Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
AdBlue nie jest paliwem. Płyn ten jest uzupełniany do specjalnego zbiorniczka z charakterystyczną niebieską zakrętką, który zazwyczaj znajduje się obok wlewu paliwa. Współpracuje on z Układem Selektywnej Redukcji Katalitycznej po to, aby pod wpływem reakcji chemicznych przemienić szkodliwe tlenki azotu w wodę i nietrujący azot. W skład AdBlue wchodzi woda oraz mocznik i jest on koloru przezroczystego. Układ SCR z systemem AdBlue znajdziesz w autach, spełniających normę EURO VI (VW, Audi, Skoda, Seat, Peugeot, Jaguar, BMW, Mercedes).
Wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue - co to jest, do czego służy i jak działa? - AdBlue zmieszany z ropa
AdBlue zajmuje się oczyszczaniem spalin z tlenków azotu. Jego miejsce jest obok zbiorniku wlewu paliwa. Płyn ten jest bardzo łatwo dostępny, ponieważ można go kupić praktycznie na każdej stacji. Jeśli chodzi o jego uzupełnianie, to ważne jest, aby go nie przelać, ponieważ gdy AdBlue dostanie się na metalowe części w samochodzie, to powstanie korozja. Najbezpieczniej wlać około 10 litrów cieczy. Musisz zdawać sobie sprawę, że płyn ten jest nieco problematyczny, ponieważ w temperaturach: - 11 stopni Celsjusza zamarza, a w powyżej 30 stopni traci swoje właściwości. Zatem przechowuj go w optymalnych dla niego pomieszczeniach. Nie możesz dopuścić do sytuacji, w której zabrakłoby w zbiorniku płynu AdBlue. Groziłoby to unieruchomieniem jednostki napędowej. Jeżeli zauważysz na kokpicie kontrolkę AdBlue, to postaraj się od razu go dolać. W przypadku omyłkowego wlania AdBlue do paliwa lub odwrotnie należy zgłosić się do serwisu i działać z zaleceniami mechanika.
AdBlue - niebieskie paliwo. Co warto wiedzieć? - AdBlue - z czego jest?
AdBlue składa się z mocznika oraz wody, stąd ta duża tendencja do zamarzania. Absolutnie płyn ten nie jest paliwem i nie możesz ich ze sobą mieszać. Układ SCR nie jest łatwy w eksploatacji, ale jeśli tylko będziesz się stosować do podstawowych zaleceń od producenta, to z pewnością uda Ci się uniknąć wystąpienia kosztownych problemów. Zachowaj ostrożność w trakcie jego uzupełniania, ponieważ dostanie się płynu na metalowe elementy pojazdu, grozi zardzewieniem. Płyn tankuj zawsze po otrzymaniu informacji o niskim poziomie AdBlue w zbiorniczku.
AdBlue - jak działa, co to jest, jak i kiedy stosować? - Co się stanie, gdy zabraknie AdBlue?
Tak, jak napisaliśmy wcześniej, brak AdBlue w zbiorniku może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia jednostki napędowej lub jej przejścia w tryb awaryjny. Dla przypomnienia płyn ten miesza się ze spalinami, oczyszczając je z toksycznych dla środowiska i zdrowia tlenków azotu. Absolutnie nie jest on paliwem i nie wolno go z nim mieszkać. AdBlue współpracuje z układem SCR, a żeby on mógł poprawnie pracować, to płyn musi być na bieżąco uzupełniany. System ten jest umieszczony w autach osobowych, jak i ciężarówkach tudzież autobusach. Konstrukcja układu jest dość rozbudowana i przez to też jest on narażony na jakieś usterki. Naprawy nie będą tanie, więc warto przestrzegać zasad prawidłowej eksploatacji pojazdów z SCR.
Komentarze