Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizator, inaczej reaktor katalityczny zajmuje się zmniejszeniem ilości i poprawieniem jakości emitowanych przez silnik spalin; może być on ceramiczny lub metalowy, a w ich wnętrzu (dokładniej na ściankach wkładu) znajdują się metale szlachetne takie, jak: platyna, rod i pallad, dzięki którym dochodzi do reakcji chemicznych ze szkodliwymi związkami, co umożliwia oczyszczenie spalin z toksycznych związków chemicznych. Wkład metalowy lub ceramiczny katalizatora jest złożony z wąskich kanalików, przez które przepływają spaliny. Katalizator pracuje w wysokiej temperaturze, więc trzeba zadbać o dobre warunki dla jego działania i nie wolno doprowadzić do uszkodzenia obudowy, ponieważ podzespół ten będzie nadawać się do wymiany. Katalizator współpracuje z sondą lambda, której sprawność jest tutaj kluczowa, gdyż to ona musi zadbać o odpowiedni skład mieszanki powietrzno-paliwowej.
Do czego potrzebny jest katalizator samochodowy? - Co robi katalizator w samochodzie?
Katalizator podobnie do filtra cząstek stałych dba o to, aby nie zanieczyszczać środowiska, czyli jego rolą jest zmniejszenie emisyjności spalin w pojeździe, dlatego właśnie za pomocą katalizatora dochodzi do przefiltrowania spalin i wypuszczenia ich z „lepszym” składem. Aktualnie montuje się już kilka katalizatorów w kolektorze wydechowym, aby jeszcze bardziej zadbać o niezanieczyszczanie atmosfery oraz przez to, że pojawiają się nowsze i surowsze restrykcje dotyczącej normy emisji spalin.
Do czego służy katalizator i czy można go wyciąć? - Jazda bez katalizatora w benzynie i w dieslu
Już wiesz, do czego służy katalizator i jakie jest jego zadanie, dlatego skupimy się teraz na innej kwestii, jaką jest wycinanie tego podzespołu. Absolutnie nie należy wycinać katalizatora, ponieważ podobnie jak w przypadku pozbycia się filtra cząstek stałych jest to niezgodne z prawem. Jeżeli się ich pozbędziesz, to utracą one możliwość spełniania swojej określonej funkcji, a dodatkowo będziesz przyczyniać się do zatruwania powietrza. Niestety, ale jazda bez katalizatora, czy to w dieslu, czy benzynie nie wchodzi w grę, ponieważ będziesz mieć tylko i wyłącznie problemy.
Katalizator samochodowy - do czego służy, jak o niego dbać? - Katalizator w samochodzie, gdzie jest jego miejsce?
Silnik produkuje spaliny, których skład nie jest najlepszy, więc jego zadaniem jest przefiltrowanie ich i usunięciu toksycznych związków chemicznych. Dokładne umiejscowienie katalizatora jest w okolicach kolektora wydechowego lub wylotowego. Czyść katalizator od czasu do czasu, nie wjeżdżaj w kałuże, ponieważ ten podzespół nie lubi gwałtownych zmian temperatur (gorący katalizator po zetknięciu się z lodowatą wodą może się skurczyć i pęknąć), nie przepalaj go samodzielnie, nie lekceważ innych niepokojących objawów. Jeśli sonda lambda zostanie uszkodzona, pamiętaj o jej wymianie, bo to w głównej mierze od niej zależy praca katalizatora.
Katalizator w samochodzie - jak działa, co się w nim psuje? - Ile kosztuje katalizator?
Redukcja substancji chemicznych zatruwających naszą atmosferę następuje za pomocą metali szlachetnych. Dzięki platynowcom, których użyto do skonstruowania wkładów do katalizatorów, zwiększa się ich wartość. Najczęstsze awarie katalizatorów związane są z uszkodzeniami mechanicznymi, zwłaszcza gdy są ceramiczne. Nie służy mu styczność z lodowatą kałużą. W autach z LPG może wystąpić usterka spowodowana złym wyregulowaniem instalacji gazowej. W pojazdach benzynowych spotkać się można ze spalaniem paliwa zamiast w cylindrze, to w katalizatorze i to przykładowo przez awarię układu zapłonowego lub przez próby uruchomienia jednostki napędowej przez inne auto przy holowaniu.
Komentarze