Subpage photo

Czy bez DPF auto przejdzie przegląd?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
erwis regeneracji filtrów DPF/FAP oraz Katalizatorów
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Przegląd samochodu a DPF

To zależy, ponieważ możesz trafić na diagnostę, który bardzo mocno przestrzega przepisów i dogłębnie sprawdzi układ wydechowy pojazdu oraz zbada spaliny, co będzie dla Ciebie oznaczało, że nie otrzymasz pieczątki z badania technicznego albo zdarzy się tak, że bez żadnego problemu ją otrzymasz i nie poniesiesz żadnych konsekwencji. Trzeba też wspomnieć, że w Polsce SKP nie są na tyle dobrze wyposażone w sprzęty, które miałyby miarodajnie określić brak DPF w pojeździe, natomiast w naszej opinii nie warto ryzykować, bo może się to zakończyć utratą prawa do prowadzenia samochodu. Filtr cząstek stałych odgrywa bardzo ważną rolę w środowisku i dzięki niemu spaliny są oczyszczane z toksycznych pierwiastków. Niestety duża część kierowców decyduje się na usunięcie podzespołu, twierdząc, że podnosi on koszty eksploatacyjne pojazdu. Prawda jest taka, że sumienne stosowanie się do zaleceń od producenta i regeneracja DPF pozwala zaoszczędzić naprawdę dużą sumę pieniężną, ponieważ wystąpienie problemów z podzespołami jest bardzo małe, a przynajmniej nie pojawią się przedwcześnie.

Czy podczas przeglądu wykryją usunięty DPF? - Wycięcie DPF a badanie techniczne

Stara technologia wykorzystywana w Stacjach Kontroli Pojazdów nie pozwala na rzetelny pomiar spalin. Nowoczesny sprzęt, który potrafi wykryć ilość szkodliwych cząstek stałych w spalinach, dostępny jest zaledwie w dwóch krajach na świecie: Holandii oraz Belgii. Trzeba mieć nadzieje, że w pozostałych krajach także stanie się obowiązkowym wyposażeniem SKP. Tak czy inaczej, nie powinieneś ryzykować i przyjeżdżać na przegląd samochodem, który jest pozbawiony filtra cząstek stałych, bo istnieje ryzyko, że to oszustwo się wyda i Twoje auto nie przejdzie pozytywnie badania technicznego.

Czy na przeglądzie da się wykryć wycięty filtr cząstek stałych? - Wycięty DPF a przegląd

Nie do końca da się wykryć brak filtra cząstek stałych w samochodzie, ponieważ Stacje Kontroli Pojazdów w większości przypadków nie są wyposażone w odpowiedni sprzęt. Warto wiedzieć, że do badania spalin wykorzystuje się różne urządzenia, w zależności od danej wersji silnika. W samochodach z benzynową jednostką napędową stosuje się analizatory, a w silnikach wysokoprężnych używa się dymomierza optycznego. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli dane miejsce ma specjalistyczny sprzęt, który jest w stanie miarodajnie określić jakość emitowanych spalin, a co za tym idzie obecność lub brak filtra DPF, to taki kierowca może mieć poważny problem.

Wycięty DPF a przegląd

Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Kupiłem auto z wyciętym DPF

Prawda jest taka, że samo usunięcie filtra cząstek stałych nie jest nielegalne, natomiast zabroniona jest jazda samochodem z wyciętym DPF. Większość serwisów niestety oferuje tego typu usługę, a co gorsza, właściciele swoich Diesli chętnie z niej korzystają. Wbrew powszechnym opiniom wycinanie filtra DPF nie rozwiąże Twoich problemów, a nawet je pogłębi. Może nie wszyscy wiedzą, że jeśli złapie Cię kontrola drogowa i potwierdzi złą jakość emitowanych spalin, to skonfiskuje Ci dowód rejestracyjny, a także otrzymasz mandat. Gdyby doszło do sytuacji, w której zakupiłeś pojazd z drugiej ręki i nie sprawdziłeś stanu wyposażenia w warsztacie bądź na Stacji Kontroli Pojazdów, a okazałoby się, że brakuje DPF w układzie wydechowym, to jesteś zobowiązany do natychmiastowego wmontowania nowego podzespołu.

Komentarze

Adaś 2022-12-30 08:15:55

Filtr cząstek stałych (DPF) jest ważnym elementem układu wydechowego samochodu, który ma na celu oczyszczanie spalin z niebezpiecznych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły. Z tego powodu brak filtra DPF może spowodować nieprawidłowe działanie układu wydechowego i niezgodność samochodu z normami emisji spalin.
Podczas przeglądu technicznego sprawdzane są m.in. elementy układu wydechowego, w tym filtr DPF. Brak filtra DPF lub jego uszkodzenie może skutkować odrzuceniem samochodu podczas przeglądu technicznego i koniecznością jego naprawy lub wymiany przed ponownym przeglądem.

Należy pamiętać, że usuwanie filtra DPF lub innych elementów układu wydechowego bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności może prowadzić do uszkodzenia samochodu i niezgodności z przepisami drogowymi. Warto skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu samochodowego, aby upewnić się, że samochód jest sprawny i bezpieczny.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej

DPF a flota pojazdów miejskich – częste problemy

Wraz ze znacznym wzrostem zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe, floty pojazdów miejskich stają w obliczu nowych wyzwań...

Czytaj więcej

DPF w samochodach - kluczowa rola filtra cząstek stałych w redukcji emisji spalin.

Filtr cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych, odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu emisji szkodliwych substancji przez pojazdy z tego rodzaju silnikami. Jego głównym celem jest efektywne usuwanie cząstek stałych z gazów spalinowych, co przekłada się na poprawę jakości powietrza...

Czytaj więcej

Wpływ zatkanego DPF na sprawność pojazdu, czyli skutki dla mocy silnika i spalania paliwa.

Zapchany filtr cząstek stałych ogranicza przepływ spalin, co może powodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym. Może to prowadzić do uszkodzenia silnika i zwiększonego zużycia oleju silnikowego....

Czytaj więcej

Nowe możliwości dla starych katalizatorów. 1500 zł mandatu!

Stare katalizatory mogą odzyskać swoje pierwotne parametry poprzez wymianę wkładu podzespołu lub czyszczenie...

Czytaj więcej

DPF SOS – Szybka pomoc dla zatkanych filtrów

Wybór odpowiedniego serwisu do czyszczenia filtra DPF jest istotny z uwagi na efektywność procesu...

Czytaj więcej

Czy każdy Diesel wymaga użycia AdBlue? Powinieneś o tym wiedzieć!

Nie, nie każdy Diesel wymaga użycia AdBlue. Wymagają go pojazdy z silnikami Diesla, które są wyposażone w system SCR, czyli selektywnej redukcji katalitycznej....

Czytaj więcej

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.