Czerwony katalizator

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Oczom użytkowników samochodów benzynowych oraz Diesli z problemami w obrębie układu wydechowego niekiedy ukazuje się czerwony katalizator. W żadnym wypadku nie jest to oznaczenie kolorystyczne puszki katalizatora, wprost przeciwnie – jest to poważny objaw awarii i ostatni dzwonek do podjęcia prób naprawy tego jakże istotnego elementu. Niekiedy wzrost temperatury w katalizatorze jest tak wysoki, że cały wydech nagrzewa się do czerwoności. Zaobserwowanie tego typu objawów związanych z katalizatorem powinno wiązać się z podjęciem natychmiastowej reakcji oraz konsultacją z serwisem zajmującym się diagnostyką oraz czyszczeniem katalizatorów samochodowych. Z tym dosłownie palącym problemem zalecamy kontakt z naszą pracownią, a tymczasem zapraszamy do lektury artykułu, w którym opisaliśmy, jak sprawdzić katalizator w Dieslu oraz przyczyny wyjaśniające, dlaczego katalizator rozgrzany do czerwoności, a auto zaczęło przerywać.

Co oznacza czerwony katalizator?

Dlaczego katalizator nagrzewa się do czerwoności?

Wysoka temperatura w katalizatorze to w zasadzie norma, ponieważ podzespół ten podczas wykonywania pracy w układzie wydechowym pojazdu powinien osiągać wartości temperatury od 400 do 800 stopni Celsjusza. Dzięki temu, że katalizator jest rozgrzany do takich temperatur, mogą zachodzić w nim istotne dla środowiska naturalnego oraz dla zdrowia organizmów żywych procesy, dzięki którym generowane przez pojazd spaliny wykazują niższą toksyczność. Reakcja katalityczna, której zostają poddane spaliny trafiające do katalizatora z jednostki napędowej, sprowadza się do ograniczania zawartości tlenku węgla i węglowodorów HC dzięki procesom redukcji oraz utleniania. Cząsteczki owych substancji są w we wnętrzu katalizatora samochodowego zatrzymywane, co prowadzi do wniosku, że może się w nich znaleźć określona ich zawartość. Teraz właśnie, po tym krótkim wyjaśnieniu funkcji katalizatora w pojeździe, zmierzamy do sedna sprawy poruszanej w niniejszym artykule. Najczęstszą przyczyną tego, że w układzie wydechowym pracuje katalizator rozgrzany do czerwoności, jest jego zapchanie. Wiele można powiedzieć na temat symptomów, jakie wykazuje zapchany katalizator. Objawy są odczuwalne dla kierowcy i pozostałych użytkowników samochodu, ponieważ najczęściej praca silnika charakteryzuje się nierównością, przerywaniem, szarpnięciami, a także mocnym zadymieniem wychodzącym z rury wydechowej. Nieliczni kierowcy postanawiają pofatygować się o zajrzenie pod pojazd, tymczasem bardzo często po nawet niedługiej przejażdżce ich oczom może ukazać się bardzo mocno rozgrzany, czerwony katalizator. Jest to bardzo wyraźna oznaka, że struktury wewnętrzne katalizatora zostały zablokowane przez nagromadzone w nadmiarze zanieczyszczenia. Inną, nieco rzadziej występującą przyczyną rozgrzania katalizatora do czerwoności, jest gubienie zapłonów. W tej sytuacji paliwo przedostaje się wprost do wnętrza katalizatora i tam zostaje spalane, przez co metalowa obudowa także może zostać nagrzana do czerwoności.

Dlaczego katalizator nagrzewa się do czerwoności?

Czerwony i zapchany katalizator – co zrobić?

Katalizator w samochodzie benzynowym lub w Dieslu to istotny podzespół, jednakże każde zaniedbanie jego awarii może szybko obrócić się przeciwko nam. Warto zdać sobie sprawę, że powiązania takie, jak zapchany katalizator a turbina lub zapchany katalizator a spalanie, to nic przyjemnego. O ile na zwiększone zapotrzebowanie pojazdu na paliwo wskutek awarii katalizatora nie każdego kierowcę skłoni do szybkiego przeprowadzenia diagnostyki, o tyle wystąpienie objawów awarii turbo z pewnością tego typu reakcję mocno przyspieszy. Gdy w układzie wydechowym pracuje uszkodzony katalizator, dźwięk wydobywający się z okolic wydechu to także częsty i popularny objaw. Zazwyczaj dźwięki sprowadzają się do odgłosów stukania wykruszonych elementów katalizatora o obudowę, a najłatwiej pokruszyć ów wkład, wjeżdżając samochodem z rozgrzanym katalizatorem do kałuży pełnej zimnej wody. Do tak zgubnych efektów może doprowadzić właśnie woda w katalizatorze. Gdy ten podzespół jest rozgrzany do czerwoności, efekt może okazać się naprawdę drastyczny, a katalizatora nie da się już uratować. Gdy wskutek występowania wymienionych w niniejszym tekście objawów podejrzewamy, że mamy poważny problem, a jest nim zapchany katalizator, co zrobić? Najlepiej udać się do serwisu, gdzie z pełną fachowością zostanie przeprowadzona diagnostyka, regeneracja, a także wtórna weryfikacja katalizatora, a może także filtra cząstek stałych DPF.

Czerwony i zapchany katalizator - co zrobić?

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czerwony katalizator może oznaczać, że jest on przegrzany i może to doprowadzić do poważnych uszkodzeń, a nawet wybuchu podzespołu. Katalizator jest urządzeniem zamontowanym w układzie wydechowym pojazdu, którego zadaniem jest redukowanie szkodliwych emisji spalin. Katalizator jest w stanie przekształcić szkodliwe substancje, takie jak tlenki azotu (NOx) i węglowodory (HC) w mniej szkodliwe substancje, takie jak azot i para wodna.
Damian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W tamtym tygodniu miałem ten problem z katalizatorem. Trochę poczytałem na ten temat i szybko udałem się do serwisu, ponieważ mogło to doprowadzić do znacznie gorszych awarii. Dbajcie o swoje autka.
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No chłopie, jak miałeś czerwony katalizator, to już krok do nieszczęścia. Właśnie niektórzy czekają do ostatniej chwili, a później się dziwią, że muszą wywalać kupę pieniędzy na naprawy.
Dybas
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli katalizator jest czerwony, to znaczy, że jego temperatura jest zbyt wysoka. Warto sprawdzać w serwisie takie rzeczy , czy m.in. temperatura katalizatora jest prawidłowa, żeby nie narobić większych kłopotów.
Marian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Już spotkałem się z widokiem rozgrzanego do czerwoności katalizatora, nie wiedziałem jednak, że jest to poważny sygnał, który mówi o objawie awarii tego elementu. Warto było się tego dowiedzieć, z tego artykułu.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lepiej nie dopuszczać do tak dużego rozgrzania katalizatora, aby nie wyniknęły z tego poważne problemy... Najlepiej zapchany katalizator zregenerować od razu.
Borys92
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mialem wlasnie kiedys problem z tak zwanym "goracym" katalizatorem i pojechalem od razu do serwisu.. niestety nie warto doprowadzac do maksymalnego zapchania katalizatora, bo tylko wynikna z tego klopoty, a nawet awarie....
Miłosz
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany katalizator co zrobić? Według mnie nie ma co go na pewno usuwać, tylko lepiej oddać na czyszczenie, bardzo skuteczne i przede wszystkim bezpieczne.

Popularne wpisy

19 stycznia 2021

Jak wymusić wypalanie FAP?

Wiele osób w momencie, gdy pojawią się u nich problemy z pojawiającymi się objawami wskazującymi na zapchanie mokrego filtra, zastanawia się nad tym, jak wymusić wypalanie FAP, czy też suchego DPF ...

29 stycznia 2021

GPF - od kiedy?

W dzisiejszym artykule skupimy się na tym, czym jest GPF i od kiedy się go stosuje w naszych autach. Filtr cząstek stałych GPF pojawił się pierwszy raz w 2014 roku w Mercedesie z silnikiem benzynowym. Możemy śmiało powiedzieć, iż stanowi on niejako o ...