Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najczęściej to użytkownicy Diesli kierują się do nas z pytaniem, co wstawić zamiast DPF, zwłaszcza w sytuacji, gdy spotykają ich narastające problemy z filtrem cząstek stałych. Podczas takich sytuacji z pełną stanowczością informujemy ich, że brak DPF i konsekwencje wynikające z tego faktu potrafią mocno nadwyrężyć budżet kierowcy, a także sprawność pojazdu. Warto zainteresować się tym, czy można jeździć bez DPF, ponieważ usuwanie DPF ze sterownika i fizyczne usunięcie filtra są obecnie zabronione prawnie. Wskutek tego, że brak DPF/FAP w pojeździe wiąże się z realną szansą na uzyskanie mandatu karnego oraz braku pozytywnego wyniku przeglądu technicznego, można szybko wywnioskować, że wycięty filtr DPF przyniesie nam więcej szkody niż pożytku. Zapraszamy do artykułu, w którym odniesiemy się do tego, czy tłumik zamiast DPF, strumienica zamiast DPF bądź emulator DPF są skutecznymi rozwiązaniami.
1. Czy można dostać kary za brak DPF? 2020 | DPF | Przepisy
Zarówno fizyczne, jak i elektroniczne usunięcie filtra cząstek stałych może wiązać się z licznymi konsekwencjami dla właściciela pojazdu. Warsztaty, które oferują usunięcie DPF, zalety tej usługi wymieniają od ręki twierdząc, że samochód odzyska więcej mocy, silnik nie będzie się dławił spalinami i kierowca nie będzie narażony na koszty regeneracji DPF/FAP w przypadku zapchania filtra. Wśród zalet, o których zapewniają wątpliwej klasy specjaliści, ginie temat negatywnych skutków, z którymi wiąże się usuwanie DPF. Opinie osób, na które nałożone zostały sankcje karne lub spotkały się z innymi kłopotliwymi sytuacjami wynikającymi z braku DPF w pojeździe, są jednoznaczne, podobnie jak historie osób, które zaczynają zazwyczaj historię od słów: „”Nieświadomie kupiłem auto z wyciętym DPF”. Ich sytuacja jest tym bardziej niekomfortowa, że w przypadku kary mogą oni zapłacić za coś, co nie jest ich winą. Samochód z wyciętym DPF jest określany przez wiele osób jako skarbonka bez dna. Aby temu zapobiegać, proponowane są rozmaite kreatywne rozwiązania, do których należy między innymi strumienica zamiast katalizatora bądź zamiast filtra cząstek stałych albo emulator DPF. Aby mieć spokój z kontrolką DPF/FAP, niektóre warsztaty samochodowe oferują przebicie filtra DPF. Jako specjaliści w dziedzinie regeneracji filtrów cząstek stałych DPF/FAP oraz katalizatorów samochodowych podkreślamy, że przewiercenie DPF także może poskutkować mandatem karnym, zwłaszcza w sytuacji, gdy kontroli poddawana jest jakość spalin.
Co zaradzić na wycięcie filtra DPF i konsekwencje tego działania?
Jeśli chodzi o samo usunięcie DPF, cena nie jest wygórowana, koszty narastają natomiast w obliczu otrzymania mandatu, w przypadkach odholowania samochodu lub w sytuacji, gdy koniecznością jest ponowny montaż DPF w pojeździe, by został on dopuszczony do ruchu. Niekiedy kierowcy, do których nie trafiła nauczka w postaci kary za brak filtra cząstek stałych, decydują się na zamiennik DPF. Opinie ekspertów skłaniają się ku temu, że zamiennik filtra cząstek stałych będzie opcją skuteczniejszą, niż kawałek metalu czy inna rura zamiast DPF. Jako autoryzowany serwis zalecamy oczywiście ponowny montaż DPF oryginalnego, prosto od producenta. Daje to całkowitą pewność co do jakości filtra. Nasze stanowisko w sprawie wycinania DPF jest jednoznaczne – nie zalecamy usuwania filtra cząstek stałych, ponieważ w wielu przypadkach montaż DPF po wycięciu jest nieunikniony. Jeszcze jakiś czas temu mechanikom wydawało się, że programowe wyłączenie DPF (cena za tę usługę to także kilkaset złotych) oznaczało koniec wszelkich problemów, bo wiązało się z odłączeniem czujników, obecnie jednak możliwe konsekwencje są o wiele bardziej poważne i długofalowe. W miejsce wyciętego filtra DPF zalecamy zatem… Montaż nowego filtra cząstek stałych lub DPF po regeneracji.
Komentarze