Subpage photo

Często zapala się DPF – dlaczego?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Jeśli masz problem z często wyskakującą kontrolką przypominającą o wypalaniu DPF, to prawdopodobnie jest to związane z ledwo już sprawnym filtrem cząstek stałych, ponieważ jest on maksymalnie zapchany. Jeżeli nie raz, nie dwa, nie trzy zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych, to Twoim obowiązkiem jest jak najszybciej zareagować i udrożnić zapchany podzespół z nagromadzonych w nim osadów, ponieważ w innym przypadku doprowadzisz do jego uszkodzenia. Pojazd, który nie ma w układzie wydechowym sprawnego tego elementu, tak naprawdę nie powinien dłużej poruszać się po ulicach, gdyż stanowi zagrożenie dla innych uczestników ruchu i dla środowiska przez zbyt dużą emisję szkodliwych związków chemicznych. Wielu kierowców w przypadku często zapalającej się kontrolki DPF zastanawia się, co zrobić w takiej sytuacji, dlatego świetnym rozwiązaniem będzie samodzielnie zregenerować podzespół za pomocą wypalania albo od razu umówić się do serwisu na fachową regenerację.

Często zapala się DPF – dlaczego?
Często zapala się DPF – dlaczego?

1. Możesz łatwo ustalić, po czym poznać, że DPF jest zapchany

Podczas jazdy zwrócisz uwagę na spadek mocy silnika, która bardzo negatywnie wpłynie na komfort Twojej jazdy, a dodatkowo pojawią się niespodziewane problemy również z pracą turbosprężarki. Oprócz tego uciążliwe staną się kontrolki odpowiadające za DPF i silnik. Jeżeli u Ciebie w pojeździe wystąpią lub wystąpiły podobne objawy, zgłoś się natychmiast do ASO na skontrolowanie stanu filtra cząstek stałych i w celu podjęcia odpowiednich kroków odnośnie regeneracji.

2. Ile trwa wypalanie DPF na postoju – rozwiewamy wątpliwości

Nie jesteśmy w stanie podać konkretnego czasu wypalania się sadzy z filtra DPF, ponieważ zależy on w głównej mierze od rodzaju, wielkości podzespołu oraz od tego, w jakim stopniu jest zapełniony osadami. Potencjalny czas samoregeneracji elementu wynosi od 15 do 30 minut, także proponujemy uzbroić się w cierpliwość i pozwolić sadzy się wypalić do końca.

Zapchany filtr DPF, czy można jeździć i dlaczego zabraniamy?

Posiadając zapchany filtr cząstek stałych, musisz liczyć się z konsekwencjami, ponieważ już wyżej wspomnieliśmy, że brak DPF lub jego dysfunkcja może doprowadzić do wykluczenia pojazdu z ruchu ulicznego. Jeżdżąc z zapchanym filtrem DPF, możesz narazić siebie i innych na niebezpieczeństwo (silnik w każdej chwili może przestać pracować, więc jest duże ryzyko, że samochód nagle zatrzyma się na środku drogi).

Zapchany filtr DPF, czy można jeździć i dlaczego zabraniamy?
Zapchany filtr DPF, czy można jeździć i dlaczego zabraniamy?

Jeżeli jednak podczas jazdy DPF wejdzie w stan wypalania, to musisz taką jazdę kontynuować, aby wypalić zalegające osady. To jest wyłączny wyjątek jazdy z zanieczyszczonym filtrem DPF.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

01 Grudzień 2021

Do czego prowadzi zapchany DPF?

Do czego prowadzi zapchany DPF? Zapchany filtr cząstek...

01 Grudzień 2021

Czy warto kupić zamiennik katalizatora?

Czy warto kupić zamiennik katalizatora? Ze względów...

30 listopada 2021

Czym czyścić DPF?

Czym czyścić DPF? Jeżeli podejmujesz się domowego...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer