Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Dlaczego prawidłowa praca czujnika różnicy ciśnień ma takie znaczenie?
Jak wiemy czujnik różnicy ciśnień DPF i wartości, jakie przesyła do sterownika naszego silnika, mają znaczący wpływ na odpowiednią pracę filtra cząstek stałych. To na podstawie jego sygnału, komputer decyduje bowiem o rozpoczęciu procesu samoregeneracji podzespołu poprzez dopalanie nagromadzonej w nim sadzy.
Niezależnie więc czy jest to czujnik różnicy ciśnień DPF Ford, czy też z każdej innej marki samochodu, to powinien on działać sprawnie, a wszelkie symptomy wskazujące na jego usterkę, powinny być jak najszybciej diagnozowane. Pamiętajmy, iż nieprawidłowo działający czujnik będzie dokonywał błędnych pomiarów, a to w krótkim czasie doprowadzi do zapchania filtra cząstek stałych, które to z kolei odbije się na kondycji nie tylko silnika naszego Diesla, ale i również powiązanych z naszym DPF innych podzespołów.
W przypadku, gdy różnica ciśnień DPF VCDS wykaże nieprawidłową wartość, odbiegającą od normy, należy jak najszybciej poszukać przyczyny tego stanu rzeczy. W tym miejscu warto:
- sprawdzić przewody czujnika (czy nie są uszkodzone czy też odłączone),
- dokonać oględzin samego czujnika różnicy ciśnień,
- wykonać pomiar napięcia za pomocą miernika.
Jeżeli okaże się, że rzeczywiście nasz czujnik odpowiada za odbiegającą od normy pomierzoną wartość różnicy ciśnień, należy jak najszybciej dokonać jego wymiany i ponownej adaptacji. Faktem jest, iż to, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin, a także jakie wartości powinien reprezentować sprawnie działający, najlepiej wiedzą specjaliści, tak więc warto w tym miejscu skorzystać z ich pomocy.
Jak oszukać czujnik DPF i czy to się opłaca?
Wiele osób w przypadku wycięcia niechcianego filtra cząstek stałych również ma problem z czujnikiem różnicy ciśnień. Jak wiemy, procedura fizycznego usunięcia podzespołu nie zakańcza problemu, a wręcz przeciwnie on dopiero zaczyna narastać. Czujnik różnicy ciśnień DPF i wartości są nadal mierzone i przekazywane do komputera, który niczego nieświadomy zaczyna wówczas podejmować liczne błędne decyzje. Wówczas to najczęściej jedynym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest zastosowanie emulatora, który niejako tuszuje brak DPF.
Miejmy jednak na uwadze, iż wycinanie podzespołu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin, jakim jest DPF, a również i stosowanie emulatorów jest zabronione. Grozi nam za to nie tylko mandat, ale i zakaz poruszania się po drodze, wyrażony poprzez zatrzymanie dowodu rejestracyjnego takiego pojazdu, czy też brak podbicia przeglądu.
Komentarze