Częste zapychanie DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Objaw, jakim jest częste zapychanie DPF, niejednokrotnie pojawia się przy okazji wizyt klientów w naszej pracowni regeneracji filtrów cząstek stałych, stąd pomysł, by powstał tekst wyjaśniający przyczynę występowania takich sytuacji.

 

Filtr DPF z wkładem

Częste wypalanie DPF - przyczyny - odpowiadamy

Powodem, który sprawia, że zauważamy częste przepełnianie się filtra cząstek stałych w samochodzie, jest jego nieprawidłowa eksploatacja i nie do końca przemyślany wybór silnika wysokoprężnego do codziennej jazdy w mieście. Okoliczności, w których DPF wypalanie przeprowadza nieregularnie lub jest ono przerywane, sprawiają, że filtr zapełnia się zanieczyszczeniami w szybkim tempie. Warto też zdawać sobie sprawę, co ile km wypala się DPF, a to powinno mieć miejsce co 400-700 przebytych kilometrów i jeśli zdarza się to częściej, potrzebna będzie możliwie jak najszybsza interwencja. Dobrze jest nie dopuszczać do sytuacji, jaką jest jazda z zapchanym DPF, gdyż nie dość, że jest to po prostu uciążliwe, to ma też wpływ na funkcjonowanie innych podzespołów, w tym turbosprężarki. Jak więc nie pozwolić do częstego zapychania DPF? Opłaci się wprowadzić w nawyk cykliczne wyjazdy w dłuższe trasy, np. na autostradę, by móc spokojnie wygenerować obroty silnika w okolice 3000 na minutę i spowodować samoczynne wypalanie. Niektórzy polecają także dolewanie specjalistycznych preparatów do paliwa, które wydłużają żywotność podzespołów tego typu po każdych przejechanych 10 000 kilometrów. W tym miejscu musimy zaznaczyć, że sam taki dodatek nie wystarczy, by zregenerować filtr cząstek stałych i poprawić w nim przepływ spalin, a sprawdzi się jedynie jako działanie profilaktyczne. Jednak, jak już wcześniej wspominaliśmy, prewencja w pewnym momencie przestanie wystarczać i trzeba będzie sięgnąć po bardziej radykalne sposoby. Jednym z nich jest serwisowe wypalanie DPF lub regeneracja filtra cząstek stałych metodą wodną, która jest w stanie bezpiecznie przywrócić produkcyjne właściwości podzespołowi, za ułamek ceny nowego elementu.

Filtr DPF na białym tle
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mirek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Częste zapychanie filtra cząstek stałych (DPF) jest często spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem samochodu lub nieodpowiednią jakością paliwa. Poniżej kilka przyczyn częstego zapychania DPF: Jazda miejska: jeśli samochód jest używany głównie w warunkach miejskich, gdzie jest mało czasu na rozgrzanie silnika i wypalenie cząstek stałych. Niskie obroty silnika: jeśli silnik jest używany przez długi czas na niskich obrotach, nie ma wystarczająco dużo ciepła, by wypalić cząstki stałe. Nieodpowiednie paliwo: używanie niskiej jakości paliwa może prowadzić do zwiększonego zanieczyszczenia filtra DPF.
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Trzeba wiedzieć, jak doprowadzić do prawidłowego wypalania się DPF. Często jednak nie wiemy i nie dopala się jak trzeba i w kółko wymusza ten proces.
Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Możliwe, że DPF, który zbyt często chce się wypalać potrzebuje poprostu dokładniejszej regeneracji w serwsie. Ja się osobiście spotkałem z takim przypadkie, i to pomogło :)
Waldziu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiem jak to jest z tym częstym zapychaniem się dpf-a, ale przypuszczam, że zła eksploatacja samochodu ma znaczący wpływ na taką sytuację. Sam się z siebie nie zapycha.
KANAn
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tam nie mam problemów z częstym zapychaniem DPF. Współczuję tym, którzy je mają, bo podejrzewam, że dużo roboty z tym...
Mirko
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Powodem szybko zapychajacego sie dpf moze byc jego zuzycie, niewlasciwie wykonana regeneracja albo po przemyciu nie zostal on dobrze wysuszony.. Jaki wniosek? Trzeba uwaznie podchodzic do samodzielnej proby oczyszczania i jezdzic do zaufanego serwisu! No, a jesli filtr jest juz zuzyty, to nie ma innej rady, jak zamontowanie nowego!
Adam
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pierwsze objawy zapchanego DPF to przede wszystkim znaczny spadek mocy, no i wiadomo świecąca się kontrolka DPF-a, a więc nie ma co bagatelizować tych objawów i udać się do mechanika, bo zatkany DPF wpływa na pracę całego auta.

Popularne wpisy

24 sierpnia 2018

Co to jest wycinanie DPF?

Co to jest wycinanie DPF z samochodu? Wycinanie DPF jest to mechaniczne usunięcie z układu wydechowego filtra cząstek stałych w odmianie suchej. Wycinanie DPF to również niebezpieczna metoda wyjęcia ceramicznego wkładu filtra cząstek stałych, polegająca na rozcięc ...

15 lipca 2022

Czy wypalanie DPF pomaga?

Jak najbardziej wypalanie filtra cząstek stałych jest pomocne w pozbyciu się zanieczyszczeń z wnętrza tego podzespołu. Należy jednak wiedzieć, że trzeba spełnić kilka podstawowych warunków, aby nie zaszkodzić DPF i silnikowi ...