Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Podzespół, jakim jest czujnik ciśnienia spalin, objawy wykazuje widoczne i odczuwalne dla kierowcy, dlatego nie warto ich bagatelizować.
Czujnik ciśnienia spalin - do czego służy - odpowiadamy
Nieprawidłowości związane z czujnikiem, sygnalizowane są przede wszystkim przez kontrolkę DPF, która mówi ogólnie o nieprawidłowościach związanych z filtrem cząstek stałych i już w tym przypadku należy możliwie jak najszybciej zareagować, gdyż jazda z zapełnionym filtrem może poskutkować uszkodzeniem powiązanych podzespołów, a nawet samego silnika. Dokładne wyznaczanie różnicy ciśnień jest kluczowym elementem potrzebnym do przeprowadzenia procesu, jakim jest samoczynne wypalanie filtra. Niestety nieprawidłowe funkcjonowanie tego niewielkiego podzespołu może zostać spowodowane mechanicznym uszkodzeniem przyłączy lub ich zatkaniem zanieczyszczeniami. Dlatego samodzielne sprawdzenie funkcjonalności czujnika powinno przede wszystkim polegać na naocznym zbadaniu stanu przewodów i jeśli zaistnieje potrzeba, to wyczyścić je lub wymienić. Jest to najprostszy sposób na to, jak rozpoznać uszkodzony czujnik ciśnienia spalin, dodatkowo, jeśli przyłącza są w nienagannym stanie, można spróbować przetestować sam czujnik za pomocą multimetra oraz ciśnieniomierza. Takie badanie najwygodniej będzie zlecić mechanikowi, który z pewnością będzie w stanie trafnie określić stan czujnika.
Inne objawy mówiące o uszkodzonym czujniku ciśnienia spalin
Oczywiście oprócz charakterystycznego światełka na desce rozdzielczej są jeszcze inne objawy służące temu, jak rozpoznać uszkodzony czujnik ciśnienia spalin, które świadczą o tym, że DPF nie oczyszcza się z osadów prawidłowo. Silne zadymienie, anormalnie wysoka temperatura silnika i przekładni kierowniczej oraz zmniejszone osiągi przy wyjątkowo dużym zużyciu paliwa są objawami, które wymagają natychmiastowej interwencji! W takich okolicznościach warto wykonać badanie na komputerze diagnostycznym, a wyświetlone kody błędów będą naprowadzeniem na przyczynę, a tym samym rozwiązanie problemu. Zupełnie odmienną kwestią jest uszkodzony czujnik temperatury spalin i objawy, które wykazuje, gdyż związane są one głównie z samym procesem samoczynnego wypalania i jego przebiegiem. O tej kwestii będzie można przeczytać na naszej stronie w przyszłości.
Komentarze