Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Naturalnym zjawiskiem podczas wypalania filtra cząstek stałych jest wzmożone dymienie z układu wydechowego, ponieważ wpływ ma na to wysoka temperatura spalin, która w trakcie tego procesu, wypala duże osady sadzy. Samoregeneracja filtra cząstek stałych jest podstawowym do wykonania obowiązkiem użytkowników diesli, w celu przywrócenia podzespołowi 100% sprawności oraz parametrów. Jeżeli nie przeprowadzasz takiej regeneracji, nie zdziw się, jak niedługo dojdzie do jego całkowitego zużycia i będziesz musiał kupić nowy, ponieważ prawnie Twój pojazd ma obowiązek posiadania filtr cząstek stałych, jak również katalizator w aucie.
1. Siwy dym przy wypalaniu DPF – czy to normalne?
Oczywiście, że unoszenie się tuż za pojazdem siwego dymu, jest jak najbardziej normalne. Zwróć uwagę, czy to kopcenie zaniknie po ukończonej samoregeneracji, a jeśli nie i oprócz tego wystąpią inne niepokojącego objawy, zgłoś się do warsztatu na zdiagnozowanie problemu.
1. DPF wypala się co 100 km – czy tak powinno być?
Niestety, ale jeśli masz problem ze zbyt częstym wypalaniem filtra cząstek stałych to wiedz, że absolutnie nie jest to normalne. Dobrze funkcjonujący podzespół powinien wypalać się co około 600 do 800 kilometrów. Być może wynika to ze zużycia podzespołu, ale najlepiej postawienie diagnozy pozostawić fachowcom.
2. Co to oznacza, gdy Diesel z DPF kopci na czarno przy dodawaniu gazu?
Wydobywanie się gęstego czarnego dymu zachodzi, gdy za duża ilość sadzy znajduje się w filtrze cząstek stałych. Kolor dymu zmienia się w momencie, gdy poziom ilości cząstek sadzy przekracza 200 miligramów na nanometr sześcienny. Jeżeli zaś obserwujesz u siebie wyłącznie czarną chmurę dymu, oznacza to, że w układzie wydechowym jest około 600 miligramów cząsteczek sadzy na nanometr sześcienny.
Kopci podczas wypalania FAP
Sytuacja wygląda podobnie, jak podczas wypalania filtra cząstek stałych DPF. Nie należy się martwić, dopóki dymienie ustępuje po zakończonym procesie wypalania. Jeżeli jednak w dalszym ciągu to kopcenie się utrzymuje, udaj się jak najszybciej do serwisu, bo być może będzie potrzebna mechaniczna regeneracja filtra cząstek stałych.
Komentarze