Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Objaw, jakim jest częste zapychanie DPF, niejednokrotnie pojawia się przy okazji wizyt klientów w naszej pracowni regeneracji filtrów cząstek stałych, stąd pomysł, by powstał tekst wyjaśniający przyczynę występowania takich sytuacji.
Częste wypalanie DPF - przyczyny - odpowiadamy
Powodem, który sprawia, że zauważamy częste przepełnianie się filtra cząstek stałych w samochodzie, jest jego nieprawidłowa eksploatacja i nie do końca przemyślany wybór silnika wysokoprężnego do codziennej jazdy w mieście. Okoliczności, w których DPF wypalanie przeprowadza nieregularnie lub jest ono przerywane, sprawiają, że filtr zapełnia się zanieczyszczeniami w szybkim tempie. Warto też zdawać sobie sprawę, co ile km wypala się DPF, a to powinno mieć miejsce co 400-700 przebytych kilometrów i jeśli zdarza się to częściej, potrzebna będzie możliwie jak najszybsza interwencja. Dobrze jest nie dopuszczać do sytuacji, jaką jest jazda z zapchanym DPF, gdyż nie dość, że jest to po prostu uciążliwe, to ma też wpływ na funkcjonowanie innych podzespołów, w tym turbosprężarki. Jak więc nie pozwolić do częstego zapychania DPF? Opłaci się wprowadzić w nawyk cykliczne wyjazdy w dłuższe trasy, np. na autostradę, by móc spokojnie wygenerować obroty silnika w okolice 3000 na minutę i spowodować samoczynne wypalanie. Niektórzy polecają także dolewanie specjalistycznych preparatów do paliwa, które wydłużają żywotność podzespołów tego typu po każdych przejechanych 10 000 kilometrów. W tym miejscu musimy zaznaczyć, że sam taki dodatek nie wystarczy, by zregenerować filtr cząstek stałych i poprawić w nim przepływ spalin, a sprawdzi się jedynie jako działanie profilaktyczne. Jednak, jak już wcześniej wspominaliśmy, prewencja w pewnym momencie przestanie wystarczać i trzeba będzie sięgnąć po bardziej radykalne sposoby. Jednym z nich jest serwisowe wypalanie DPF lub regeneracja filtra cząstek stałych metodą wodną, która jest w stanie bezpiecznie przywrócić produkcyjne właściwości podzespołowi, za ułamek ceny nowego elementu.
Komentarze