Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Chcąc wiedzieć, jakie są przyczyny występowania zjawiska, jakim jest czerwony katalizator, nie odkryjemy koła na nowo, mówiąc, że jest to objaw przepełnienia reaktora katalitycznego, ale dlaczego tak się dzieje, wyjaśnimy w dalszej części tekstu.
Katalizator nagrzewa się do czerwoności - co zrobić?
W przypadku tego podzespołu należy pamiętać o tym, że pracuje on w niekorzystnym środowisku bardzo wysokich temperatur, a samo wnętrze nagrzewać się może nawet do 600 stopni Celsjusza, choć niektórzy mówią nawet o 800 stopniach. Zasadą jego działania jest utlenianie tlenków węgla i węglowodorów HC, a także cząstek stałych ze spalin pochodzących z silników wysokoprężnych, a w przypadku spalin pochodzących z aut zasilanych paliwem, jakim jest benzyna, redukcja tlenków azotu oraz utlenianie tlenków węgla i węglowodorów. Oprócz wysokiej temperatury potrzebnej do efektywnego działania, ze względu na swoje położenie w okolicy kolektora wydechowego, narażony jest też na mechaniczne uszkodzenia związane z codziennym użytkowaniem pojazdu. Taki katalizator rozgrzany do czerwoności oznacza, że w jego wnętrzu dedykowane procesy nie przebiegają w oczekiwany sposób, stąd temperatura staje się jeszcze wyższa. W takiej sytuacji warto wiedzieć, jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany, a niewiele jest sposobów, by zrobić to samodzielnie. Jednym z nich jest sprawdzenie wyglądu wydechu, jeśli rura ma na sobie widoczną warstwę sadzy, znaczy to, że najprawdopodobniej katalizator potrzebuje zewnętrznej ingerencji. Drugim natomiast jest sprawdzenie poziomu zanieczyszczenia katalizatora u mechanika. Innym powodem tego, że katalizator nagrzewa się do czerwoności, jest wypadanie zapłonów w silnikach benzynowych, które uniemożliwia zapłon paliwa w cylindrze i przedostaje się ono od razu do układu wydechowego. W każdym z wymienionych wyżej przypadków nie warto czekać na postępujący rozwój wydarzeń i nawet jeśli uszkodzony katalizator wydaje dźwięk jednoznaczne wskazujący na rozsypany wkład, warto najpierw skontaktować się ze specjalistyczną pracownią, taką jak nasza, która oferuje nie tylko fachowe czyszczenie katalizatora, ale także jego naprawę.
Komentarze