Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak przebiega wypalanie DPF na postoju w Volkswagenach? (VW)
Jest to proces, któremu poddaje się filtr DPF w czasie jego eksploatacji. Wypalanie DPF na postoju, odbywa, się jak sama nazwa wskazuje, podczas zatrzymania pojazdu, a przebiega on w następujący sposób: sterownik silnika na podstawie odczytów z czujników i odpowiedniego zachowania ze strony kierowcy, podaje w cyklu pracy tłoka dodatkową dawkę paliwa, która spala się pozakomorowo. Dzieje się tak dlatego, że podawana jest ona w suwie wydechu tłoka (lub bezpośrednio do filtra DPF), a więc panujące w środowisku pracy ciśnienie i temperatura są zbyt niskie, aby doszło do zapłonu w komorze spalania i dawka spala się już poza układem silnika. Prowadzi to bezpośrednio do wzrostu temperatury pracy w układzie wydechowym, a gdy osiągnie ona 600 stopni Celsjusza, zaczyna się dopalanie sadzy.
Rodzaje wypalania DPF
Procedura wypalania DPF odbywa się poprzez podniesienie temperatury do wartości, w której zapali się sadza. Nie jest to trudne, zważywszy na fakt, że zanieczyszczenia w DPF zbudowane są na cząsteczkach węgla, które łatwo się spalają w wysokiej temperaturze procesu dopalania sadzy. Procedura wypalania DPF odbywać się może na postoju, w czasie jazdy lub w warunkach serwisowych, cechą zaś wspólną wymienionych procesów jest fakt, że odbywają się one na wysokich obrotach pracy silnika w czasie od 15 do 30 minut.
Czy wypalanie w piecu to wypalanie sadzy?
Wypalanie DPF w piecu to wypalanie sadzy, ale nie popiołów, które są główną przyczyną zapychania się filtrów DPF. Trzeba tu koniecznie zaznaczyć, że wypalanie w piecu jest niebezpieczne, jest również niezgodne z zaleceniami producenta odnośnie do eksploatacji DPF, ponieważ, aby je przeprowadzić, wyjmuje się wkład z filtra DPF, co jest niedopuszczalne, z racji naruszenia integralności konstrukcji filtra cząstek stałych.
Komentarze