Częste wypalanie DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

1. Jak rozpoznać, że Twój DPF chce się wypalać?

Jednym z symptomów, jaki wskazuje na problem z przepływem w filtrze cząstek stałych, jest częste wypalanie DPF. Niezależnie, czy będzie to częste wypalanie DPF Insignia, czy też w każdym innym aucie, to będzie wymagało szybkiej interwencji serwisowej. Wówczas to zazwyczaj po podłączeniu pod komputer diagnostyczny okazuje się, iż filtr taki nie miał prawa się zregenerować, gdyż w znacznym stopniu był zapchany popiołem. Popiół ten jest w głównej mierze skutkiem ubocznym dopalania sadzy, tak więc naturalnym jest, iż po długotrwałej eksploatacji będzie zajmował znaczną część DPF. Nic więc dziwnego, iż sterownik silnika inicjuje wówczas częste wypalanie DPF, a ono rozwiązuje problem tylko na krótką chwilę, gdyż zwalnia wyłącznie znikomą ilość miejsca poprzez dopalenie samej sadzy.

Jeżeli chodzi o symptomy, jakie wskazują na wypalanie DPF, to zazwyczaj wymienić tu należy:
- pojawienie się charakterystycznej kontrolki filtra cząstek stałych,
- chwilowy wzrost spalania,
- wzrost obrotów,
- o wiele głośniejszą pracą jednostki napędowej.

W tym miejscu istotnym jest, aby wspomnieć o tym, jak często powinien wypalać się DPF. Otóż sprawny filtr cząstek stałych zazwyczaj powinien wypalać się co 500-800 kilometrów. W przypadku, gdy zauważymy, iż filtr takie wypala się co 100-200 kilometrów, najlepiej udać się do serwisu w celu postawienia diagnozy. Może się bowiem okazać, iż sterownik silnika inicjuje częste wypalanie DPF na skutek uszkodzonych czujników różnicy ciśnień. Należy również pamiętać, iż nie tylko popiół może wywoływać częste wypalanie DPF. Zdarza się również, iż filtr cząstek stałych i częste wypalanie DPF VW i w innych autach z silnikiem wysokoprężnym Diesla spowodowane jest poprzez szybkie gromadzenie się sadzy w podzespole, a jej nadmiar uwarunkowany jest chociażby uszkodzeniem turbiny, czy też wtryskiwaczy.

Filtr DPF

Odpowiadamy – ile twa wypalanie DPF

Wypalanie DPF w trakcie jazdy trwa zazwyczaj od 15 do 20 minut i polega na utrzymywaniu w tym czasie jednostajnej jazdy na podwyższonych obrotach w zakresie 2.500 - 3.000 obrotów na minutę i najlepiej nie na najwyższym biegu. Wówczas to bez problemu uzyskana temperatura pozwoli na efektywne dopalenie sadzy w filtrze cząstek stałych. Bardzo istotnym jest, aby rozpoznać ten moment i nigdy nie przerywać zainicjowanego procesu. Zarówno wyłączanie silnika w trakcie procesu, jak i częste wypalanie DPF grozi nie tylko uszkodzeniem filtra, ale także znacznym rozrzedzeniem oleju silnikowego przez niespalone paliwo, a to z kolei prowadzi do utraty jego właściwości smarnych, a tym samym silnik, jak i powiązane z nim podzespoły szybciej ulegają zużyciu.

Czujnik ciśnienia
Co o tym myślisz?

Komentarze

Roman
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Częste regenerowanie filtra cząstek stałych (DPF) może być spowodowane przez kilka czynników, w tym: Krótkie trasy: jeśli pojazd jest głównie użytkowany na krótkich trasach, silnik może nie osiągnąć odpowiedniej temperatury pracy, co może uniemożliwić pełną regenerację DPF. Zatkany filtr powietrza: jeśli filtr powietrza jest zatkany, może to ograniczyć przepływ powietrza do silnika, powodując zbyt niską temperaturę spalin do prawidłowej regeneracji DPF. Niskiej jakości paliwo diesel: używanie niskiej jakości paliwa diesel może prowadzić do zwiększonej produkcji sadzy, co skutkuje częstszą regeneracją DPF. Problemy z silnikiem: niektóre problemy z silnikiem, takie jak niesprawny zawór EGR lub wtryskiwacze, mogą powodować zwiększoną produkcję sadzy i wymagać częstszej regeneracji DPF. Styl jazdy: agresywny styl jazdy może powodować, że silnik produkuje więcej sadzy niż normalnie, co wymaga częstszej regeneracji DPF.
Victor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja miałem problem ze zbyt częstym wypalaniem dpf-a, skończyło się na serwisie. Od regeneracji dpf-a upłynęło już jakieś 2 lata i nadal jest świetnie, polecam.
Iwan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój DPF wypala się normalnie, ale z tego co widzę, to takie częste wypalanie filtra DPF może być bardzo szkodliwe dla silnika.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Już myślałem, że mam do czynienia z awarią DPF. Na szczęście okazało się, że to objawy wypalania i wszystko po czasie ustąpiło.
Lukasz
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Ja mam identyczny problem. Co z tym począć ?
Przemysław
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po wymianie fitra dpf na nowy jego wypalenie następuje co ok. 13km (wartość procentową sadzy narasta bardzo powoli, natomiast obliczona dość szybko) Gdy wartość obliczona osiągnie 25 g, wartość procentową wzrasta natychmiast do 100 % zapełnienia i rozpoczyna się wypalane fitra. Przed wymianą fitra sytuacja była taka sama. Co doprowadziło do nieodwracalnego uszkodzenia fitra (był tak zapchany ze nie dało się go wyczyścić, a auto nie dawało żadnych oznak jego zapełnienia, poza dużym spalaniem paliwa) Ci może być przyczyną takiej usterki. Moje auto to Seat Alhambra 710N 2013r kod silnika cffb. Wersja softu 9981.
Irek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zauważyłem, że pojawił się problem z częstym wypalaniem DPF w mojej Insigni i już wiem, czym może być to spowodowane. Na pewno zgłoszę się do was na przegląd i ewentualną regenerację!

Popularne wpisy