Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pojazdy posiadające silnik benzynowy mają wbudowany filtr cząstek stałych GPF, który nie różni się swoim działaniem od filtrów DPF i FAP w silnikach wysokoprężnych. Jednakże GPF-y trochę łatwiej się eksploatuje, ponieważ sadza wypala się na bieżąco podczas jazdy i nie trzeba przy tym specjalnych warunków. Ponadto obecność również tego rodzaju filtra cząstek stałych jest obowiązkowa, zatem użytkownicy benzyniaków nie mogą się go pozbywać. W autach z silnikiem diesla i o zapłonie iskrowym jest zupełnie inny skład spalin, jak również dopuszczalna ilość wydostawania się ich do otoczenia jest zróżnicowana, dlatego nie można zastąpić jednego filtra drugim.
DPF w benzynie, czyli filtry GPF i OPF - DPF w benzynie - od kiedy?
GPF i OPF to ten sam filtr cząstek stałych, ale pod innymi nazwami. Przez to, że aktualnie dostępne na rynku trzy rodzaje filtrów: DPF, FAP i GPF, nie można ich nazywać identycznymi, ponieważ dwa z nich pasują wyłącznie do diesla, a ostatni, czyli GPF jest umiejscowiony w benzynie. Dokładny czas ich powstania i masowego montażu zaczął się od roku 2017 (z wyjątkiem 2014 roku, kiedy chcieli przetestować ten filtr w jednym samochodzie marki Mercedes). Na ten moment nie rozpoznano z nim poważniejszych problemów, dlatego już teraz mówi się, że będzie to o wiele lepszy rodzaj filtra cząstek stałych w porównaniu do DPF-a i FAP-a.
1. Filtr cząstek stałych w silnikach benzynowych - nie jest taki straszny! - Wypalanie DPF w benzynie
Wypalanie filtra cząstek stałych GPF przebiega szybciej i czasami nawet kierowca nie jest tego świadomy, że filtr zdążył wypalić sadzę w trakcie jazdy. Wcale nie są potrzebne do tego specjalne warunki, nawet nie musisz w tym celu wjeżdżać na autostradę albo poza miasto, żeby przepalić filtr GPF. Tak więc, w tym przypadku posiadanie GPF w samochodzie nie powinno być problematyczne, ponieważ jego użytkowanie nie jest tak utrudnione, jak przy posiadaniu filtra suchego lub mokrego.
2. Filtr cząstek stałych GPF i benzyna - na czym polega jego działanie?
Filtr cząstek stałych GPF ma takie samo zadanie, co filtr DPF i FAP, czyli wyłapuje szkodliwe cząstki stałe i dopala je. W tym filtrze nie jest potrzebna dodatkowa porcja paliwa, żeby podwyższyć temperaturę spalin, ponieważ w autach z benzyną zasada jest następująca: im mniej paliwa, tym wyższa temperatura spalin, a nawet, jeśli faktycznie nadmiar tego paliwa dostałby się do układu smarowania, to bez problemu odparuje i nie stworzy problemów. Jeżeli chodzi o wypalanie GPF, to jest ono prostsze w przeprowadzeniu niż przy wypalaniu sadzy z DPF i FAP.
3. Czy silniki benzynowe mają filtr cząstek stałych? - W jakich silnikach jest filtr cząstek stałych?
Filtr cząstek stałych znajduje się zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych, zatem środowisko powinno być (przynajmniej w teorii) mocno chronione przed wydostawaniem się szkodliwych związków chemicznych. Na dzień dzisiejszy, nie ma większych problemów z filtrem GPF, ale mówi się, że w przyszłości te kłopoty mogą być związane z wytrzymałością silników, a GPF zaś „przeżyje” prawidłową pracę jednostek napędowych.
Komentarze