Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wszystko zależy od tego, czy dana Stacja Kontroli Pojazdów wyposażona jest w odpowiedni sprzęt, weryfikujący obecność i brak filtra cząstek stałych. Ogólnie bez filtra DPF nie można jeździć, ponieważ szkodliwe związki chemiczne znajdujące się w spalinach, trafiają do środowiska. DPF jest podzespołem, który od ponad 20 lat umieszczany jest w samochodach, wyposażonych w wysokoprężne jednostki napędowe. To oznacza, że kierowca jest zobowiązany do stosowania się do kilku podstawowych zasad prawidłowej eksploatacji, aby nie zaszkodzić filtrowi cząstek stałych i innym istotnym podzespołom. Tak więc, jeśli masz DPF, dbaj o niego, wypalaj oraz czyść w serwisie. Tylko w ten sposób unikniesz wielu kosztownych usterek i przedłużysz jego działanie.
Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Jazda z wyciętym DPF
Jazda z wyciętym filtrem cząstek stałych jest trochę ryzykowna, patrząc na to, co mówi prawo. Wszelkie zanieczyszczenia trafiają do powietrza, co też powoduje zwiększone ryzyko powstawania smogu. Właśnie, aby raz na zawsze uporać się z tym problemem, producenci zaczęli produkować i montować filtry DPF/FAP do pojazdów. Niestety istnieje duże przekonanie, że jego obecność zwiększa koszty utrzymania auta przez ciągłą awaryjność. Nic bardziej mylnego; jeśli właściciel swojego samochodu będzie na bieżąco wypalał DPF, czyścił go i między innymi tankował dobrej jakości paliwo.
Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią? - Jak oszukać brak filtra DPF
Przegląd techniczny, a wycięty DPF- Stacje kontroli aut są wyposażone w dymomierze, więc diagnosta ma obowiązek sprawdzić zadymienie, jednakże nie da się za ich pomocą dokonać rzetelnego pomiaru emitowanych cząstek stałych. Tak więc pracownik nie będzie w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy DPF znajduje się w pojeździe, czy też nie. Nawet podpięcie testera diagnostycznego nie przyniosłoby oczekiwanych rezultatów, ponieważ fachowcy w celu zatajenia faktu pozbycia się tego podzespołu, wmontowuje emulatory. Oczywiście jest na to sposób; wystarczy, że wspomniane stacje kontroli samochodów zostałyby wyposażone w dymomierze laboratoryjne, ale są to ogromne koszty. Poza tym przeszkodą jest także brak odpowiednich dopuszczeń przepisowych na użytkowanie tego rodzaju dymomierza.
Bez filtra DPF nie przejdziesz przeglądu- Kupiłem auto z wyciętym DPF
Czy rzeczywiście nie przejdziesz przeglądu bez DPF? To wszystko się okaże w praktyce, natomiast, my nie radzimy wycinać filtra DPF, ponieważ prędzej czy później to się wyda, a Ty wygenerujesz sobie niepotrzebne problemy wraz z wysokimi kosztami. Za brakujący DPF możesz stracić dowód rejestracyjny auta, nie przejść przeglądu i zapłacić mandat. Filtr cząstek stałych i tak będziesz musiał na nowo zamontować, więc nie zaoszczędzisz, a jeszcze więcej stracisz. Jeżeli niedawno nabyłeś pojazd i okazało się, że poprzedni właściciel zataił informację o pozbyciu się filtra DPF, to jak najszybciej kup nowego i poproś o jego umieszczenie w układzie wydechowym.
Komentarze