Czy DPF jest obowiązkowy?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Renomowana usługa regeneracji DPF, FAP i katalizatorów

Mimo tego, że wiele mówi się o konieczności ochrony środowiska oraz o zmniejszaniu zawartości szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery, dla niektórych osób nadal niejasna jest kwestia tego, czy DPF jest obowiązkowy w silniku Diesla. Nie jest to jedyna wątpliwość dotycząca tego istotnego elementu w układzie wydechowym. Chcemy usystematyzować Waszą wiedzę w zakresie filtra cząstek stałych DPF. W jakich samochodach go znajdziemy, jakie pełni funkcje oraz czy można po prostu nie mieć filtra cząstek stałych? Kwestie te wyjaśnimy w poniższym opracowaniu.

Filtr cząstek stałych w samochodzie

  Czy już wiesz, co to jest DPF?

DPF, czyli inaczej filtr cząstek stałych to część obecnie uznawana za jedną z ważniejszych składowych układu wydechowego współczesnych Diesli. Z zewnątrz filtr DPF/FAP przypomina metalową puszkę, a najistotniejsze jest jego wnętrze zawierające kanaliki filtracyjne oraz cząsteczki metali szlachetnych. Dzięki ich obecności oraz strukturze szkodliwe cząstki stałe są zatrzymywane i nie mają sposobności przedostać się do atmosfery. Mimo to liczni kierowcy poszukują niesłusznych rozwiązań polegających na usunięciu filtra cząstek stałych lub zastąpieniu go elementem, który w ogóle nie spełnia funkcji zbliżonych do zadań DPF lub FAP. Skoro już wiemy, czym jest DPF i jakie ma znaczenie w pojeździe, nie podejmujmy nierozsądnych decyzji o jego wyeliminowaniu z układu. Obecności filtra cząstek stałych możemy spodziewać się w samochodach z silnikiem Diesla, które zostały wyprodukowane po 2006 roku, gdyż na wtedy datuje się swoistą rewolucję w normach czystości spalin. Nie miej wątpliwości co do tego, czy DPF jest obowiązkowy w pojeździe, w którym fabrycznie został zamontowany, gdyż w rzeczy samej stanowi on konieczne wyposażenie auta. W obliczu tego faktu wiele osób pyta nas o to, jak się ma auto fabrycznie bez DPF a przegląd. Wątpliwość ta jest dla nas zrozumiała, jednakże uspokajamy, że nikt nie będzie kazał Ci montować filtra cząstek stałych w pojeździe, w którym producent nie założył jego obecności. Inaczej jest z autami, które na jednym z etapów podróży po taśmie produkcyjnej zostały zaopatrzone w suchy lub mokry filtr cząstek stałych. W ich przypadku brak DPF a przegląd techniczny 2019 były już kwestią problematyczną, co w 2020 roku w ogóle się nie zmieniło. Zidentyfikowanie braku filtra cząstek stałych wiąże się z brakiem możliwości uzyskania pozytywnego wyniku badania technicznego i myślimy, że to wystarczająca odpowiedź na pytanie dotyczące kwestii czy DPF jest obowiązkowy.

Zdemontowany filtr cząstek stałych

Oszczędź sobie zmartwień o DPF!

Niekiedy argument osób, które zostały ukarane mandatem karnym podczas kontroli drogowej, jest kierowany do funkcjonariusza komunikat typu „Kupiłem auto z wyciętym DPF i o tym nie wiedziałem!”. Niestety, w większości przypadków za tę niewiedzę sporo zapłacimy, ponieważ DPF, katalizator to obecnie elementy obowiązkowe w Dieslach. Równie istotną rolę w oczyszczaniu spalin pełni nieco mniej spopularyzowany filtr cząstek stałych – benzyna – określany skrótowo jako GPF. Wszystkie wymienione rodzaje filtrów można z powodzeniem czyścić i regenerować, co jest szczególnie istotne, ponieważ ich wąskie kanaliki często zapychają się nagromadzoną sadzą i popiołami. Filtr cząstek stałych, od kiedy obowiązkowy stał się w samochodach z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, został niestety otoczony licznymi negatywnymi opiniami. Nie wszystkie z nich są słuszne, ponieważ umiejętnie eksploatowany filtr DPF/FAP w samochodzie przyczynia się do poprawy jego funkcjonowania, a wszelkie awarie ze strony filtra można od ręki zdiagnozować, a następnie usunąć w autoryzowanej pracowni pod szyldem Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli. Jeżeli w Twoim filtrze DPF wypalanie aktywne lub pasywne nie wystarcza, aby dezaktywować mrugającą kontrolkę, a objawy zatkanego filtra stają się coraz bardziej uciążliwe, skontaktuj się z nami. Miej na uwadze, że filtr cząstek stałych DPF/FAP stanowi obowiązkowe wyposażenie Diesli, w których był fabrycznie montowany, a jego brak może się w wielu przypadkach okazać znacznie bardziej kosztowny aniżeli jego obecność w układzie.

Zdemontowany DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mariusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, filtry cząstek stałych (DPF) są obowiązkowym elementem wyposażenia samochodów osobowych i ciężarowych od kilkunastu lat. Są one stosowane w celu ograniczenia emisji szkodliwych cząstek stałych do atmosfery. Należy pamiętać, że filtr DPF musi być regularnie konserwowany i regenerowany, aby zachować jego skuteczność. Jeśli filtr DPF jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do nieprawidłowej pracy silnika i wzrostu emisji szkodliwych substancji.
Robo
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czytałem ostatnio na forum, że lepiej się jeździ z wyciętym katalizatorem ALE to nieprawda! Ten artykuł otwiera oczy! Koniecznie przeczytajcie...
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No obowiązkowy NIESTETY! Tyle co mnie kosztowała naprawa to masakra. Musiałem naprawić, bo przecież wycinanie jest nielegalne.
Zygga
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli DPF jest zamontowany w samochodzie od początku, to oczywiście, że jest obowiązkowy. Jeśli tam było jego miejsce, to znaczy, że tam powinien być.
Greg
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dla mnie to proste, jeśli auto ma dpf, lub go miało to jest on obowiązkowy. Na pewno wycinanie go to głupota, która może sporo kosztować.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Skoro już tyle lat jest w naszych dieslach, to najwidoczniej jest obowiązkowy. To tylko ludzie nagminnie go usuwają, bo przecież jest problematyczny xD
Aron
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Prawda jest taka, ze DPF, od kiedy jest montowany w pojazdach wymaga odpowiedniej eksploatacji oraz czyszczenia.. Sam sie tego trzymam i jestem zadowolony z efektów i pracy filtra cząstek stałych.
Artur34
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tak kupiłem auto z wyciętym DPF, a wiem, że teraz mają być coraz bardziej rygorystyczne zasady co do filtrów, więc no muszę się zdecydować na zakup nowego.

Popularne wpisy

21 lipca 2022

Jak przepłukać katalizator?

Reaktor katalityczny najlepiej przepłukać wodą pod ciśnieniem, ponieważ jest to najskuteczniejszy sposób udrożnienia tego podzespołu. Jednakże można to zrobić także, poprzez zaaplikowanie preparatu Liqui Moly, który będzie w stanie dopalić sadzę ...