Czujnik różnicy ciśnień DPF - zasada działania

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

Na czym polega zasada działania czujnika różnicy ciśnień filtra DPF?

W naszych artykułach niejednokrotnie pojawia się kwestia, jaką jest czujnik różnicy ciśnień DPF, więc i tym razem zostanie omówiona zasada działania właśnie w tym tekście. Ten niewielki element występuje w dwóch rodzajach: pierwszy mierzy ciśnienie przed filtrem, a drugi mierzy i porównuje ciśnienie przed i za filtrem. Montuje się go w bliskiej okolicy samego filtra w komorze silnika. Jego działanie najczęściej porównuje się do funkcjonowania tensometru, w którym wzrost ciśnienia powoduje proporcjonalny wzrost napięcia sygnału. Natomiast możliwość odnotowania poziomu zapełnienia filtra daje fakt zmiany wartości sygnału czujnika spowodowanej przez zniekształcenia membrany. Innymi słowy, dzięki prawidłowemu funkcjonowaniu tego czujnika możliwy jest pomiar ilości cząstek stałych zatrzymanych w filtrze i poinformowanie o potrzebie uruchomienia procesu samoczynnej regeneracji. Wielokrotnie poszukiwaną kwestią jest to, jak oszukać czujnik DPF, czy też, jak kto woli, jak oszukać czujnik różnicy ciśnień. Na te pytania nie będziemy odpowiadać, gdyż nie chcemy wspierać niebezpiecznych praktyk mających wpływ nie tylko na funkcjonowanie samochodu, ale także na ogólny stan powietrza.

Zdemontowany DPF

Jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin?

Natomiast ciekawym pytaniem, na które odpowiemy, jest to, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin. Sposobem wymagającym od kierowcy najmniej jest podpięcie samochodu pod komputer diagnostyczny, który wyświetli błędy powiązane z obwodami czujnika, co podpowie jakie naprawy przeprowadzić. W momencie, w którym czujnik ciśnienia spalin - objawy wykazuje widoczne, a będą nimi zapalona kontrolka DPF czy spadek mocy przy wzroście zużycia paliwa, trzeba reagować natychmiast, gdyż niewłaściwe odczyty poziomu zapełnienia filtra skutecznie wpływają na inne podzespoły samochodu, w tym także na silnik. Można najpierw spróbować przeprowadzić badania we własnym garażu, czyli obejrzeć, jak wygląda stan przyłączy i samego czujnika. Gdy pierwsze są zapchane, nie ma przeszkód, by spróbować je odetkać, jednak gdy widać, że są nadtopione lub uszkodzone w jakikolwiek inny sposób, konieczna będzie wymiana na nowe. Podobnie będzie w przypadku elementu, jakim jest czujnik ciśnienia spalin - czyszczenie czy wymianę można spróbować przeprowadzić na własną rękę. Oczywiście najbezpieczniejszym i najpewniejszym sposobem na to, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin, będzie wizyta w ASO i taką rekomendujemy, by nie martwić się, czy zabieg przeprowadzony osobiście, przebiegł prawidłowo i przyniósł oczekiwany efekt.

Demontaż DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mariusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czujnik różnicy ciśnień DPF jest to element układu filtra cząstek stałych (DPF) w samochodach z silnikami diesla. Jego zadaniem jest monitorowanie ciśnienia różnicy pomiędzy stroną wlotową a wylotową filtra. Czujnik różnicy ciśnień DPF zamontowany jest zazwyczaj na przewodach doprowadzających i odprowadzających powietrze do filtra. Jest on połączony z komputerem pokładowym pojazdu, który na podstawie informacji z czujnika podejmuje decyzję o potrzebie regeneracji filtra. Podczas pracy silnika, czujnik różnicy ciśnień DPF mierzy ciśnienie na przewodach doprowadzających i odprowadzających powietrze do filtra. Kiedy ciśnienie na stronie wlotowej jest większe niż na stronie wylotowej, oznacza to, że filtr jest zanieczyszczony i potrzebuje regeneracji. W takim przypadku komputer pokładowy pojazdu uruchamia proces regeneracji, polegający na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Myślałem, że mój DPF jest zapchany i trzeba czyścić. Okazało się, że czujnik był uszkodzony, a z filtrem wszystko ok. Po wymianie czujnika kontrolka przestała świecić.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W zasadzie nie wiedziałem, jaka jest konkretna zasada działania czujnika różnicy ciśnień, natomiast zdawałem sobie sprawę, że może się uszkodzić i doprowadzić do uszkodzenia DPF
Rafał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że ktoś opisał zasadę działania czujnika różnicy ciśnień w dpf-ie. Wcześniej nie miałam wiedzy na czym to polega.
Bizonik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No i dzięki temu testowi zrozumiałem zasadę działania tego czujnika różnicy ciśnień. Tylko wciąż nie rozumiem po co sztucznie oszukiwać te elementy? :D
Mietek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie Czujnik różnicy ciśnień DPF Ford Mondeo MK4 został uszkodzony i niestety doszło do tego że na amen zapchał się filtr cząstek stałych, nie dość że wymiana czujnika nie była tania, to do tego demontaż, czyszczenie, montaż i adaptacja filtra, trochę kasy na to poszło.

Popularne wpisy

13 kwietnia 2021

Filtr DPF 174002

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...