Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych oczywiście się wypala oraz można zauważyć podczas tego procesu wzmożone kopcenie. Ta smuga dymu świadczy o wydostawaniu się spalin i jest to zupełnie normalne, dlatego nie ma powodów do zmartwień, chyba że to kopcenie utrzymuje się dłuższy czas, to w takiej sytuacji warto ten problem zdiagnozować w serwisie. Wypalanie sadzy z DPF jest naturalne i obowiązkowe do przeprowadzenia przez właściciela samochodu, ponieważ kanaliki filtrujące muszą się odtykać, aby podzespół był sprawny. Może być tak, że za Twoim pojazdem będzie unosić się dym zarówno koloru białego, jak i niebieskiego i niekoniecznie może to świadczyć o problemach z DPF, dlatego najlepszą radą będzie wizyta w ASO.
Silne dymienie przy wypalaniu DPF - 1.6 TDI kopci przy wypalaniu DPF
To, że DPF w Twoim aucie kopci podczas wypalania, jest to całkowicie uzasadniony objaw. Regeneracja aktywna i pasywna polega na rozgrzaniu spalin, aby bez problemu doszło do dopalenia zalegającej wewnątrz filtra sadzy. Nie powinno Cię to martwić, zwłaszcza gdy po ukończonym procesie to zadymienie ustanie.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć — DPF nie chce się wypalić
Po dłuższym czasie eksploatacji samochodu możesz zaobserwować pewne oznaki, świadczące o kłopotach z pracą filtra cząstek stałych, które przejawią się w znacznym spadku mocy jednostki napędowej, zwiększonym spalaniem, pojawiającymi się kontrolkami na desce rozdzielczej auta, problemami z przyspieszaniem. Tych objawów może być o wiele więcej, jednak te wymienione są najbardziej charakterystyczne. Jeżeli kiedykolwiek miałbyś problem z wypalaniem filtra cząstek stałych, to może być tego powodem zbyt duża ilość zanieczyszczeń, dlatego nie zaleca się czekać, a od razu dopalać sadzę. Dodatkowo, jeśli konieczna będzie dokładna regeneracja tego podzespołu, to warto się umówić na wizytę do ASO na czyszczenie hydrodynamiczne.
Ściana białego, gęstego dymu (DPF) - Biały dym podczas wypalania DPF
Jeżeli samochód nie wykazuje innych niepokojących objawów, to biały dym wydobywający się z rury układu wydechowego podczas wypalania filtra cząstek stałych nie powinien budzić niepokoju. Gdyby zauważył np. ubytek płynu chłodniczego, to już w takiej sytuacji warto byłoby się skontaktować z zaufanym mechanikiem. Niektórzy też w swoich pojazdach obserwują niebieski dym przy regeneracji aktywnej/pasywnej, który może świadczyć o awarii turbosprężarki.
Komentarze