Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Sam w sobie brak katalizatora nie jest wadą ukrytą. Dopiero w sytuacji, w której użytkownik swojego pojazdu decyduje się na sprzedaż i zataja bardzo ważną informację nowemu nabywcy auta, jaką jest nieobecność tego podzespołu w układzie wydechowym, to wtedy możemy mówić o wadzie ukrytej. Jeżeli nowy kupiec dowie się od mechanika, że został oszukany, może żądać zwrotu pieniędzy od sprzedawcy za poniesione koszty napraw / wymian oraz ma prawo odstąpić od umowy kupna - sprzedaży. Tak samo, jeśli nowy kupiec będzie chciał w dalszym ciągu zatrzymać samochód, może rościć o obniżenie ceny za sprzedaż auta. Tak, więc wszystkim nieuczciwym sprzedawcom powinno się odechcieć tego typu kłamstw, gdyż prawda i tak wyjdzie na jaw, a przy okazji będą stratni o nawet dobre kilka tysięcy złotych. No, a w przypadku zatajenia prawdy o usuniętym katalizatorze, te koszta naprawdę będą wysokie, ponieważ element ten należy do bardzo drogocennych.
Kupiłem auto bez katalizatora – co powinno się zrobić?
Jeżeli świadomie zakupiłeś pojazd bez katalizatora, to jak najszybciej powinieneś zamontować nowy, ponieważ możesz mieć bardzo dużo problemów. Katalizator pełni ważną funkcję, jaką jest oczyszczanie gazów spalinowych z trujących związków chemicznych. Jeżeli pojazd posiada fabrycznie wbudowany katalizator, oznacza to, że razem z nim spełnia aktualne normy emisji spalin. Zatem, Twoim obowiązkiem jest udać się do warsztatu, aby specjaliści mogli jak najszybciej umieścić z powrotem ten podzespół.
Brak katalizatora i skutki.
Brak katalizatora może doprowadzić do poniesienia licznych konsekwencji przez użytkowników. Podczas kontroli Policji, gdy zostanie zweryfikowana jakość spalin i okaże się ona przekraczająca założone normy, otrzymasz mandat. Przegląd techniczny również może być utrudniony, ponieważ nie przejdziesz go pozytywnie. Niestety, ale usunięcie katalizatora jest dużo bardziej kosztowne, niż jego fabryczna obecność w układzie wydechowym.
Dlaczego użytkownicy diesla nie chcą regenerować katalizatora, tylko go usuwają?
Większość jest przekonana, że posiadanie katalizatora i filtra cząstek stałych jest bardzo problematyczne i kosztowne, ponieważ się psują. Owszem, dochodzi do ich awarii, ale w wyniku zaniedbania i niewłaściwej eksploatacji pojazdu. Ignorowanie niepokojących
objawów również wpływa na trwałe dysfunkcje dodatkowych podzespołów, co równoznaczne jest z wygenerowaniem sobie dodatkowych kosztów. Pamiętaj, że regeneracja katalizatora nie jest tak droga, jak naprawa silnika czy zakup nowej fabrycznej części i montaż. Jeśli oczyścisz zapchany katalizator, później sam zobaczysz, jak pozytywne efekty przyniesie przeprowadzona przez fachowców regeneracja.
Jazda bez katalizatora w Niemczech - czy będziesz mieć problemy?
Poruszanie się samochodem po krajach należących do Unii Europejskiej bez katalizatora czy filtra cząstek stałych jest nielegalne i grozi niemałym mandatem w trakcie rutynowej kontroli. Zatem odpowiadając na pytanie, czy można jeździć bez katalizatora, odpowiadamy stanowczo NIE. Niektórym brak katalizatora uchodzi na sucho zwłaszcza, gdy w układzie wydechowym jest atrapa przypominająca ten podzespół, jednak jest to ryzyko, dlatego nie radzimy oszukiwać w ten sposób.
Komentarze