Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych od kilkunastu lat umieszczany jest w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi po wprowadzeniu norm emisji spalin, które z biegiem czasu były aktualizowane o nowsze zasady poprawnej eksploatacji aut i emisji emitowania spalin, tak więc jest on potrzebny i nie można się go w żaden sposób pozbyć według prawa, bo w praktyce, jeśli tylko będziesz mieć ochotę na jego wycięcie czy wyłączenie, to będziesz mógł wykonać ten proces samodzielnie albo w serwisie. Ponadto skutkami usuwania filtra cząstek stałych z układu wydechowego samochodów są: na pewno dobrze wszystkim znany mandat w przypadku kontroli drogowej, zabranie dowodu rejestracyjnego, nakaz ponownego wmontowania podzespołu do auta i problem z przeglądem okresowym. Myślimy, że mając świadomość konsekwencji i kosztów, jakie mogą Cię czekać, zastanowisz się dobrze przed podjęciem tak poważnego kroku.
Filtr DPF - dlaczego jest potrzebny i jak o niego zadbać? - DPF - w jakich samochodach?
DPF znajduje się w autach, które mają silnik diesla, a jego obowiązkowe umieszczanie we wszystkich nowych autach rozpoczęło się od 2006 roku po to, aby chronić środowisko, i aby był w stanie dopalać szkodliwe cząstki PM. Niestety wskutek jego pracy, z czasem dochodzi do jego zapchania dużą ilością zanieczyszczeń, których trzeba się pozbyć i w tym celu pomoże Ci samooczyszczanie filtra cząstek stałych dzięki zainicjowaniu tej procedury przez sterownik silnika przy Twoim udziale. Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić obecność DPF w pojeździe, to warto w tym celu się udać do serwisu.
1. Filtr cząstek stałych – czym jest i do czego służy? - Katalizator a DPF
Filtr DPF wyłapuje i dopala trujące cząstki stałe, które znajdują się w spalinach, a dzięki temu nasza atmosfera nie jest zanieczyszczania smogiem. Warunkiem do jego poprawnego funkcjonowania jest jego 100% sprawność. Nie wolno mylić DPF z katalizatorem, bo choć oba mają oczyszczać gazy spalinowe, o tyle proces ten przebiega zupełnie inaczej. Łączy ich jednakże to, że reaktor katalityczny też ma trudności w swojej pracy i również się zapycha.
2. Czy filtry cząstek stałych to „zło konieczne"? - DPF - cena
Filtr cząstek stałych nie jest „złem koniecznym”. Problem leży w niedostosowaniu się do zaleceń producenta i lekceważenie objawów, które sygnalizują Ci pojawienie się pierwszych kłopotów z jego sprawnością, ale także dotyczy to również pozostałych elementów. Jeśli usuniesz DPF, to problem, o którym mówisz, nie zniknie, wręcz pogłębi się w późniejszym czasie, a Ty przy okazji stracisz masę pieniędzy, bo koszt nowego filtra DPF trzeba liczyć w kilku tysiącach zł.
3. Bez filtra DPF już wkrótce nie pojedziesz - DPF - wypalanie
Może być tak, że nie mając filtra cząstek stałych, w każdej chwili grozi Ci utrata homologacji pojazdu, co równoznaczne jest, z tym że nie będziesz mógł dalej jeździć samochodem. Zresztą, jeśli z tego samego powodu nie przejdziesz badania okresowego, to też nie masz możliwości się nim poruszać, nie mając aktualnej pieczątki. Pamiętaj, że odpowiednio dobrana i przeprowadzona regeneracja DPF, a także jego wypalanie, stanowczo ułatwi użytkowanie auta i nie będziesz mieć za dużo z nim problemów, chyba że całkowicie się zużyje.
Komentarze