Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jednym z wielu pytań pojawiających się w kontekście układu oczyszczania spalin jest to, czy DPF można zastąpić katalizatorem? Z tej przyczyny tekst tego artykułu postanowiliśmy poświęcić na krótkie wytłumaczenie, dlaczego nie warto tego robić.
Z jakiego powodu nie powinno się tego robić?
Głównym powodem tego, że taki zabieg nie powinien być w ogóle brany pod uwagę, jest zasadnicza różnica w zadaniach pełnionych przez DPF i reaktor katalityczny (potocznie: katalizator). Pierwszy z nich jest filtrem cząstek stałych, którego funkcją jest właśnie filtrowanie spalin z cząstek stałych, takich, jak sadza oraz związki azotu i siarki, czy też węglowodory ciężkie różnego rodzaju oraz przechowywanie i cykliczne wypalanie wspomnianych zanieczyszczeń. Drugi natomiast ma za zadanie przeprowadzić proces polegający na pozbyciu się szkodliwych związków powstałych w procesie spalania, a są nimi: tlenki azotu, węglowodory i tlenek węgla. Dlatego zastanawiając się, czy DPF to katalizator, warto zdawać sobie sprawę, że odpowiedź brzmi: zdecydowanie nie. Wszystkie wymienione z nazwy materie są składnikami zanieczyszczeń zawartych w spalinach samochodowych, dlatego tak ważne jest funkcjonowanie obu podzespołów, jeśli oba się znajdują w danym pojeździe lub przynajmniej tego jednego, który uwzględniony jest w fabrycznym wyposażeniu auta. Nieprawidłowo dobrany, czy nawet źle funkcjonujący element ma skuteczny wpływ na poziom emisji spalin, a ten powinien mieścić się w nadanych normach.
Katalizator uniwersalny zamiast DPF - czy warto?
Natomiast w przypadku podmiany elementów, jakość spalin może przekroczyć narzuconą skalę, dlatego katalizator zamiast DPF, to nie jest dobre rozwiązanie. Podobnie będzie w sytuacji, gdy pojawia się pomysł, by zainstalować katalizator uniwersalny zamiast DPF - czy warto to zrobić. Chcemy od razu zaznaczyć, że taką praktykę, ze względu na powyższe argumenty szczerze odradzamy.
Komentarze