Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Na czym polega zasada działania czujnika różnicy ciśnień filtra DPF?
W naszych artykułach niejednokrotnie pojawia się kwestia, jaką jest czujnik różnicy ciśnień DPF, więc i tym razem zostanie omówiona zasada działania właśnie w tym tekście. Ten niewielki element występuje w dwóch rodzajach: pierwszy mierzy ciśnienie przed filtrem, a drugi mierzy i porównuje ciśnienie przed i za filtrem. Montuje się go w bliskiej okolicy samego filtra w komorze silnika. Jego działanie najczęściej porównuje się do funkcjonowania tensometru, w którym wzrost ciśnienia powoduje proporcjonalny wzrost napięcia sygnału. Natomiast możliwość odnotowania poziomu zapełnienia filtra daje fakt zmiany wartości sygnału czujnika spowodowanej przez zniekształcenia membrany. Innymi słowy, dzięki prawidłowemu funkcjonowaniu tego czujnika możliwy jest pomiar ilości cząstek stałych zatrzymanych w filtrze i poinformowanie o potrzebie uruchomienia procesu samoczynnej regeneracji. Wielokrotnie poszukiwaną kwestią jest to, jak oszukać czujnik DPF, czy też, jak kto woli, jak oszukać czujnik różnicy ciśnień. Na te pytania nie będziemy odpowiadać, gdyż nie chcemy wspierać niebezpiecznych praktyk mających wpływ nie tylko na funkcjonowanie samochodu, ale także na ogólny stan powietrza.
Jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin?
Natomiast ciekawym pytaniem, na które odpowiemy, jest to, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin. Sposobem wymagającym od kierowcy najmniej jest podpięcie samochodu pod komputer diagnostyczny, który wyświetli błędy powiązane z obwodami czujnika, co podpowie jakie naprawy przeprowadzić. W momencie, w którym czujnik ciśnienia spalin - objawy wykazuje widoczne, a będą nimi zapalona kontrolka DPF czy spadek mocy przy wzroście zużycia paliwa, trzeba reagować natychmiast, gdyż niewłaściwe odczyty poziomu zapełnienia filtra skutecznie wpływają na inne podzespoły samochodu, w tym także na silnik. Można najpierw spróbować przeprowadzić badania we własnym garażu, czyli obejrzeć, jak wygląda stan przyłączy i samego czujnika. Gdy pierwsze są zapchane, nie ma przeszkód, by spróbować je odetkać, jednak gdy widać, że są nadtopione lub uszkodzone w jakikolwiek inny sposób, konieczna będzie wymiana na nowe. Podobnie będzie w przypadku elementu, jakim jest czujnik ciśnienia spalin - czyszczenie czy wymianę można spróbować przeprowadzić na własną rękę. Oczywiście najbezpieczniejszym i najpewniejszym sposobem na to, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin, będzie wizyta w ASO i taką rekomendujemy, by nie martwić się, czy zabieg przeprowadzony osobiście, przebiegł prawidłowo i przyniósł oczekiwany efekt.
Komentarze