Po pierwsze diagnostyka. W przypadku pojawienia się problemów z filtrem DPF należy odwiedzić profesjonalny serwis i skonsultować się z fachowcem. Przeprowadzi on diagnostykę komputerową, aby potwierdzić, że przyczyną problemów jest faktycznie filtr DPF.
W zależności od stopnia uszkodzenia filtra cząstek stałych możliwa jest:
• Regeneracja DPF - polega na wypaleniu nagromadzonych cząstek stałych. Regeneracja może odbyć się w sposób aktywny (wymuszony przez komputer) lub pasywny (podczas jazdy na dłuższych trasach).
• Czyszczenie - Jeśli regeneracja DPF nie przyniesie efektu, konieczne może być profesjonalne czyszczenie filtra odpowiednio dobraną przez fachowca metodą.
• Wymiana filtra - W przypadku poważnych uszkodzeń podzespołu lub gdy regeneracja nie jest możliwa.
Filtr DPF jest istotnym elementem układu wydechowego, który znacząco przyczynia się do ochrony środowiska. Jego prawidłowe działanie jest kluczowe dla zapewnienia niezawodności pojazdu. Nie zwlekajmy z naprawą czy bagatelizowaniem świecącej się kontrolki, ponieważ nasz pojazd może po prostu się nie uruchomić.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie są główne objawy problemów z filtrem DPF?
• Ograniczenie mocy silnika - Najczęstszym objawem, który mówi o tym, że filtr DPF mógł ulec usterce, jest spadek mocy jednostki napędowej. Osiągi pogarszają się ponieważ spaliny nie przepływają swobodnie i silnik jest zduszony. W takich przypadkach nawet mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nic nie daje. Mniejszą wydajność pracy silnika najłatwiej dostrzec na dłuższej trasie np. na autostradzie, jadąc na jednym biegu.
• Zwiększone zużycie paliwa - W przypadku zapchanego filtra DPF silnik może wymagać większej ilości oleju napędowego do osiągnięcia określonej mocy. Do tego dochodzi również fakt mocniejszego wciskania pedału gazu, który też zwiększa zużycie paliwa.
• Problemy z rozruchem jednostki napędowej - W sytuacji, gdy filtr DPF jest zatkany, możemy mieć problem z uruchomieniem silnika. Powodem takiego stanu rzeczy jest sadza, która blokuje gazy odpowiedzialne za wzrost ciśnienia w jednostce napędowej i układzie wydechowym.
• Zwiększone zadymienie - Zapchany DPF może skutkować wypuszczaniem ciężkiego, ciemnego dymu z wydechu, co szczególnie jest zauważalne podczas przyspieszania.
Dlaczego filtr DPF się zapycha?
Przyczyny zapychania filtra cząstek stałych dotyczą kilku kwestii. Jedną z nich jest naturalna, a wręcz wpisana w działanie podzespołu, możliwość gromadzenia się w przestrzeni DPF popiołu, który powstaje podczas spalania sadzy. Innym powodem jest przerwanie bądź awaria tego procesu, co sprawia, że do zapchania DPF dochodzi szybciej i znacznie częściej, a pozostałość spalania zaczyna się gromadzić. Również jazda na krótkich dystansach uniemożliwia osiągnięcie przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury, która jest niezbędna do wypalenia nagromadzonych cząstek stałych.
Jak możemy zapobiegać problemom z filtrem DPF?
• Regularne wykonywanie przeglądów - Regularnie serwisuj swój pojazd, aby wcześnie wykryć potencjalne problemy na wczesnym etapie.
• Odpowiednia eksploatacja - Unikaj częstej jazdy wyłącznie na krótkich odcinkach, które utrudniają przeprowadzenie regeneracji.
• Wysokiej jakości paliwo - Stosuj paliwo o odpowiedniej jakości, zgodnie z zaleceniami producenta.
• Dodatki do paliwa - Niektóre dodatki do oleju napędowego mogą pomóc w utrzymaniu czystości filtra DPF.
Komentarze