Częstotliwość wypalania DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

W przypadku filtra cząstek stałych częstotliwość wypalania DPF jest trudna do jednoznacznego określenia, ale w tym artykule postaramy się określić, na jakie rzeczy zwrócić uwagę, by trafnie zdiagnozować ewentualną usterkę.

 

Filtr DPF z wkładem

Częste wypalanie DPF - przyczyny - odpowiadamy

Nowy, sprawny samochód, przy mieszanym stylu jazdy powinien wypalać DPF co 600-800 km. W sytuacji, gdy sposób i warunki eksploatacji auta nie zmieniają się, a zauważyć można większą częstotliwość wypalania, to prawdopodobnie może chodzić o usterkę samochodu związaną z uszkodzeniem wtryskiwaczy, problemem z turbiną, nieszczelnością w układzie dolotowym czy niesprawnością zaworu EGR. Innymi powodami mogą być: uszkodzony czujnik różnicy ciśnień, czy po prostu przepełniony filtr. Najlepszym rozwiązaniem jest szybka, trafna diagnoza i zdecydowane rozwiązanie problemu. Z przyjemnością możemy polecić pracownie i serwis Bosch Service Pawlik w celu profesjonalnego zażegnania wyżej wymienionych problemów.

Jednak po czym poznać, że DPF jest zapchany i jak pozbyć się zanieczyszczeń?

Typowe, najczęściej spotykane objawy to ociężała praca silnika, skoki obrotów, zapalona kontrolka DPF, a w nowszych jednostkach przejście w tryb awaryjny. Można więc wywnioskować, że filtr DPF objawy zapchania wykazuje dość widoczne i nawet jeśli kierowca nie będzie w stanie ich przypisać do tego podzespołu, to i tak warto jak najszybciej zgłosić się do mechanika, gdyż jazda z przepełnionym filtrem jest nawet nie tyle niewygodna, ile może poskutkować zatarciem silnika. Niestety zalegający podzespole popiół w pewnym momencie nie pozwala się samoczynnie usunąć, nawet poświęcając tyle czasu, ile wypala się DPF na postoju (czyli nawet 30 minut). W takich sytuacjach warto zdawać sobie sprawę z istnienia usługi, jaką jest wodne czyszczenie DPF, które za ułamek ceny nowego podzespołu, przywraca fabryczne właściwości temu elementowi.

Filtr DPF w pracowni
Co o tym myślisz?

Komentarze

Dawid
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Częstotliwość wypalania filtra cząstek stałych (DPF) zależy od stylu jazdy, warunków drogowych, jakości paliwa i przebiegu samochodu. W przypadku samochodów z silnikiem diesla wypalanie DPF jest zwykle konieczne co 400-800 kilometrów. Jednak w niektórych przypadkach może to być konieczne po przejechaniu znacznie mniejszego dystansu, jeśli styl jazdy jest bardziej miejski, a warunki drogowe trudne. Wypalanie DPF polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co pozwala na spalenie zgromadzonej sadzy. Proces ten może być wykonywany na specjalnym stanowisku diagnostycznym lub podczas jazdy po autostradzie przy wysokiej prędkości. Ważne jest, aby regularnie kontrolować stan filtra DPF i wykonywać wypalanie, gdy to konieczne, ponieważ zatkany filtr może prowadzić do spadku mocy silnika i wzrostu zużycia paliwa. W przypadku, gdy DPF jest bardzo zanieczyszczony i nie da się go już oczyścić, konieczna będzie jego wymiana.
Tomek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak filtr chce się wypalać co chwilę, to też niedobrze i warto to sprawdzić. Niech w serwisie zrobią oględziny, być może filtr nie wypala się do końca, tylko z jakiego powodu?
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wiem, że filtr cząstek stałych nie powinien wypalać się częściej niż co 400 - 800 kilometrów. Mój DPF regeneruje się zazwyczaj co 500 -600, więc na razie wszystko z nim w porządku
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój dpf wypala się co 400 km, myślę że to prawidłowe. Ale warto jest się może dopytać specjalisty w serwisie, czy wszystko jest z nim ok.
Romek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój DPF wypala się chyba zbyt szybko, bo co 200 km. Chyba muszę odwiedzić serwis...
DAWID
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po czym poznać, że DPF jest zapchany? Przede wszystkim spadek mocy i wyświetlająca się kontrolka dpf to podstawowe objawy.

Popularne wpisy