Często zapala się DPF – dlaczego?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji

Jeśli masz problem z często wyskakującą kontrolką przypominającą o wypalaniu DPF, to prawdopodobnie jest to związane z ledwo już sprawnym filtrem cząstek stałych, ponieważ jest on maksymalnie zapchany. Jeżeli nie raz, nie dwa, nie trzy zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych, to Twoim obowiązkiem jest jak najszybciej zareagować i udrożnić zapchany podzespół z nagromadzonych w nim osadów, ponieważ w innym przypadku doprowadzisz do jego uszkodzenia. Pojazd, który nie ma w układzie wydechowym sprawnego tego elementu, tak naprawdę nie powinien dłużej poruszać się po ulicach, gdyż stanowi zagrożenie dla innych uczestników ruchu i dla środowiska przez zbyt dużą emisję szkodliwych związków chemicznych. Wielu kierowców w przypadku często zapalającej się kontrolki DPF zastanawia się, co zrobić w takiej sytuacji, dlatego świetnym rozwiązaniem będzie samodzielnie zregenerować podzespół za pomocą wypalania albo od razu umówić się do serwisu na fachową regenerację.

Diagnostyka DPF

1. Możesz łatwo ustalić, po czym poznać, że DPF jest zapchany

Podczas jazdy zwrócisz uwagę na spadek mocy silnika, która bardzo negatywnie wpłynie na komfort Twojej jazdy, a dodatkowo pojawią się niespodziewane problemy również z pracą turbosprężarki. Oprócz tego uciążliwe staną się kontrolki odpowiadające za DPF i silnik. Jeżeli u Ciebie w pojeździe wystąpią lub wystąpiły podobne objawy, zgłoś się natychmiast do ASO na skontrolowanie stanu filtra cząstek stałych i w celu podjęcia odpowiednich kroków odnośnie regeneracji.

2. Ile trwa wypalanie DPF na postoju – rozwiewamy wątpliwości

Nie jesteśmy w stanie podać konkretnego czasu wypalania się sadzy z filtra DPF, ponieważ zależy on w głównej mierze od rodzaju, wielkości podzespołu oraz od tego, w jakim stopniu jest zapełniony osadami. Potencjalny czas samoregeneracji elementu wynosi od 15 do 30 minut, także proponujemy uzbroić się w cierpliwość i pozwolić sadzy się wypalić do końca.

Zapchany filtr DPF, czy można jeździć i dlaczego zabraniamy?

Posiadając zapchany filtr cząstek stałych, musisz liczyć się z konsekwencjami, ponieważ już wyżej wspomnieliśmy, że brak DPF lub jego dysfunkcja może doprowadzić do wykluczenia pojazdu z ruchu ulicznego. Jeżdżąc z zapchanym filtrem DPF, możesz narazić siebie i innych na niebezpieczeństwo (silnik w każdej chwili może przestać pracować, więc jest duże ryzyko, że samochód nagle zatrzyma się na środku drogi).

DPF Zapchany

Jeżeli jednak podczas jazdy DPF wejdzie w stan wypalania, to musisz taką jazdę kontynuować, aby wypalić zalegające osady. To jest wyłączny wyjątek jazdy z zanieczyszczonym filtrem DPF.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mirek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kontrolka DPF może się często zapalać z różnych powodów, w tym: Brak regeneracji: jeśli DPF nie jest regularnie regenerowany, zgromadzony w nim popiół może zatykać filtr i zwiększać ciśnienie w układzie wydechowym. To może powodować częste zapalanie się kontrolki DPF. Nieodpowiedni styl jazdy: jeśli samochód jest często używany w mieście lub na krótkich trasach, DPF może nie mieć szansy na pełną regenerację. Usterki silnika: jeśli silnik jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do zwiększonej emisji spalin.
dan876
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak zapala się DPF to pewnie po wypaleniu kontrolka zniknie, a jak nie to pozostaje serwis..
Miechnik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli zapaliła się nam kontrolka od Dpf, to musi być jakiś problem. Warto go spróbować wypalić w trasie lub na postoju.
Tomaszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie często się zapalała kontrolka DPF i okazało się, że z filtrem jest wszystko ok. Problem tkwił w czujniku różnicy ciśnień.
Dejw_K
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Trzeba go wypalić raz a porządnie, a jak to nie pomoże, to wyczyścić DPF w serwisie

Popularne wpisy

7 Grudzień 2021

DPF - od którego roku?

Filtr cząstek stałych był już znany w latach 90-tych, natomiast dopiero rok 2006 okazał się przełomowy, zaraz po wprowadzeniu normy emisji spalin EURO 4. Mamy dwa rodzaje filtrów cząstek stałych: DPF i FAP. ...