Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli masz problem z często wyskakującą kontrolką przypominającą o wypalaniu DPF, to prawdopodobnie jest to związane z ledwo już sprawnym filtrem cząstek stałych, ponieważ jest on maksymalnie zapchany. Jeżeli nie raz, nie dwa, nie trzy zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych, to Twoim obowiązkiem jest jak najszybciej zareagować i udrożnić zapchany podzespół z nagromadzonych w nim osadów, ponieważ w innym przypadku doprowadzisz do jego uszkodzenia. Pojazd, który nie ma w układzie wydechowym sprawnego tego elementu, tak naprawdę nie powinien dłużej poruszać się po ulicach, gdyż stanowi zagrożenie dla innych uczestników ruchu i dla środowiska przez zbyt dużą emisję szkodliwych związków chemicznych. Wielu kierowców w przypadku często zapalającej się kontrolki DPF zastanawia się, co zrobić w takiej sytuacji, dlatego świetnym rozwiązaniem będzie samodzielnie zregenerować podzespół za pomocą wypalania albo od razu umówić się do serwisu na fachową regenerację.
1. Możesz łatwo ustalić, po czym poznać, że DPF jest zapchany
Podczas jazdy zwrócisz uwagę na spadek mocy silnika, która bardzo negatywnie wpłynie na komfort Twojej jazdy, a dodatkowo pojawią się niespodziewane problemy również z pracą turbosprężarki. Oprócz tego uciążliwe staną się kontrolki odpowiadające za DPF i silnik. Jeżeli u Ciebie w pojeździe wystąpią lub wystąpiły podobne objawy, zgłoś się natychmiast do ASO na skontrolowanie stanu filtra cząstek stałych i w celu podjęcia odpowiednich kroków odnośnie regeneracji.
2. Ile trwa wypalanie DPF na postoju – rozwiewamy wątpliwości
Nie jesteśmy w stanie podać konkretnego czasu wypalania się sadzy z filtra DPF, ponieważ zależy on w głównej mierze od rodzaju, wielkości podzespołu oraz od tego, w jakim stopniu jest zapełniony osadami. Potencjalny czas samoregeneracji elementu wynosi od 15 do 30 minut, także proponujemy uzbroić się w cierpliwość i pozwolić sadzy się wypalić do końca.
Zapchany filtr DPF, czy można jeździć i dlaczego zabraniamy?
Posiadając zapchany filtr cząstek stałych, musisz liczyć się z konsekwencjami, ponieważ już wyżej wspomnieliśmy, że brak DPF lub jego dysfunkcja może doprowadzić do wykluczenia pojazdu z ruchu ulicznego. Jeżdżąc z zapchanym filtrem DPF, możesz narazić siebie i innych na niebezpieczeństwo (silnik w każdej chwili może przestać pracować, więc jest duże ryzyko, że samochód nagle zatrzyma się na środku drogi).
Jeżeli jednak podczas jazdy DPF wejdzie w stan wypalania, to musisz taką jazdę kontynuować, aby wypalić zalegające osady. To jest wyłączny wyjątek jazdy z zanieczyszczonym filtrem DPF.
Komentarze