Czy chemiczne środki do czyszczenia filtrów DPF są skuteczne?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2

Chemiczne środki do czyszczenia filtrów DPF są popularnym rozwiązaniem stosowanym przez właścicieli w celu utrzymania sprawności tych podzespołów. Skuteczność tych środków zależy jednak od kilku czynników, między innymi:

Filtr DPF

1. Rodzaj zabrudzeń - chemiczne preparaty czyszczące mogą być skuteczne w usuwaniu niektórych rodzajów zanieczyszczeń, takich jak sadza i popiół, które gromadzą się w wewnątrz DPF.
2. Stan filtra cząstek stałych - skuteczność środków czyszczących jest większa w przypadku filtrów, które są regularnie czyszczone i konserwowane. Jeżeli filtry DPF, FAP są silnie zanieczyszczone, chemiczne środki czyszczące mogą nie być wystarczające.
3. Jakość produktu - na rynku dostępne są różne chemiczne środki do czyszczenia DPF, a ich jakość może się znacznie różnić. Warto wybierać produkty renomowanych marek i sprawdzać opinie innych użytkowników.
4. Sposób użycia – efektywność środków chemicznych zależy również od właściwego sposobu ich aplikacji. Obowiązkowo należy przestrzegać instrukcji producenta dotyczących dawkowania i procedury stosowania.

Regularne stosowanie preparatów chemicznych może pomóc w utrzymaniu sprawności filtra cząstek stałych i przedłużeniu jego żywotności. W pewnych sytuacjach może być również niezbędne przeprowadzenie regeneracji DPF w specjalistycznym serwisie.

Diagnostyka pojazdu

Ile trwa czyszczenie chemiczne DPF?

Chemiczne czyszczenie filtra cząstek stałych DPF trwa kilkanaście minut. Chemiczne czyszczenie DPF polega na wprowadzeniu specjalistycznych środków czyszczących do wnętrza filtra, które mają za zadanie rozpuszczenie nagromadzonej sadzy. Metoda ta nie wymaga rozcinania filtra, ponieważ środki chemiczne aplikowane są bez konieczności demontażu części. Niestety proces ten usuwa jedynie najmniejsze cząstki stałe z kanałów dolotowych wkładu. Mimo skutecznego oczyszczenia kanałów wylotowych, w kanałach dolotowych pozostają rozpuszczone osady. Za jedne z najlepszych środków do czyszczenia DPF uważa się Liqui Moly, K2 DPF Cleaner oraz WURTH.

Ile wytrzyma DPF po czyszczeniu?

Silnik samochodu osobowego

Regenerowany filtr cząstek stałych może osiągnąć parametry porównywalne z fabrycznie nowym filtrem, co w sprzyjających warunkach umożliwia przebieg nawet do 250 tysięcy kilometrów. Kluczowym czynnikiem wpływającym na trwałość regenerowanego DPF jest jego prawidłowa eksploatacja. Samodzielne czyszczenie filtra DPF może przynieść krótkotrwałe efekty, polegając głównie na usunięciu sadzy, lecz nie jest w stanie skutecznie usunąć popiołu. W celu pozbycia się popiołu rekomenduje się hydrodynamiczne czyszczenie filtra DPF w serwisie. Wysokociśnieniowy strumień wody efektywnie oczyszcza zatkane kanaliki filtrujące z wszelkich zanieczyszczeń, zapewniając całościową regenerację filtra cząstek stałych.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Jeżeli filtr cząstek stałych jest niesprawny, to pojazd wykazuje charakterystyczne objawy, których nie warto bagatelizować. Są to:

• Spadek mocy silnika - auto staje się bardziej ociężałe, słabiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, a przyspieszanie trwa dłużej.
• Zwiększone obroty silnika - silnik pracuje na wyższych obrotach niż zwykle, nawet podczas jazdy na niskich biegach.
• Zwiększone zużycie paliwa - spalanie może wzrosnąć nawet o 15-20%.
• Problem z rozruchem silnika – uruchomienie silnika może być utrudnione, a w skrajnych przypadkach niemożliwe.
• Problemy z turbosprężarką - zapchany DPF może prowadzić do nadmiernego obciążenia turbosprężarki, co powoduje jej uszkodzenie.
• Kłęby czarnego dymu z wydechu - szczególnie widoczne podczas przyspieszania samochodem.
• Zapach spalin – mocny, nieprzyjemny zapach spalin może być wyczuwalny w kabinie pasażerskiej.
• Zapalenie się kontrolki DPF na desce rozdzielczej – w nowszych samochodach kontrolka DPF zapala się, gdy podzespół jest zapełniony sadzą, popiołem i innymi brudami.
• Pojawienie się błędów DPF w komputerze pokładowym - błędy te można odczytać za pomocą testera diagnostycznego.
• Przejście silnika w tryb awaryjny- w skrajnych przypadkach silnik może przejść w tryb awaryjny, co ogranicza jego moc i prędkość.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Kamil
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
a co w sytuacji gdzie komputer wskazuje błędy, a nic sie nie dzieje z autem? Czy lepiej tego nie bagatelizować?
Waldemar
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Prosze o pomoc. Mechanik wycial mi katalizator bo stwierdzil, ze to lepsza opcja niz czyszczenie czy regeneracja. Jednak okazuje sie, ze przynioslo to wiecej szkody niz pozytku i chcialbym ponownie go zamontować. Czy mozna zamontowac ten sam kat ponownie? Jakoś go wyczyscic czy lepiej zakupic nowy?
Kamil L.
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzień dobry. Chciałbym zapytać o filtr DPF. Od pewnego czasu pojawia się czarny dym, auto przerywa i znacznie straciło na mocy. Problemem jest brak błędów na desce rozdzielczej, nic nie sygnalizuje mi filtra DPF. Czy mogliby Państwo potwierdzić problem z filtrem cząstek stałych i temu zaradzić? Pozdrawiam z Gdańska

Popularne wpisy

28 października 2020

Czy warto – czyszczenie DPF sodą kaustyczną

W dziedzinie czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF/FAP zostało powiedziane już naprawdę wiele. Niektóre z porad dotyczących DPF można uznać za bardzo przydatne i praktyczne, inne natomiast nie nadają się do dalszego powtarzania. Mieszane uczucia mieliśmy także w kwestii podejmowania tematu, jakim jest cz ...