Czy DPF sam się wypala?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Czy DPF sam się wypala?

Filtr cząstek stałych wypala się z Twoją pomocą, jak tylko sterownik silnika otrzyma sygnał o osadzeniu się dużej ilości nagromadzonych zanieczyszczeń. Raz Ty musisz doprowadzić do samoregeneracji, a innym razem podczas jazdy kierowca odczuwa pewne oznaki, że DPF wszedł w stan oczyszczania. Z pewnością tej procedury przerwać nie możesz, ponieważ zaszkodzisz zarówno filtrowi, jak i silnikowi. Jeśli podejmujesz się regeneracji niezależnie od tego czy w trasie, czy na postoju, musisz pamiętać o dostosowaniu się do wskazówek, które ułatwią Ci cały proces. Ponadto wypalanie sadzy z filtra DPF jest jednym z kilku podstawowych zaleceń do spełnienia, ponieważ filtr, aby mógł pracować dobrze, powinien być na bieżąco udrażniany, aby zrobić miejsce nowym, toksycznym cząsteczkom stałym. Posiadanie zaś niesprawnego / zanieczyszczonego DPF może być powodem do poniesienia konsekwencji.

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Kontrolka wypalania DPF

Zaraz po wyświetleniu się kontrolki wypalania DPF powinieneś podjąć działanie odnośnie samoregeneracji filtra cząstek stałych, gdyż dalsze poruszanie się autem z brudnym DPF-em może być niebezpieczne i dla Ciebie i dla środowiska. Jeżeli jesteś w trakcie podróży i masz do tego warunki, to rozpędź się, podnieś obroty i utrzymuj się w takim stanie jazdy przez kilkanaście minut, dopóki filtr nie zrobi się pusty. Nie mając możliwości do swobodnego oczyszczania DPF-a w trasie, możesz przeprowadzić regenerację postojową, mniej zalecaną z racji późniejszego zagrożenia, natomiast filtr DPF musi być w 100% przecież sprawny.

1. Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF co 300 km

Pamiętaj, że domaganie się przez DPF wypalania po raptem 300 przejechanych kilometrach nie jest zdrowym objawem i warto byłoby sprawdzić przyczynę w ASO. Może się okazać, że filtr DPF jest już zużyty i potrzebna jest jego wymiana albo dokładniejsze oczyszczanie z zalegającego w nim także popiołu. Odnośnie wypalania DPF w terenie właściwie już pisaliśmy, więc powinieneś pamiętać, jak się do niego przygotować. Należy podkreślić jeszcze raz, że silnik możesz wyłączyć dopiero po całkowicie ukończonym procesie samooczyszczania filtra DPF.

2. Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Wypalanie DPF komputerem

Obserwuj sygnały, jakie wysyła Ci pojazd, bo możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, kiedy DPF rozpoczął samooczyszczanie. Ta obserwacja jeszcze bardziej Ci się przyda, jeśli nie masz wbudowanej od początku kontrolki DPF, dlatego radzimy Ci ją jak najszybciej zamontować i najlepiej blisko lusterka, aby była w widocznym dla Ciebie miejscu. Jest to bardzo duże ułatwienie dla użytkowników aut. Decydując się na wypalanie DPF komputerowo, musisz zdawać sobie sprawę, że po tej usłudze wypadałoby wymienić filtr oleju z olejem silnikowym, aby nie rozcieńczyć jego właściwości nie do końca spalonym paliwem.

Wypalanie DPF komputerem

3. Wypalanie DPF - podczas jazdy w Audi

Nieważne czy jest to pojazd marki Audi, Fiat czy BMW, należy sumiennie dostosować się do nakazanych zaleceń, które pomogą Ci skutecznie pozbyć się osadów z wnętrza filtra DPF. Regeneracja pasywna byłaby najlepszym wyborem, ponieważ sadza wypaliłaby się naturalnie, bez zagrożenia rozcieńczenia oleju silnikowego dodatkowym paliwem. Pamiętaj o wyższych obrotach i o prędkości na takiej drodze, na której możesz bez problemu wcisnąć gaz i gdzie nie będziesz musiał się zatrzymywać.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Tymek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jego głównym zadaniem jest usuwanie szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza, z wydechu pojazdu. DPF może samodzielnie się wypalić w wyniku procesu autooczyszczania, który jest zaprogramowany w komputerze samochodu. Proces ten polega na utrzymaniu temperatury wydechu na odpowiednim poziomie, co umożliwia spalenie nagromadzonych w filtrze cząstek stałych. Jeśli jednak DPF nie jest w stanie się samodzielnie oczyścić, może być konieczne jego manualne oczyszczenie lub wymiana.
Felix
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pewnie, że Dpf może się sam wypalić. Jednak uważam, że jeśli ktoś się nie zna, to może zlecić usługę wypalenia Dpfa w serwisie.
Romkowyromek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie najczęściej zdarzało się tak, że jakoś zawsze miałem nad tym kontrolę i chyba nigdy DPF nie zaczął wypalać się sam.. no chyba, że nie zwróciłem na to uwagi, ale wątpliwe. Ja tam czyszczę na bieżąco, więc może dlatego nie mam problemu.
2#$%
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF może się wypalać sam, nie raz miałem taką sytuację, że wszedł samoczynnie w stan wypalania i nie wiedziałem, o co chodzi. NA SZCZĘŚCIE NIE PRZERYWAŁEM TEGO

Popularne wpisy

11 stycznia 2021

Pierwsze objawy zapchanego DPF

Jak wiemy, już pierwsze objawy zapchanego DPF powinny zmusić nas do reakcji. Jak już wiele razy wspominaliśmy, to od naszego szybkiego działania zależy, jaki koszt związany z naprawą poniesiemy i czy zapchany filtr cząstek. ...