Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych FAP to element, który znajduje się w autach z silnikami wysokoprężnymi i jest to druga odmiana suchego filtra DPF. Jego praca jest praktycznie taka sama co DPF, z tym że do samooczyszczania podzespołu z sadzy niewymagana jest wysoka temperatura spalin, a wszystko dzięki płynowi katalitycznemu. Płyn FAP (Eolys) trzeba uzupełnić najlepiej do pełna, aby nie zaburzyć czasu wtrysku konkretnej porcji i aby uniknąć nieprzyjemnej sytuacji na drodze, która miałaby objawić się w zatrzymaniu pracy silnika. Odpowiednie użytkowanie pojazdu z FAP-em i przestrzeganie reszty zaleceń od producenta pomoże w przedłużeniu sprawności filtra cząstek stałych FAP.
Filtr FAP - mokra odmiana DPF - DPF suchy czy mokry?
Najbardziej charakterystyczne w filtrze FAP jest to, że wymaga dolewania specjalnego płynu katalitycznego, który ułatwia przebieg procesu samooczyszczania mokrego DPF. Popularniejszy jest jednak DPF, ponieważ można go znaleźć w większości samochodów. Tobie zostawiamy wybór, czy wolisz pojazd z filtrem DPF, czy z FAP. Na pewno możesz zapomnieć o bezawaryjnej jeździe, bo przyjdzie moment, w którym FAP się zanieczyści i będzie trzeba wypalić z niego sadzę albo w ogóle umyć go w maszynie. Zakłada się, że FAP będzie do wymiany po około 160 tysiącach przejechanych kilometrów.
1. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Wypalanie FAP 1.6 HDI
Niestety pomimo zapewnień, że FAP jest łatwiejszy w eksploatacji oraz że nie zapycha się, jak DPF, w rzeczywistości okazało się zupełnie odwrotnie. W płynie katalitycznym jest ceryna, która odpowiedzialna jest za szybsze powstawanie popiołów, czyli filtr może szybciej się zatkać, a nawet uszkodzić. Nie obejdzie się bez czyszczenia FAP w serwisie. Płyn Eolys możesz dolać sam, ale potrzebujesz do tego specjalnego zestawu. Jeśli chodzi o usuwanie filtra FAP, to nie jest to dobry pomysł, ponieważ jest to czynność nielegalna. Wypalanie FAP w silniku 1.6 Hdi i w każdym innym musi odbyć się zgodnie ze wskazówkami.
2. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Brak płynu FAP - objawy
Żadnego z występujących objawów nie powinno się zbagatelizować, ponieważ chwilowy spadek mocy czy wzrost zużycia paliwa może być przyczyną poważnych problemów z filtrem cząstek stałych. Aby nie doprowadzić do jego przedwczesnej dysfunkcji, warto przyjrzeć się eksploatacji pojazdu, jakie paliwo i oleje stosujesz, czy pamiętasz o naprawach / wymianach części, które już do niczego się nie nadają, czy choć raz w miesiącu wypalasz DPF i kiedy ostatni raz oczyściłeś filtr DPF w ASO. Jak widać, bardzo dużo czynników ma wpływ na działanie Twoich podzespołów w aucie. Ponadto, jeśli masz FAP, to Twoim obowiązkiem jest uzupełnianie płynu Eolys, bo inaczej dostaniesz informację w postaci kontrolki o niskim poziomie płynu, aż w końcu silnik całkowicie się unieruchomi.
3. Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP? - DPF w jakich samochodach?
DPF i FAP znajdują się w samochodach, które mają silnik wysokoprężny i mamy do czynienia zarówno z suchą, jak i mokrą odmianą filtra cząstek stałych. Filtr DPF, aby mógł się swobodnie wypalić, wymaga osiągnięcia około 700 stopni C przez spaliny, natomiast auta posiadające filtr FAP (znajdziesz go we francuskim koncernie PSA) potrzebują płynu katalitycznego, dzięki któremu spaliny szybciej się nagrzewają i też nie potrzebują tak wysokiej temperatury (od 250 do 300 stopni C) do udrożnienia kanalików filtrujących. Należy je nie tylko wypalać, ale także oczyszczać w serwisie, ponieważ po pewnym czasie mogą stracić właściwości i parametry, a taka regeneracja jest w stanie przywrócić filtrowi nawet 100% sprawności.
Komentarze