Subpage photo

Czego nie lubi Diesel z DPF?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Czego nie lubi Diesel z DPF?
Czego nie lubi Diesel z DPF?

Diesel z DPF nie lubi krótkich, miejskich przejażdżek, ponieważ podzespół nie ma zapewnionych warunków do wypalania. To doprowadzi do całkowitego zablokowania kanalików filtrujących, przez co utraci on swoje właściwości. Ponadto nie możesz tankować paliwa z byle jakich stacji benzynowych, nie wolno stosować dodatków z dużą ilością siarczanów i fosforanów i nie lekceważyć nieprawidłowości pracy innych podzespołów. Zadaniem użytkowników Diesli jest również oczyszczać filtr cząstek stałych w serwisie, aby pozbyć się z niego wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń. Pojazdy wyposażone w wysokoprężną jednostkę napędową oraz w filtr cząstek stałych muszą być prawidłowo eksploatowane, ponieważ w przeciwnym razie doprowadzisz do przedwczesnego zużycia elementu układu wydechowego, zajmującego się oczyszczaniem środowiska.

Co skraca żywotność filtra cząstek stałych? - Jazda Dieslem a benzyną

Żywotność filtra cząstek stałych zależy od stylu eksploatacji swojego pojazdu, zatem jeśli stosujesz się do zaleceń od producenta, to nie powinieneś mieć żadnych problemów z tym podzespołem, dlatego pamiętaj między innymi o wypalaniu DPF. O wiele łatwiej użytkuje się auto z benzyną i filtrem GPF, ponieważ wypala się on niezauważalnie w trakcie jazdy. Tak więc, jeżeli zależy Ci na bezproblemowym DPF-ie, to albo o niego zadbaj, albo kup samochód z silnikiem benzynowym (przynajmniej na ten moment nie słyszy się o poważniejszych problemach, które powstały przez GPF).

1. Diesle bez kłopotliwego filtra DPF - Jak nie zapchać DPF?

Jeśli zastanawiasz się, czy można jeszcze zakupić auto, w którym nigdy nie montowano filtrów cząstek stałych, to w Internecie jest dostępna lista takich pojazdów (np. 1.9 TDI Volkswagen, 2.0 HDI PSA, 1.9 JTD Fiat czy 2.4 D Volvo). Natomiast, jeżeli poruszasz się samochodem z wbudowanym DPF, to aby uniknąć jego zapchania, należy go wypalać i co jakiś czas czyścić w serwisie.

Diesle bez kłopotliwego filtra DPF - Jak nie zapchać DPF?
Diesle bez kłopotliwego filtra DPF - Jak nie zapchać DPF?

2. Diesel z DPF do miasta - czy to się opłaca? - Przepalanie Diesla na autostradzie

Chcąc wybrać Diesla, musisz się liczyć z konsekwencjami jego niewłaściwego użytkowania. Przede wszystkim lepiej jest wybrać samochód z mokrym filtrem FAP, jeśli nie planujesz dłuższych podróży, ponieważ współpracuje on z płynem katalitycznym, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces dopalania sadzy. Jeżeli jednak zdecydujesz się na auto z DPF, to pamiętaj, aby wypalać go na autostradzie bądź na innej drodze szybkiego ruchu, ponieważ odpowiednia temperatura wewnątrz filtra cząstek stałych doprowadzi do jego skutecznego wypalenia.

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

08 Grudzień 2022

Jak poprawnie wyciąć DPF?

Jak poprawnie wyciąć DPF? W profesjonalnym warsztacie s...

08 Grudzień 2022

Z jakich aut najczęściej giną katalizatory?

Z jakich aut najczęściej giną katalizatory? Reaktory ka...

07 Grudzień 2022

Co powoduje częste wypalanie DPF?

Co powoduje częste wypalanie DPF? Częste wypalanie DPF m...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer