik katalizatora do Kia Sorento 3,5 z 2005 roku?

Pozdrawiam

AdrianG 2019-03-01 11:33:27

@adam_s chyba trochę później nastały te dpfy? Nie od 2009?

ogrodny 2019-03-04 12:39:04

@camis dokładnie, tak to jest z tymi naszymi dpfami :)

Bartekk 2019-03-04 13:13:37

@Krzychu555 Mi co 600 km się dpf wypala to nie wiem czy to jest często.

Adam76 2019-03-05 14:38:07

Weźcie przestańcie narzekać na te dpfy, bo się nudni robicie...

fred 2019-03-05 15:05:56

DPF ? Nie! Nigdy więcej nie chce tego posiadać w aucie!

Dragon22 2019-03-06 15:15:23

Co da się zrobić, żeby po jednym wypalaniu ustrzec się przed kolejnym zapchaniem dpf? Jakieś porady poproszę :)

MarianH 2019-03-06 15:25:28

Mimo tych dpfów i fapów dla mnie i tak tylko diesel, nie uznają benzyny!

mileusz 2019-03-07 15:12:52

@pyrtek Po pierwsze nie jeździj tylko i wyłącznie po krótkich odcinkach dróg, tylko przegoń od czasu do czasu auto w trasę! :)

Tadzio 2019-03-07 15:20:26

Witam, czy może mi ktoś najprostszymi słowami powiedzieć czym się rożni filtr fap od filtra dpf?

celinka21 2019-03-11 08:14:42

Oby więcej takich rozwiązań jak DPF, który walczy o lepszą jakość powietrza! :)

Berczi 2019-03-11 08:40:11

Budowa tego filtra, to całkiem skomplikowana jest, no ale jakoś to wszystko musi dobrze działać.

Paweł O 2019-03-11 14:16:33

@camis Brawo! Idealne wytłumaczenie pojęcia zwanego filtrem dpf :)

Komarrek324 2019-03-12 08:21:13

@camis Jak się dobrze o auto nie dba, to wszystko jest najbardziej awaryjne. Pozdro :)

Elena12 2019-03-12 08:35:23

Nic dodać nić ująć, o filtrze jest, o zastosowaniu jest, o budowie jest. Super artykuł.

andzia 2019-03-12 12:22:06

Ja to nigdy nie miałam problemów z dpfem, bo od zawsze preferuję benzynę :)

Zachyq3 2019-03-13 08:09:35

@MarianH Tak jest, tylko diesle! Pozdrawiam!

Mario 2019-03-13 08:27:28

@klient To chyba zależy czy przyjedziesz sam autem, czy wysyłasz do nich filtr. Ja swój wysyłałem, więc musiałem sam wymontować.

Jarecki 2019-03-13 13:50:57

O jaaaa, nawet nie wiedziałem, że w samochodach na benzynę też są filtry... a ja się cieszyłem, że nie mam żadnego filtra :D

papik 2019-03-13 14:11:40

@Adam76 noo dokładnie tylko by narzekali na dpfy...

Edward 2019-03-14 08:15:46

Bardzo ciekawy artykuł. Daje 5 gwiazdek.

Arek 2019-03-14 08:31:32

@Szczery A szkoda, bo artykuł o filtrach bardzo fajny.

Albert 2019-03-15 08:15:28

Ten artykuł to skarbnica wiedzy i flitrach cząstek stałych! Super

Ernersto 2019-03-15 08:30:41

Ciekawi mnie, czy w autach benzynowych też można znaleźć takie filtry co?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

29 sierpnia 2018

DPF - co to jest, jak to wygląda, ile to kosztuje?

DPF – co to jest, jak to wygląda, ile to kosztuje?   DPF...

29 sierpnia 2018

Jak wygląda zapchany DPF? - Objawy

Jak wygląda zapchany DPF objawy   Jak wygląda zapchany...

29 sierpnia 2018

Ile kosztuje filtr DPF CENA?

Ile kosztuje filtr DPF? – CENA   Ile kosztuje filtr...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer