Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne

Co to jest kontrolka DPF to pytanie, którego nie trzeba zadawać posiadaczom nowych samochodów z silnikiem diesla. Żółty lub pomarańczowy symbol zapchanego filtra cząstek stałych pojawia się średnio co 500 – 1000 kilometrów, zwłaszcza w przypadku jazdy miejskiej. Mimo iż nie jest ona zazwyczaj witana z radością przez użytkowników samochodów z silnikiem, jest niezbędna do właściwej pracy samochodu – informuje o konieczności naszej interwencji w sprawie o tyle ważnej, jak i łatwej do rozwiązania.
Kontrolka DPF na wyświetlaczu deski rozdzielczej.
Kontrolka DPF zapala się w jednym, jedynym wypadku, kiedy różnica ciśnień środowiska przed i za filtrem DPF jest zbyt duża. Za filtrem i przed filtrem zainstalowane są czujniki ciśnienia, a różnica wyników ich pomiarów definiuje zachowanie się sterownika silnika. Nagromadzenie sadzy w konstrukcji filtra zmniejsza przepływ powietrza a w efekcie również ciśnienie przed filtrem. Stąd i pojawiająca się na desce kontrolka DPF.

Kontrolka DPF na wyświetlaczu deski rozdzielczej.
Kontrolka DPF zapala się w jednym, jedynym wypadku, kiedy różnica ciśnień środowiska przed i za filtrem DPF jest zbyt duża. Za filtrem i przed filtrem zainstalowane są czujniki ciśnienia, a różnica wyników ich pomiarów definiuje zachowanie się sterownika silnika. Nagromadzenie sadzy w konstrukcji filtra zmniejsza przepływ powietrza a w efekcie również ciśnienie przed filtrem. Stąd i pojawiająca się na desce kontrolka DPF.

Czy kontrolka DPF pojawia się tylko w jednym wypadku?
Niestety nie, ponieważ czujnik ciśnienia nie jest w stanie określić, co zapchało filtr, a nie musi być to niestety sadza. Podczas dopalania sadzy w filtrze powstaje niepalna sadza, której usunąć się w ten sposób nie da, a kontrolka wciąż będzie świecić. Poza tym bezpośrednim następstwem zapchanego filtra jest spadek osiągów samochodu, aż do jego unieruchomienia włącznie. Jeśli po wypalaniu DPF, kontrolka DPF zaświeci się znów za kilkadziesiąt kilometrów, jest to znak, że bezpośrednią przyczyną problemów z DPF jest popiół po sadzy, a nie sadza i konieczna jest regeneracja filtra DPF.
Komentarze