Czego nie lubi Diesel z DPF?

Diesel z DPF nie lubi krótkich, miejskich przejażdżek, ponieważ podzespół nie ma zapewnionych warunków do wypalania. To doprowadzi do całkowitego zablokowania kanalików filtrujących, przez co utraci on swoje właściwości. Ponadto nie możesz tankować paliwa z byle jakich stacji benzynowych, nie wolno stosować dodatków z dużą ilością siarczanów i fosforanów i nie lekceważyć nieprawidłowości pracy innych podzespołów. Zadaniem użytkowników Diesli jest również oczyszczać filtr cząstek stałych w serwisie, aby pozbyć się z niego wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń. Pojazdy wyposażone w wysokoprężną jednostkę napędową oraz w filtr cząstek stałych muszą być prawidłowo eksploatowane, ponieważ w przeciwnym razie doprowadzisz do przedwczesnego zużycia elementu układu wydechowego, zajmującego się oczyszczaniem środowiska.
Co skraca żywotność filtra cząstek stałych? - Jazda Dieslem a benzyną
Żywotność filtra cząstek stałych zależy od stylu eksploatacji swojego pojazdu, zatem jeśli stosujesz się do zaleceń od producenta, to nie powinieneś mieć żadnych problemów z tym podzespołem, dlatego pamiętaj między innymi o wypalaniu DPF. O wiele łatwiej użytkuje się auto z benzyną i filtrem GPF, ponieważ wypala się on niezauważalnie w trakcie jazdy. Tak więc, jeżeli zależy Ci na bezproblemowym DPF-ie, to albo o niego zadbaj, albo kup samochód z silnikiem benzynowym (przynajmniej na ten moment nie słyszy się o poważniejszych problemach, które powstały przez GPF).
1. Diesle bez kłopotliwego filtra DPF - Jak nie zapchać DPF?
Jeśli zastanawiasz się, czy można jeszcze zakupić auto, w którym nigdy nie montowano filtrów cząstek stałych, to w Internecie jest dostępna lista takich pojazdów (np. 1.9 TDI Volkswagen, 2.0 HDI PSA, 1.9 JTD Fiat czy 2.4 D Volvo). Natomiast, jeżeli poruszasz się samochodem z wbudowanym DPF, to aby uniknąć jego zapchania, należy go wypalać i co jakiś czas czyścić w serwisie.

2. Diesel z DPF do miasta - czy to się opłaca? - Przepalanie Diesla na autostradzie
Chcąc wybrać Diesla, musisz się liczyć z konsekwencjami jego niewłaściwego użytkowania. Przede wszystkim lepiej jest wybrać samochód z mokrym filtrem FAP, jeśli nie planujesz dłuższych podróży, ponieważ współpracuje on z płynem katalitycznym, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces dopalania sadzy. Jeżeli jednak zdecydujesz się na auto z DPF, to pamiętaj, aby wypalać go na autostradzie bądź na innej drodze szybkiego ruchu, ponieważ odpowiednia temperatura wewnątrz filtra cząstek stałych doprowadzi do jego skutecznego wypalenia.
Dodaj komentarz

Komentarze
Silniki Diesla z filtrem DPF (cząstek stałych) nie lubią nadmiernej emisji zanieczyszczeń, ponieważ może to prowadzić do szybszego zapychania się filtra i innych problemów z układem wydechowym. W celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń należy stosować się do zaleceń producenta samochodu dotyczących eksploatacji i obsługi samochodu oraz używać paliwa o odpowiedniej jakości.
Silniki Diesla z filtrem DPF nie lubią jazdy na krótkich dystansach, ponieważ DPF nie może się wypalić i prowadzi to do szybszego zapychania się filtra. Należy unikać takiego sposobu jazdy i dostosować styl jazdy do warunków panujących na drodze i obciążenia silnika.
Silniki Diesla z filtrem DPF nie lubią również nieodpowiedniej jakości paliwa lub paliwa zanieczyszczonego, ponieważ może to prowadzić do zapychania się filtra i innych problemów z układem wydechowym. Należy używać paliwa o odpowiedniej jakości i unikać paliw o niskiej jakości lub zanieczyszczonych.