Co to jest mokry filtr DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Co to jest mokry filtr DPF?

Filtr cząstek stałych FAP to element, który znajduje się w autach z silnikami wysokoprężnymi i jest to druga odmiana suchego filtra DPF. Jego praca jest praktycznie taka sama co DPF, z tym że do samooczyszczania podzespołu z sadzy niewymagana jest wysoka temperatura spalin, a wszystko dzięki płynowi katalitycznemu. Płyn FAP (Eolys) trzeba uzupełnić najlepiej do pełna, aby nie zaburzyć czasu wtrysku konkretnej porcji i aby uniknąć nieprzyjemnej sytuacji na drodze, która miałaby objawić się w zatrzymaniu pracy silnika. Odpowiednie użytkowanie pojazdu z FAP-em i przestrzeganie reszty zaleceń od producenta pomoże w przedłużeniu sprawności filtra cząstek stałych FAP.

Filtr FAP - mokra odmiana DPF - DPF suchy czy mokry?

Najbardziej charakterystyczne w filtrze FAP jest to, że wymaga dolewania specjalnego płynu katalitycznego, który ułatwia przebieg procesu samooczyszczania mokrego DPF. Popularniejszy jest jednak DPF, ponieważ można go znaleźć w większości samochodów. Tobie zostawiamy wybór, czy wolisz pojazd z filtrem DPF, czy z FAP. Na pewno możesz zapomnieć o bezawaryjnej jeździe, bo przyjdzie moment, w którym FAP się zanieczyści i będzie trzeba wypalić z niego sadzę albo w ogóle umyć go w maszynie. Zakłada się, że FAP będzie do wymiany po około 160 tysiącach przejechanych kilometrów.

1. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Wypalanie FAP 1.6 HDI

Niestety pomimo zapewnień, że FAP jest łatwiejszy w eksploatacji oraz że nie zapycha się, jak DPF, w rzeczywistości okazało się zupełnie odwrotnie. W płynie katalitycznym jest ceryna, która odpowiedzialna jest za szybsze powstawanie popiołów, czyli filtr może szybciej się zatkać, a nawet uszkodzić. Nie obejdzie się bez czyszczenia FAP w serwisie. Płyn Eolys możesz dolać sam, ale potrzebujesz do tego specjalnego zestawu. Jeśli chodzi o usuwanie filtra FAP, to nie jest to dobry pomysł, ponieważ jest to czynność nielegalna. Wypalanie FAP w silniku 1.6 Hdi i w każdym innym musi odbyć się zgodnie ze wskazówkami.

2. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Brak płynu FAP - objawy

Żadnego z występujących objawów nie powinno się zbagatelizować, ponieważ chwilowy spadek mocy czy wzrost zużycia paliwa może być przyczyną poważnych problemów z filtrem cząstek stałych. Aby nie doprowadzić do jego przedwczesnej dysfunkcji, warto przyjrzeć się eksploatacji pojazdu, jakie paliwo i oleje stosujesz, czy pamiętasz o naprawach / wymianach części, które już do niczego się nie nadają, czy choć raz w miesiącu wypalasz DPF i kiedy ostatni raz oczyściłeś filtr DPF w ASO. Jak widać, bardzo dużo czynników ma wpływ na działanie Twoich podzespołów w aucie. Ponadto, jeśli masz FAP, to Twoim obowiązkiem jest uzupełnianie płynu Eolys, bo inaczej dostaniesz informację w postaci kontrolki o niskim poziomie płynu, aż w końcu silnik całkowicie się unieruchomi.

 Jakie objawy zapchania DPF?

3. Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP? - DPF w jakich samochodach?

DPF i FAP znajdują się w samochodach, które mają silnik wysokoprężny i mamy do czynienia zarówno z suchą, jak i mokrą odmianą filtra cząstek stałych. Filtr DPF, aby mógł się swobodnie wypalić, wymaga osiągnięcia około 700 stopni C przez spaliny, natomiast auta posiadające filtr FAP (znajdziesz go we francuskim koncernie PSA) potrzebują płynu katalitycznego, dzięki któremu spaliny szybciej się nagrzewają i też nie potrzebują tak wysokiej temperatury (od 250 do 300 stopni C) do udrożnienia kanalików filtrujących. Należy je nie tylko wypalać, ale także oczyszczać w serwisie, ponieważ po pewnym czasie mogą stracić właściwości i parametry, a taka regeneracja jest w stanie przywrócić filtrowi nawet 100% sprawności.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Ernest
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mokry filtr FAP to rodzaj filtra DPF, który zawiera dodatkowe elementy, takie jak płytki ceramiczne lub inne materiały, które pochłaniają szkodliwe substancje z wydechu. Mokry filtr FAP jest bardziej skuteczny w usuwaniu szkodliwych cząstek stałych niż suchy filtr FAP, ponieważ ma większą powierzchnię filtracyjną i lepiej pochłania sadzę. Jednak mokry filtr FAP wymaga regularnej konserwacji i oczyszczania, ponieważ może się zatkać i uniemożliwić prawidłowe działanie silnika.
Zygmunt
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mógłbym uzyskać jakoś może więcej informacji na temat tego mokrego filtru DPF ??? ciekawy temat
Piotrek_87xw
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie znam się na filtrach Dpf. Dlatego zawsze oddaje auto w ręce fachowców.
CIEKAWSKI_77
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzięki za tak przydatną informację, czym w ogóle ten DPF jest i jakie jest jego działanie...

Popularne wpisy

11 Grudzień 2020

Auto bez DPF-a przegląd

Brak DPF a przegląd techniczny 2020 Zastanawiając się nad tym, czy brak DPF spowoduje, że okresowy przegląd techniczny pojazdu nie przebiegnie pomyślnie, ...

26 listopada 2021

Czy można jeździć bez katalizatora?

Czy można jeździć bez katalizatora? Z punktu widzenia prawa nie można jeździć bez katalizatora, ponieważ grożą Ci kary w postaci mandatu, utraty homologacji oraz problem z przeglądem technicznym pojazdu. ...