Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Oczom użytkowników samochodów benzynowych oraz Diesli z problemami w obrębie układu wydechowego niekiedy ukazuje się czerwony katalizator. W żadnym wypadku nie jest to oznaczenie kolorystyczne puszki katalizatora, wprost przeciwnie – jest to poważny objaw awarii i ostatni dzwonek do podjęcia prób naprawy tego jakże istotnego elementu. Niekiedy wzrost temperatury w katalizatorze jest tak wysoki, że cały wydech nagrzewa się do czerwoności. Zaobserwowanie tego typu objawów związanych z katalizatorem powinno wiązać się z podjęciem natychmiastowej reakcji oraz konsultacją z serwisem zajmującym się diagnostyką oraz czyszczeniem katalizatorów samochodowych. Z tym dosłownie palącym problemem zalecamy kontakt z naszą pracownią, a tymczasem zapraszamy do lektury artykułu, w którym opisaliśmy, jak sprawdzić katalizator w Dieslu oraz przyczyny wyjaśniające, dlaczego katalizator rozgrzany do czerwoności, a auto zaczęło przerywać.
Dlaczego katalizator nagrzewa się do czerwoności?
Wysoka temperatura w katalizatorze to w zasadzie norma, ponieważ podzespół ten podczas wykonywania pracy w układzie wydechowym pojazdu powinien osiągać wartości temperatury od 400 do 800 stopni Celsjusza. Dzięki temu, że katalizator jest rozgrzany do takich temperatur, mogą zachodzić w nim istotne dla środowiska naturalnego oraz dla zdrowia organizmów żywych procesy, dzięki którym generowane przez pojazd spaliny wykazują niższą toksyczność. Reakcja katalityczna, której zostają poddane spaliny trafiające do katalizatora z jednostki napędowej, sprowadza się do ograniczania zawartości tlenku węgla i węglowodorów HC dzięki procesom redukcji oraz utleniania. Cząsteczki owych substancji są w we wnętrzu katalizatora samochodowego zatrzymywane, co prowadzi do wniosku, że może się w nich znaleźć określona ich zawartość. Teraz właśnie, po tym krótkim wyjaśnieniu funkcji katalizatora w pojeździe, zmierzamy do sedna sprawy poruszanej w niniejszym artykule. Najczęstszą przyczyną tego, że w układzie wydechowym pracuje katalizator rozgrzany do czerwoności, jest jego zapchanie. Wiele można powiedzieć na temat symptomów, jakie wykazuje zapchany katalizator. Objawy są odczuwalne dla kierowcy i pozostałych użytkowników samochodu, ponieważ najczęściej praca silnika charakteryzuje się nierównością, przerywaniem, szarpnięciami, a także mocnym zadymieniem wychodzącym z rury wydechowej. Nieliczni kierowcy postanawiają pofatygować się o zajrzenie pod pojazd, tymczasem bardzo często po nawet niedługiej przejażdżce ich oczom może ukazać się bardzo mocno rozgrzany, czerwony katalizator. Jest to bardzo wyraźna oznaka, że struktury wewnętrzne katalizatora zostały zablokowane przez nagromadzone w nadmiarze zanieczyszczenia. Inną, nieco rzadziej występującą przyczyną rozgrzania katalizatora do czerwoności, jest gubienie zapłonów. W tej sytuacji paliwo przedostaje się wprost do wnętrza katalizatora i tam zostaje spalane, przez co metalowa obudowa także może zostać nagrzana do czerwoności.
Czerwony i zapchany katalizator – co zrobić?
Katalizator w samochodzie benzynowym lub w Dieslu to istotny podzespół, jednakże każde zaniedbanie jego awarii może szybko obrócić się przeciwko nam. Warto zdać sobie sprawę, że powiązania takie, jak zapchany katalizator a turbina lub zapchany katalizator a spalanie, to nic przyjemnego. O ile na zwiększone zapotrzebowanie pojazdu na paliwo wskutek awarii katalizatora nie każdego kierowcę skłoni do szybkiego przeprowadzenia diagnostyki, o tyle wystąpienie objawów awarii turbo z pewnością tego typu reakcję mocno przyspieszy. Gdy w układzie wydechowym pracuje uszkodzony katalizator, dźwięk wydobywający się z okolic wydechu to także częsty i popularny objaw. Zazwyczaj dźwięki sprowadzają się do odgłosów stukania wykruszonych elementów katalizatora o obudowę, a najłatwiej pokruszyć ów wkład, wjeżdżając samochodem z rozgrzanym katalizatorem do kałuży pełnej zimnej wody. Do tak zgubnych efektów może doprowadzić właśnie woda w katalizatorze. Gdy ten podzespół jest rozgrzany do czerwoności, efekt może okazać się naprawdę drastyczny, a katalizatora nie da się już uratować. Gdy wskutek występowania wymienionych w niniejszym tekście objawów podejrzewamy, że mamy poważny problem, a jest nim zapchany katalizator, co zrobić? Najlepiej udać się do serwisu, gdzie z pełną fachowością zostanie przeprowadzona diagnostyka, regeneracja, a także wtórna weryfikacja katalizatora, a może także filtra cząstek stałych DPF.
Komentarze