Czerwony katalizator

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Chcąc wiedzieć, jakie są przyczyny występowania zjawiska, jakim jest czerwony katalizator, nie odkryjemy koła na nowo, mówiąc, że jest to objaw przepełnienia reaktora katalitycznego, ale dlaczego tak się dzieje, wyjaśnimy w dalszej części tekstu.

 

Katalizator po regeneracji

Katalizator nagrzewa się do czerwoności - co zrobić?

W przypadku tego podzespołu należy pamiętać o tym, że pracuje on w niekorzystnym środowisku bardzo wysokich temperatur, a samo wnętrze nagrzewać się może nawet do 600 stopni Celsjusza, choć niektórzy mówią nawet o 800 stopniach. Zasadą jego działania jest utlenianie tlenków węgla i węglowodorów HC, a także cząstek stałych ze spalin pochodzących z silników wysokoprężnych, a w przypadku spalin pochodzących z aut zasilanych paliwem, jakim jest benzyna, redukcja tlenków azotu oraz utlenianie tlenków węgla i węglowodorów. Oprócz wysokiej temperatury potrzebnej do efektywnego działania, ze względu na swoje położenie w okolicy kolektora wydechowego, narażony jest też na mechaniczne uszkodzenia związane z codziennym użytkowaniem pojazdu. Taki katalizator rozgrzany do czerwoności oznacza, że w jego wnętrzu dedykowane procesy nie przebiegają w oczekiwany sposób, stąd temperatura staje się jeszcze wyższa. W takiej sytuacji warto wiedzieć, jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany, a niewiele jest sposobów, by zrobić to samodzielnie. Jednym z nich jest sprawdzenie wyglądu wydechu, jeśli rura ma na sobie widoczną warstwę sadzy, znaczy to, że najprawdopodobniej katalizator potrzebuje zewnętrznej ingerencji. Drugim natomiast jest sprawdzenie poziomu zanieczyszczenia katalizatora u mechanika. Innym powodem tego, że katalizator nagrzewa się do czerwoności, jest wypadanie zapłonów w silnikach benzynowych, które uniemożliwia zapłon paliwa w cylindrze i przedostaje się ono od razu do układu wydechowego. W każdym z wymienionych wyżej przypadków nie warto czekać na postępujący rozwój wydarzeń i nawet jeśli uszkodzony katalizator wydaje dźwięk jednoznaczne wskazujący na rozsypany wkład, warto najpierw skontaktować się ze specjalistyczną pracownią, taką jak nasza, która oferuje nie tylko fachowe czyszczenie katalizatora, ale także jego naprawę.

Katalizator w pracowni
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mikołaj
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czerwony katalizator jest to katalizator, który jest uszkodzony lub przegrzany. Przegrzanie katalizatora może powodować jego uszkodzenie, a nawet całkowite zniszczenie. Często jest to spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem pojazdu, takim jak jazda na niskich obrotach, brak regularnego wypalania DPF lub używanie nieodpowiedniego paliwa. Jednym z objawów uszkodzenia katalizatora jest czerwona barwa jego powierzchni. Inne objawy to: spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa, dymienie, kontrolka silnika, skoki ciśnienia. Jeśli katalizator jest czerwony lub objawy sugerują jego uszkodzenie, należy skontaktować się z mechanikiem, ponieważ wymiana katalizatora jest konieczna.
Dawid
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zbyt wysoka temperatura może nam rozwalić katalizator. Jak widzimy, że coś ewidentnie nie tak, to lepiej zrobić przegląd i wychwycić usterkę w porę.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nagrzanie katalizatora do czerwoności jest barszo niebezpieczne, więc jak tylko się zaobserwuje jakieś niepokojące objawy, to należy się ich pozbyć metodą regeneracji...
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spotkałem się jeszcze z czerwonym katalizatorem, ale warto poczytać ten artykuł, zanim się coś takiego przytrafi. Świetny artykuł!
KAtarzyna
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli dobrze rozumiem, że czerwony katalizator będzie oznaczał m.in. zbyt wysoką temperaturę? Kurczę, może powinnam udać się faktycznie na diagnostykę, żeby mi sprawdzili czy wygląda on i pracuje prawidłowo.
Bartosz
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator rozgrzany do czerwoności to nic dobrego, bo niestety, ale może to doprowadzić do wytopienia wkładu katalizatora, a wtedy to już jedynie pozostaje wymiana katalizatora na nowy.

Popularne wpisy

2 Grudzień 2021

DPF – czyszczenie czy usuwanie?

Spośród tych dwóch czynności powinieneś skupić się na czyszczeniu filtra cząstek stałych, ponieważ usuwanie tego podzespołu, jak i katalizatora jest niezgodne z prawem i można ponieść bardzo srogie konsekwencje ...