Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych nie oddziałuje negatywnie na jednostkę napędową, o ile jego sprawność jest uznawana za nienaganną, natomiast gdy DPF jest mocno zanieczyszczony i nie jest wypalany, to szkodzi silnikowi. W sytuacji, gdzie przerywane jest samooczyszczanie filtra DPF, nowa porcja paliwa, która została podana w celu ułatwienia rozgrzania spalin i dopalenia sadzy, spływa do oleju silnikowego, podnosi jego poziom, a wskutek tego silnik traci smarowanie. Pamiętaj więc, że to od Ciebie w głównej mierze będzie zależeć, czy filtr cząstek stałych DPF pracuje dobrze i czy pojawienie się innych usterek w aucie nie będzie wynikiem jego zaniedbania. Ten podzespół ma za zadanie dopalać szkodliwe cząstki PM i z jego pomocą jakość naszej atmosfery utrzymuje / utrzymywać się powinna na dobrym poziomie.
Co psuje filtry DPF? - Usunięcie DPF bez zmiany oprogramowania
Po pierwsze: decyzja o usunięciu filtra cząstek stałych jest ryzykowna, ponieważ niewprowadzenie aktualizacji w programie po wykonaniu tej czynności również może wpłynąć na pracę jednostki napędowej, a po drugie: pozbywanie się DPF jest nielegalne. Filtry DPF mogą się zepsuć przez niewłaściwą eksploatację, niewypalanie sadzy, nieczyszczenie DPF, niedolewanie dodatków do FAP, ignorowanie potencjalnych usterek i konieczności wymiany poszczególnych elementów. Uszkodzony filtr cząstek stałych pociągnie za sobą inne elementy wyposażające Twój samochód, dlatego warto po rozpoznaniu już pierwszych objawów zareagować.
1. Filtr cząstek stałych. Wycinać czy nie? - Czy usunięcie DPF zwiększa moc?
Usunięcie filtra cząstek stałych nie zwiększa mocy pracy pojazdu, to jest tylko chwilowe odczucie, które bardzo szybko minie. Poza tym wycinanie DPF jest zabronione i takie auto nie miałoby prawa poruszać się po drogach. Są inne sposoby na utrzymanie tego podzespołu w jak najdłuższej sprawności i nie ma potrzeby, aby go usuwać, bo przysporzy Ci to o wiele więcej szkód i wygeneruje dodatkowe koszty.
2. Czy usunięcie DPF to dobry pomysł? - Usuwanie DPF ze sterownika
Na to pytanie odpowiedź znajdziesz w powyższym akapicie. Filtr cząstek stałych to taki element, który już od lat na stałe zagościł w pojazdach z silnikiem diesla i jego użytkownicy nie powinni się go pozbywać w żaden możliwy sposób (wyrzucenie wkładu DPF / wyłączenie go w sterowniku silnika). Mając problem z DPF, możesz go bez problemu oddać do nas na regenerację i sam zobaczysz, jak wiele ona zmieni w dalszym użytkowaniu Twojego auta.
3. Czy diesel musi dymić? - Usuwanie filtra DPF – cena
Procedura usunięcia filtra DPF wcale nie należy do najtańszej usługi, jednak w dalszym ciągu jest droższa niż czyszczenie w ASO lecz nadal tańsza niż zakup nowego podzespołu. Niestety, ale w późniejszym czasie i tak czeka Cię montaż tego podzespołu, ponieważ taka jazda na dłuższą metę bez filtra cząstek stałych jest surowo wzbroniona. Samochód z dieslem nie musi dymić, jeżeli będący w nim filtr DPF jest czysty, w innym przypadku nie powinno Cię dziwić, jak podczas jazdy widzisz za sobą unoszącą się smugę dymu.
Komentarze