Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nieskutecznie wykonane wypalanie filtra cząstek stałych wiąże się z tym, że resztki niespalonego paliwa trafiają do oleju silnikowego, tak więc z czasem istnieje duże ryzyko, że olej, który ma dbać o dobre smarowanie jednostki napędowej i turbosprężarki, zostanie rozcieńczony. Filtr DPF / FAP to taki element, który ma dbać o dobrą jakość naszego powietrza i jest to możliwe wyłącznie, gdy będzie on w 100% drożny i sprawny. Można wtedy uznać, że Twój pojazd spełnia potrzebne warunki do tego, aby móc bez żadnych problemów poruszać się po drogach publicznych. Podczas przeprowadzania samodzielnej regeneracji filtra cząstek stałych, poczekaj tak długo, dopóki sadza w całości nie zostanie wypalona i dopiero wtedy wyłącz silnik oraz staraj się unikać regeneracji aktywnej DPF.
Co ile wymieniać olej silnikowy? - Zapchany DPF bierze olej
Olej silnikowy wbrew zaleceniom producenta powinno się wymieniać o wiele częściej, bo może ucierpieć silnik wraz z turbosprężarką. Tak więc pomyśl o zmianie oleju szybciej niż co 30 tysięcy kilometrów, bo na pewno będą tego pozytywne skutki. Im dłużej będziesz zwlekać, tym szybciej w oleju nagromadzą się osady, które w końcu doprowadzą do przedwczesnego zużycia podzespołu, a dokładnie turbosprężarki. Zawsze po procedurze wypalania DPF wymień filtr oleju łącznie z nim.
1. Czy usunięcie filtra DPF powoduje zwiększenie zużycia oleju silnikowego? - Wycięcie DPF - skutki
Skutkami wycięcia filtra cząstek stałych są: zatrzymanie kierowcy dowodu rejestracyjnego, mandat do zapłacenia oraz problemy z przeglądem technicznym auta. Jeżeli nie będzie w pojeździe tego podzespołu, to zużycie oleju silnikowego się nie zwiększy, a wręcz będzie trzeba go dolewać. Ingerencja w sterownik silnika po usunięciu DPF / FAP sprawi, że nie będzie wymagana samoregeneracja tego elementu.
2. Silnik bierze olej? Wypróbuj sprawdzone rozwiązania! - Nadmiar oleju w silniku Diesla
Nadmiar oleju w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym jest związany z niewłaściwie przeprowadzonymi regeneracjami podzespołu. Aby uniknąć tego typu sytuacji, warto stosować dodatki oczyszczające do paliwa, które nie wymagają demontażu filtra cząstek stałych. Takich produktów jest bardzo dużo w Internecie, więc zachęcamy do zapoznania się z nimi.
3. Dlaczego w aucie z filtrem DPF podnosi się poziom oleju? - Usunięcie DPF: wady i zalety
Jeżeli masz w aucie filtr cząstek stałych i potrzebna była jego regeneracja, która się nie powiodła, to paliwo, które podano dzięki sterownikowi silnika, nie zostało spalone, pozostało w cylindrze i spływa do układu smarowania. Jeśli taka sytuacja powiela się częściej, to w końcu będzie można zaobserwować nadwyżkę poziomu oleju silnikowego. Usunięcie filtra cząstek stałych nie jest rozwiązaniem problemu, ponieważ jest to nielegalne i grożą za to konsekwencje prawne, a dodatkowo i tak będziesz musiał ten podzespół na nowo zamontować. Zaletą może być jedynie to, że nie będziesz musiał pamiętać o regeneracji DPF, a nadwyżka oleju silnikowego nie będzie mieć miejsca.
Komentarze