Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli się da, to zapchany katalizator należy oddać do regeneracji. W przypadku mechanicznych uszkodzeń bezapelacyjnie wymaga się wymiany podzespołu na nowy / regenerowany / używany, w zależności od tego, na jaki wydatek jesteś w stanie sobie pozwolić. Niektórzy też w ramach regeneracji wymieniają tylko wkład konwertera katalitycznego, co jest bardzo dobrym pomysłem, ponieważ ten element od razu zyskuje 100% parametrów. Nie polecamy przepalać katalizatora, jak to się dzieje w przypadku zanieczyszczonego filtra cząstek stałych, gdyż pracuje on i tak w bardzo wysokiej temperaturze i ogólnie mogłoby to doprowadzić do trwałego uszkodzenia wkładu, a nawet do pożaru samochodu. Ponadto pamiętaj, że bardzo ważny jest dobór właściwej metody regeneracji konwertera katalitycznego, ponieważ zastosowanie przykładowo Kreta bądź Domestosa będzie Cię sporo kosztować.
Zapchany katalizator - objawy, co zrobić, jak go wyczyścić? - Jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany?
Popularnymi objawami zatkanego katalizatora są: znaczny spadek mocy i osiągów jednostki napędowej, zwiększone spalanie, słyszalny hałas spod podwozia auta, nierówna praca silnika na biegu jałowym oraz często zapala się kontrolka „check engine”. Dla ciekawości napiszemy także, że w autach benzynowych ciężko jest rozpoznać zanieczyszczony konwerter katalityczny, bo często te symptomy nie są zauważalne dla kierowcy. Zazwyczaj jednak wszelkie nagromadzone osady w katalizatorze w samochodach z silnikiem diesla i benzynowym pogarszają pracę jednostki napędowej. Jeżeli chcesz i masz możliwość wyczyszczenia katalizatora samodzielnie, to zakup dedykowany do tego preparat, a jeśli nie, to umów się na wizytę do ASO na diagnostykę i mycie hydrodynamiczne.
Zapchany katalizator a jazda samochodem. To ryzyko, które nie ma sensu - Zapchany katalizator a sonda lambda
Jazda samochodem z niesprawnym katalizatorem jest niepolecana, ponieważ zaszkodzisz tylko silnikowi. Mocno obciążona jednostka napędowa traci na wydajności; zapala się kontrolka „check engine”, a w najgorszym przypadku silnik zgaśnie i będziesz mieć trudności z uruchomieniem pojazdu. Pamiętaj również, że sonda lambda będzie odczytywać niewłaściwe pomiary, co wpłynie także na dobór nieodpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej.
Zapchany katalizator: objawy, przyczyny awarii i jak go wyczyścić? - Uszkodzony katalizator - dźwięk
O objawach zapchanego katalizatora już pisaliśmy, dlatego skupimy się na przyczynach wystąpienia tak poważnego problemu. Tak więc usterki silnika często wpływają na szybsze zatkanie katalizatora, dodatkowo położenie reaktora katalitycznego niestety nie pomaga i często dochodzi do uszkodzeń mechanicznych. Ponadto źle oddziałuje na ten podzespół nagła zmiana temperatur. Jeśli katalizator nadaje się do regeneracji, to ważne, aby przeprowadził ją specjalista, My polecamy mycie hydrodynamiczne, które znakomicie sprawdza się przy filtrze cząstek stałych. Nie lekceważ niepokojących symptomów (np. specyficzna głośna praca konwertera katalitycznego), które mogłyby świadczyć o zatkanym / uszkodzonym katalizatorze.
Komentarze