Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie usuwaj katalizatora - zadbaj o niego!
Jednym z wielu zagadnień pojawiających się w naszej praktyce warsztatowej jest kwestia tego, co zamiast katalizatora wstawić, by nie ponosić kosztów związanych z jego eksploatacją. Prawidłowa odpowiedź jest jednoznaczna: nie usuwać katalizatora, a podjąć odpowiednie kroki, by posiadany podzespół mógł działać dalej.
Strumienica zamiast katalizatora - czy da radę?
W Internecie można znaleźć mnóstwo pomysłów na to, co zamiast katalizatora, żeby było cicho zamontować w aucie. Jeśli metaliczne stuki mają swoje źródło w katalizatorze, warto oddać go do sprawdzenia, gdyż najprawdopodobniej chodzi o zniszczony wkład podzespołu, rozsypany wewnątrz obudowy. Powodem tego jest najczęściej drastyczna zmiana temperatury rozgrzanego reaktora katalitycznego za np. sprawą wjechania do kałuży zimnej wody. W takiej sytuacji nie pomoże tłumik zamiast katalizatora, a strumienica będzie tylko pozornym rozwiązaniem problemu, niepozwalającym na poradzenie sobie z redukcją szkodliwych związków wyprodukowanych w procesie spalania paliwa. Wróćmy jeszcze do kwestii, jaką jest strumienica zamiast katalizatora i jej złudne działanie polepszające funkcjonowanie silnika, które spowodowane jest budową wewnętrzną tego elementu. Spiralnie ułożone łuski wewnątrz strumienicy przyczyniają się do powstania zawirowań spalin w układzie wydechowym, co sprawia, że zdecydowanie szybciej wydostają się one z auta - stąd właśnie wrażenie lepszego działania silnika. Jednym z rozwiązań jest rura zamiast katalizatora, którą można też wmontować w obudowę podzespołu, wyglądem imitując katalizator. Niektórzy decydują się na kupno katalizatora uniwersalnego ze względu na koszt nowego, oryginalnego podzespołu. Wybierając taki zamiennik, trzeba pamiętać, by zwrócić uwagę na kształt i wymiary elementu, szczególnie rur, każdy parametr musi idealnie pasować. Najlepszym jednak sposobem jest profilaktyka i w razie potrzeby regeneracja katalizatora, która przywróci podzespołowi fabryczne właściwości. Wiele usterek da się naprawić odpowiednim działaniem dlatego, gdyby zdarzyło się, że katalizator spisany jest na straty, warto najpierw skontaktować się z profesjonalną pracownią, specjalizującą się w naprawie i regeneracji podzespołów tego typu.
Komentarze