Subpage photo

Czy DPF się wypala i kopci?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Czy DPF się wypala i kopci?
Czy DPF się wypala i kopci?

Filtr cząstek stałych oczywiście się wypala oraz można zauważyć podczas tego procesu wzmożone kopcenie. Ta smuga dymu świadczy o wydostawaniu się spalin i jest to zupełnie normalne, dlatego nie ma powodów do zmartwień, chyba że to kopcenie utrzymuje się dłuższy czas, to w takiej sytuacji warto ten problem zdiagnozować w serwisie. Wypalanie sadzy z DPF jest naturalne i obowiązkowe do przeprowadzenia przez właściciela samochodu, ponieważ kanaliki filtrujące muszą się odtykać, aby podzespół był sprawny. Może być tak, że za Twoim pojazdem będzie unosić się dym zarówno koloru białego, jak i niebieskiego i niekoniecznie może to świadczyć o problemach z DPF, dlatego najlepszą radą będzie wizyta w ASO.

Silne dymienie przy wypalaniu DPF - 1.6 TDI kopci przy wypalaniu DPF

To, że DPF w Twoim aucie kopci podczas wypalania, jest to całkowicie uzasadniony objaw. Regeneracja aktywna i pasywna polega na rozgrzaniu spalin, aby bez problemu doszło do dopalenia zalegającej wewnątrz filtra sadzy. Nie powinno Cię to martwić, zwłaszcza gdy po ukończonym procesie to zadymienie ustanie.

1. Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć — DPF nie chce się wypalić

Po dłuższym czasie eksploatacji samochodu możesz zaobserwować pewne oznaki, świadczące o kłopotach z pracą filtra cząstek stałych, które przejawią się w znacznym spadku mocy jednostki napędowej, zwiększonym spalaniem, pojawiającymi się kontrolkami na desce rozdzielczej auta, problemami z przyspieszaniem. Tych objawów może być o wiele więcej, jednak te wymienione są najbardziej charakterystyczne. Jeżeli kiedykolwiek miałbyś problem z wypalaniem filtra cząstek stałych, to może być tego powodem zbyt duża ilość zanieczyszczeń, dlatego nie zaleca się czekać, a od razu dopalać sadzę. Dodatkowo, jeśli konieczna będzie dokładna regeneracja tego podzespołu, to warto się umówić na wizytę do ASO na czyszczenie hydrodynamiczne.

Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć — DPF nie chce się wypalić
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć — DPF nie chce się wypalić

2. Ściana białego, gęstego dymu (DPF) - Biały dym podczas wypalania DPF

Jeżeli samochód nie wykazuje innych niepokojących objawów, to biały dym wydobywający się z rury układu wydechowego podczas wypalania filtra cząstek stałych nie powinien budzić niepokoju. Gdyby zauważył np. ubytek płynu chłodniczego, to już w takiej sytuacji warto byłoby się skontaktować z zaufanym mechanikiem. Niektórzy też w swoich pojazdach obserwują niebieski dym przy regeneracji aktywnej/pasywnej, który może świadczyć o awarii turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

24 czerwca 2022

Czy można usunąć filtr DPF?

Czy można usunąć filtr DPF? Filtra cząstek stałych nie ...

24 czerwca 2022

Jak zregenerować filtr cząstek stałych DPF?

Jak zregenerować filtr cząstek stałych DPF? Filtr cząstek sta...

24 czerwca 2022

Ile kosztuje regeneracja filtra cząstek stałych?

Ile kosztuje regeneracja filtra cząstek stałych? Regeneracja f...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer