Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
SCR jest to selektywna redukcja katalityczna, która jeszcze bardziej dba o zredukowanie szkodliwych gazów z cząstek stałych oraz tlenków azotu. Kontynuując temat, powinieneś wiedzieć, w jaki sposób dochodzi do przekształcenia właśnie trujących związków chemicznych znajdujących się w spalinach; otóż po wprowadzeniu AdBlue do katalizatora SCR tworzy się w układzie wydechowym odpowiednio wysoka temperatura i dzięki czemu uwalnia się amoniak i CO2 wchodzący w reakcje z NOx, uwalniając z nich lotny azot oraz parę wodną. Układ SCR jest stosowany wyłącznie w pojazdach, które posiadają silnik wysokoprężny.
Czym jest system SCR (SCR i AdBlue)?
Pamiętaj, że SCR został zamontowany po to, aby zmniejszyć ilość emitowanych tlenków azotu do otoczenia i aby do tego doszło, należy pamiętać o płynie specjalnie przeznaczonym do pracy tego układu. Tak więc po wtrysku AdBlue do katalizatora SCR mocznik zamienia się w amoniak, który po wejściu w reakcje chemiczne z NOx wtedy powstaje N bez tlenków oraz H2O. SCR nie działa bez AdBlue, więc jeżeli go zabraknie, istnieje duża szansa, że silnik się przestanie pracować i auta nie będzie można uruchomić, dopóki nie uzupełnisz płynu.
Uszkodzony system AdBlue - SCR i AdBlue – co musisz wiedzieć o konwerterze w dieslach?
Ta technologia jest oczywiście skuteczna, bo zaobserwowano około 90% usunięcia szkodliwych substancji, natomiast układ ten jest narażony na liczne awarie. Sam fakt, że AdBlue nieodpowiednio przechowywany może zamarznąć przy -11 stopniach Celsjusza i przez to może doprowadzić do problemów z drożnością przewodów, a przy ponad 30 stopniach jego właściwości mogą zaniknąć. Ponadto ciecz jest korozyjna, dlatego uważaj, jak wlewasz płyn do zbiornika. Oprócz tego mogą pojawić się problemy z czujnikami NOx, czasem awaria pompy oraz wtryskiwacza AdBlue. Należy też pamiętać o niemieszaniu AdBlue z wodą i ropą.
Co to jest AdBlue i w którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue
AdBlue jest to roztwór składający się z mocznika oraz wody demineralizowanej. Jego zadaniem w układzie SCR jest zlikwidowanie najwięcej jak to możliwe tlenków azotu. Wtrysk AdBlue jest przed wlotem spalin do katalizatora SCR.
Selektywna redukcja katalityczna - SCR a DPF
Filtr DPF, jeżeli samodzielnie występuje w układzie wydechowym, zajmuje się oczyszczaniem spalin z cząstek PM i aby jego praca nie została zaburzona, musi być całkowicie czysty. SCR zaś zawiera w całym swoim układzie katalizatory oraz filtr cząstek stałych, więc równoznaczne jest z tym, że usuwa zarówno cząstki stałe, jak i szkodliwe tlenki azotu.
Komentarze