Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Mimo tego, że wiele mówi się o konieczności ochrony środowiska oraz o zmniejszaniu zawartości szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery, dla niektórych osób nadal niejasna jest kwestia tego, czy DPF jest obowiązkowy w silniku Diesla. Nie jest to jedyna wątpliwość dotycząca tego istotnego elementu w układzie wydechowym. Chcemy usystematyzować Waszą wiedzę w zakresie filtra cząstek stałych DPF. W jakich samochodach go znajdziemy, jakie pełni funkcje oraz czy można po prostu nie mieć filtra cząstek stałych? Kwestie te wyjaśnimy w poniższym opracowaniu.
Czy już wiesz, co to jest DPF?
DPF, czyli inaczej filtr cząstek stałych to część obecnie uznawana za jedną z ważniejszych składowych układu wydechowego współczesnych Diesli. Z zewnątrz filtr DPF/FAP przypomina metalową puszkę, a najistotniejsze jest jego wnętrze zawierające kanaliki filtracyjne oraz cząsteczki metali szlachetnych. Dzięki ich obecności oraz strukturze szkodliwe cząstki stałe są zatrzymywane i nie mają sposobności przedostać się do atmosfery. Mimo to liczni kierowcy poszukują niesłusznych rozwiązań polegających na usunięciu filtra cząstek stałych lub zastąpieniu go elementem, który w ogóle nie spełnia funkcji zbliżonych do zadań DPF lub FAP. Skoro już wiemy, czym jest DPF i jakie ma znaczenie w pojeździe, nie podejmujmy nierozsądnych decyzji o jego wyeliminowaniu z układu. Obecności filtra cząstek stałych możemy spodziewać się w samochodach z silnikiem Diesla, które zostały wyprodukowane po 2006 roku, gdyż na wtedy datuje się swoistą rewolucję w normach czystości spalin. Nie miej wątpliwości co do tego, czy DPF jest obowiązkowy w pojeździe, w którym fabrycznie został zamontowany, gdyż w rzeczy samej stanowi on konieczne wyposażenie auta. W obliczu tego faktu wiele osób pyta nas o to, jak się ma auto fabrycznie bez DPF a przegląd. Wątpliwość ta jest dla nas zrozumiała, jednakże uspokajamy, że nikt nie będzie kazał Ci montować filtra cząstek stałych w pojeździe, w którym producent nie założył jego obecności. Inaczej jest z autami, które na jednym z etapów podróży po taśmie produkcyjnej zostały zaopatrzone w suchy lub mokry filtr cząstek stałych. W ich przypadku brak DPF a przegląd techniczny 2019 były już kwestią problematyczną, co w 2020 roku w ogóle się nie zmieniło. Zidentyfikowanie braku filtra cząstek stałych wiąże się z brakiem możliwości uzyskania pozytywnego wyniku badania technicznego i myślimy, że to wystarczająca odpowiedź na pytanie dotyczące kwestii czy DPF jest obowiązkowy.
Oszczędź sobie zmartwień o DPF!
Niekiedy argument osób, które zostały ukarane mandatem karnym podczas kontroli drogowej, jest kierowany do funkcjonariusza komunikat typu „Kupiłem auto z wyciętym DPF i o tym nie wiedziałem!”. Niestety, w większości przypadków za tę niewiedzę sporo zapłacimy, ponieważ DPF, katalizator to obecnie elementy obowiązkowe w Dieslach. Równie istotną rolę w oczyszczaniu spalin pełni nieco mniej spopularyzowany filtr cząstek stałych – benzyna – określany skrótowo jako GPF. Wszystkie wymienione rodzaje filtrów można z powodzeniem czyścić i regenerować, co jest szczególnie istotne, ponieważ ich wąskie kanaliki często zapychają się nagromadzoną sadzą i popiołami. Filtr cząstek stałych, od kiedy obowiązkowy stał się w samochodach z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, został niestety otoczony licznymi negatywnymi opiniami. Nie wszystkie z nich są słuszne, ponieważ umiejętnie eksploatowany filtr DPF/FAP w samochodzie przyczynia się do poprawy jego funkcjonowania, a wszelkie awarie ze strony filtra można od ręki zdiagnozować, a następnie usunąć w autoryzowanej pracowni pod szyldem Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli. Jeżeli w Twoim filtrze DPF wypalanie aktywne lub pasywne nie wystarcza, aby dezaktywować mrugającą kontrolkę, a objawy zatkanego filtra stają się coraz bardziej uciążliwe, skontaktuj się z nami. Miej na uwadze, że filtr cząstek stałych DPF/FAP stanowi obowiązkowe wyposażenie Diesli, w których był fabrycznie montowany, a jego brak może się w wielu przypadkach okazać znacznie bardziej kosztowny aniżeli jego obecność w układzie.
Komentarze