Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne




Nie jest koniecznością, aby filtr cząstek stałych był wpisany do dowodu rejestracyjnego pojazdu. Są inne sposoby na sprawdzenie go, czy jest obecny w samochodzie, czy też nie. Popularnymi metodami weryfikacji podzespołu są: sprawdzenie numeru VIN, tabliczki znamionowej, wycięcie filtra z układu wydechowego i sprawdzenie wnętrza metalowej puszki, a także dokładna weryfikacja jakości spalin, które produkuje silnik. Bez filtra cząstek stałych nie można jeździć według prawa, ponieważ odpowiada on za utrzymanie naszego środowiska w czystości, a także pojazd może być dopuszczony do ruchu wyłącznie, gdy spełnia warunki homologacji. W innym przypadku poniesiesz konsekwencje i zostanie uniemożliwione Ci poruszanie się autem.
Wpis DPF w dowód rejestracyjny - Auto fabrycznie bez DPF-a - przegląd
W krajach, które należą do Unii Europejskiej, nie jest wymagane, aby wpisywać filtr cząstek stałych do dowodu rejestracyjnego, chyba że na prośbę przewoźnika, ale niekoniecznie ta prośba może zostać dobrze rozpatrzona. Jedynie Niemcy domagają się tego zapisu (dotyczy transportu ciężkiego). Przewoźnicy, którzy starają się o „Zieloną Naklejkę” (strefy ekologiczne) do Niemiec, Danii, Francji, Anglii, Szwecji, Norwegii, Belgii oraz Holandii, muszą spełnić wymagania, które potwierdzają bezpieczną i czystą jazdę dla środowiska. Aby kierowcy mogli bez problemu wjeżdżać do konkurencyjnych krajów, muszą okazać specjalny certyfikat ( KBA Niemcy, TUV Niemcy, VERT Szwajcaria itd...). W Polsce, jeśli nie masz fabrycznie wmontowanego filtra DPF w samochodzie, nie musisz się obawiać, że nie uda Ci się przejść przeglądu technicznego auta.
1. Jak sprawdzić, czy auto ma DPF? - Lista aut bez DPF
W Internecie jest podana lista aut, które zostały wyprodukowane bez filtrów cząstek stałych, więc warto się z nią zapoznać. Najprostszym rozwiązaniem w celu zweryfikowania obecności tego podzespołu jest wizyta w serwisie i podanie numeru VIN pracownikowi, który na tej podstawie pozna wszystkie informacje dotyczące Twojego samochodu. Jeżeli jednak nie chcesz fatygować się specjalnie do ASO, to włóż kawałek szmatki do końcówki układu wydechowego i jeśli zauważysz, że na materiale jest bardzo dużo osadów, to może oznaczać, że filtra nie ma lub jest zupełnie inny problem, który należałoby rozwiązać, bo może to wpłynąć negatywnie na pracę innych podzespołów.
2. Wytniesz filtr cząstek stałych - stracisz dowód rejestracyjny! - Oznaczenie DPF na tabliczce znamionowej
W świetle prawa ruchu drogowego wycinanie lub wyłączenie filtra cząstek stałych ze swojej pracy jest zabronione, ponieważ pojazd doprowadza do zanieczyszczania środowiska, co jest niewskazane. Jeśli złapie Cię kontrola albo udasz się na przegląd techniczny i dokładnie zostanie sprawdzony układ wydechowy lub jakość spalin, to możesz mieć poważne kłopoty i utracić między innymi dowód rejestracyjny. Sprawdzenie filtra cząstek stałych jest możliwie również przez wartość kodu na tabliczce znamionowej i jeśli wynosi ona 1 lub więcej, tego podzespołu nie ma.

3. Jak sprawdzić DPF po numerze VIN? - Sprawdzenie DPF po VIN
Pisaliśmy już o tym we wcześniejszym akapicie – obecność DPF możesz sprawdzić po numerze VIN. Podając numer VIN specjaliście, pokaże się masa cennych informacji o Twoim pojeździe (stan techniczny, cała historia auta, a nawet to, czy masz ważne badanie) i między innymi dowiesz się, czy masz ten filtr, czy też nie. Można śmiało stwierdzić, że jest to najbardziej rzetelna forma weryfikacji tego podzespołu.
Komentarze