Czy DPF się wypala i kopci?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP

Filtr cząstek stałych oczywiście się wypala oraz można zauważyć podczas tego procesu wzmożone kopcenie. Ta smuga dymu świadczy o wydostawaniu się spalin i jest to zupełnie normalne, dlatego nie ma powodów do zmartwień, chyba że to kopcenie utrzymuje się dłuższy czas, to w takiej sytuacji warto ten problem zdiagnozować w serwisie. Wypalanie sadzy z DPF jest naturalne i obowiązkowe do przeprowadzenia przez właściciela samochodu, ponieważ kanaliki filtrujące muszą się odtykać, aby podzespół był sprawny. Może być tak, że za Twoim pojazdem będzie unosić się dym zarówno koloru białego, jak i niebieskiego i niekoniecznie może to świadczyć o problemach z DPF, dlatego najlepszą radą będzie wizyta w ASO.

Silne dymienie przy wypalaniu DPF - 1.6 TDI kopci przy wypalaniu DPF

To, że DPF w Twoim aucie kopci podczas wypalania, jest to całkowicie uzasadniony objaw. Regeneracja aktywna i pasywna polega na rozgrzaniu spalin, aby bez problemu doszło do dopalenia zalegającej wewnątrz filtra sadzy. Nie powinno Cię to martwić, zwłaszcza gdy po ukończonym procesie to zadymienie ustanie.

Czy DPF się wypala i kopci?

Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć — DPF nie chce się wypalić

Po dłuższym czasie eksploatacji samochodu możesz zaobserwować pewne oznaki, świadczące o kłopotach z pracą filtra cząstek stałych, które przejawią się w znacznym spadku mocy jednostki napędowej, zwiększonym spalaniem, pojawiającymi się kontrolkami na desce rozdzielczej auta, problemami z przyspieszaniem. Tych objawów może być o wiele więcej, jednak te wymienione są najbardziej charakterystyczne. Jeżeli kiedykolwiek miałbyś problem z wypalaniem filtra cząstek stałych, to może być tego powodem zbyt duża ilość zanieczyszczeń, dlatego nie zaleca się czekać, a od razu dopalać sadzę. Dodatkowo, jeśli konieczna będzie dokładna regeneracja tego podzespołu, to warto się umówić na wizytę do ASO na czyszczenie hydrodynamiczne.

Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć — DPF nie chce się wypalić

Ściana białego, gęstego dymu (DPF) - Biały dym podczas wypalania DPF

Jeżeli samochód nie wykazuje innych niepokojących objawów, to biały dym wydobywający się z rury układu wydechowego podczas wypalania filtra cząstek stałych nie powinien budzić niepokoju. Gdyby zauważył np. ubytek płynu chłodniczego, to już w takiej sytuacji warto byłoby się skontaktować z zaufanym mechanikiem. Niektórzy też w swoich pojazdach obserwują niebieski dym przy regeneracji aktywnej/pasywnej, który może świadczyć o awarii turbosprężarki.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Bastian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) w samochodach Diesla jest odpowiedzialny za oczyszczanie spalin z niebezpiecznych substancji, takich jak tlenki azotu, węglowodory i cząstki stałe. W przypadku zbyt dużego zanieczyszczenia filtra, może dojść do jego zapchania, co może prowadzić do obniżenia wydajności silnika i pogorszenia jakości spalin. W takiej sytuacji filtr może wymagać wypalenia, aby usunąć zanieczyszczenia i przywrócić jego sprawność. Wypalanie DPF może prowadzić do emitowania dymu, jednak jest to normalne zjawisko i nie oznacza, że samochód jest uszkodzony. Warto pamiętać, że usunięcie filtra DPF lub jego nieodpowiednia obsługa mogą mieć negatywny wpływ na środowisko i mogą być nielegalne.
Kamil#
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Większe spalanie i kopcenie nie zawsze będzie oznaczało awarię najwidoczniej. Dobrze więc wiedzieć, że to także występuje podczas wypalania się DPF.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że natrafiłam na ten artykuł, bo chciałem wypalić sam dpf, a będę robił to po raz pierwszy więc te informacje mi pomogą.
Max
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam zauważyłem kopcenie z wydechu w trakcie wypalania DPF i nie wiedziałem, czy tak powinno być, ale widzę, że niepotrzebnie się niepokoiłem.
Kuba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja zawsze sam wypalam DPF, dla mnie najwygodniej, bo nie trzeba oddawać samochodu do mechanika

Popularne wpisy

25 lutego 2022

Jak nie zapchać DPF?

Filtr cząstek stałych przy odpowiedniej eksploatacji pojazdu nie powinien się zbyt często zapychać, tym bardziej, że jest to niezdrowe dla jednostki napędowej i oleju silnikowego, w którym gromadzi się niespalone paliwo w wyniku nieudanych prób samoregeneracji filtra DPF ...