Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Chemiczne środki do czyszczenia filtrów DPF są popularnym rozwiązaniem stosowanym przez właścicieli w celu utrzymania sprawności tych podzespołów. Skuteczność tych środków zależy jednak od kilku czynników, między innymi:
1. Rodzaj zabrudzeń - chemiczne preparaty czyszczące mogą być skuteczne w usuwaniu niektórych rodzajów zanieczyszczeń, takich jak sadza i popiół, które gromadzą się w wewnątrz DPF.
2. Stan filtra cząstek stałych - skuteczność środków czyszczących jest większa w przypadku filtrów, które są regularnie czyszczone i konserwowane. Jeżeli filtry DPF, FAP są silnie zanieczyszczone, chemiczne środki czyszczące mogą nie być wystarczające.
3. Jakość produktu - na rynku dostępne są różne chemiczne środki do czyszczenia DPF, a ich jakość może się znacznie różnić. Warto wybierać produkty renomowanych marek i sprawdzać opinie innych użytkowników.
4. Sposób użycia – efektywność środków chemicznych zależy również od właściwego sposobu ich aplikacji. Obowiązkowo należy przestrzegać instrukcji producenta dotyczących dawkowania i procedury stosowania.
Regularne stosowanie preparatów chemicznych może pomóc w utrzymaniu sprawności filtra cząstek stałych i przedłużeniu jego żywotności. W pewnych sytuacjach może być również niezbędne przeprowadzenie regeneracji DPF w specjalistycznym serwisie.
Ile trwa czyszczenie chemiczne DPF?
Chemiczne czyszczenie filtra cząstek stałych DPF trwa kilkanaście minut. Chemiczne czyszczenie DPF polega na wprowadzeniu specjalistycznych środków czyszczących do wnętrza filtra, które mają za zadanie rozpuszczenie nagromadzonej sadzy. Metoda ta nie wymaga rozcinania filtra, ponieważ środki chemiczne aplikowane są bez konieczności demontażu części. Niestety proces ten usuwa jedynie najmniejsze cząstki stałe z kanałów dolotowych wkładu. Mimo skutecznego oczyszczenia kanałów wylotowych, w kanałach dolotowych pozostają rozpuszczone osady. Za jedne z najlepszych środków do czyszczenia DPF uważa się Liqui Moly, K2 DPF Cleaner oraz WURTH.
Ile wytrzyma DPF po czyszczeniu?
Regenerowany filtr cząstek stałych może osiągnąć parametry porównywalne z fabrycznie nowym filtrem, co w sprzyjających warunkach umożliwia przebieg nawet do 250 tysięcy kilometrów. Kluczowym czynnikiem wpływającym na trwałość regenerowanego DPF jest jego prawidłowa eksploatacja. Samodzielne czyszczenie filtra DPF może przynieść krótkotrwałe efekty, polegając głównie na usunięciu sadzy, lecz nie jest w stanie skutecznie usunąć popiołu. W celu pozbycia się popiołu rekomenduje się hydrodynamiczne czyszczenie filtra DPF w serwisie. Wysokociśnieniowy strumień wody efektywnie oczyszcza zatkane kanaliki filtrujące z wszelkich zanieczyszczeń, zapewniając całościową regenerację filtra cząstek stałych.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Jeżeli filtr cząstek stałych jest niesprawny, to pojazd wykazuje charakterystyczne objawy, których nie warto bagatelizować. Są to:
• Spadek mocy silnika - auto staje się bardziej ociężałe, słabiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, a przyspieszanie trwa dłużej.
• Zwiększone obroty silnika - silnik pracuje na wyższych obrotach niż zwykle, nawet podczas jazdy na niskich biegach.
• Zwiększone zużycie paliwa - spalanie może wzrosnąć nawet o 15-20%.
• Problem z rozruchem silnika – uruchomienie silnika może być utrudnione, a w skrajnych przypadkach niemożliwe.
• Problemy z turbosprężarką - zapchany DPF może prowadzić do nadmiernego obciążenia turbosprężarki, co powoduje jej uszkodzenie.
• Kłęby czarnego dymu z wydechu - szczególnie widoczne podczas przyspieszania samochodem.
• Zapach spalin – mocny, nieprzyjemny zapach spalin może być wyczuwalny w kabinie pasażerskiej.
• Zapalenie się kontrolki DPF na desce rozdzielczej – w nowszych samochodach kontrolka DPF zapala się, gdy podzespół jest zapełniony sadzą, popiołem i innymi brudami.
• Pojawienie się błędów DPF w komputerze pokładowym - błędy te można odczytać za pomocą testera diagnostycznego.
• Przejście silnika w tryb awaryjny- w skrajnych przypadkach silnik może przejść w tryb awaryjny, co ogranicza jego moc i prędkość.
Komentarze