Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
I tak, i nie, bo właściwie wiele zależy od kierowcy, w jaki sposób będzie użytkować pojazd, w którym ten podzespół się znajduje. Staraj się przestrzegać zaleceń nałożonych przez producenta Twojego samochodu i nie bagatelizuj potrzeby wypalania DPF poza miastem, czyszczenia w serwisie tudzież tankowania dobrej jakości ON ze sprawdzonych stacji. Regeneracja filtra cząstek stałych bardzo dużo daje, ponieważ działa ona również na korzyść pracy innych podzespołów. Wszyscy, którzy myślą nad usunięciem filtra DPF z samochodu, muszą się liczyć z konsekwencjami, a także z tym, że od lat ten podzespół jest wymagany w autach z silnikami wysokoprężnymi w celu ochrony środowiska. Gdybyś jednak podjął się tego ryzyka, to prędzej czy później i tak będzie Cię czekać ponowny zakup i montaż tego elementu do samochodu.
DPF, czyli filtr cząstek stałych: same problemy - Zapchany DPF - przyczyny
Zaniedbany filtr cząstek stałych faktycznie może doprowadzić do powstania masy problemów zwłaszcza z silnikiem, dlatego tak istotne jest, żeby go wypalać i od czasu do czasu czyścić w serwisie. Większość kierowców twierdzi, że DPF to same kłopoty, dlatego według nich najprostszym rozwiązaniem jest pozbycie się go raz na zawsze. Niestety nie jest to takie łatwe, ponieważ auto bez tego podzespołu będzie emitować więcej szkodliwych spalin, czy po prostu nie powinien być dopuszczony do ruchu, nie spełniając norm czystości spalin. Filtr DPF jest narażony na szybkie zapchanie, gdy: doszło do jakichś nieoczekiwanych awarii w jednostce napędowej, stracił doszczętnie swoje parametry i ogólnie na niekorzyść wpływa także niewłaściwa eksploatacja.
Pierwsze objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem cząstek stałych można tanio uniknąć
Problem z filtrem cząstek stałych nie występuje samoistnie, ponieważ do tego przyczyniają się właścicieli swoich pojazdów z silnikami Diesla. Niewłaściwa eksploatacja powoduje szybsze jego zużycie, a Ty wiele na tym tracisz, bo musisz inwestować w różne naprawy bądź wymiany części. Jeśli widzisz, że praca DPF w aucie stała się coraz mniej wydajna, to oddaj go do ASO na mycie hydrodynamiczne, które udrożni go z zalegającej sadzy i popiołu. Takie czyszczenie nie jest drogie, bo kosztuje około 500 złotych, natomiast w tym miejscu warto wspomnieć, że efekty będą długotrwałe. Zwróć szczególną uwagę na filtr DPF, gdy odczujesz znaczny spadek mocy i osiągów jednostki napędowej, gdy zauważysz wzmożone kopcenie z układu wydechowego, a także w przypadku migającej kontrolki DPF lub „check engine”.
Filtr DPF: eksploatacja i problemy. Czy trzeba się go bać? - Zapchany DPF a spalanie
Eksploatuj auto poza miastem, ponieważ w mieście DPF nie jest w stanie się dobrze wypalić. Dodatkowo zwracaj uwagę na jakość tankowanego paliwa, naprawiaj usterki, wymieniaj olej silnikowy znacznie częściej, niż zakłada producent, a wtedy nie będziesz musiał się martwić o prawidłowe działanie tego podzespołu. Zapchany filtr cząstek stałych wpływa na zwiększone spalanie paliwa, dlatego nie lepiej od razu zareagować i podjąć się albo samoregeneracji DPF, albo umówić się na wizytę do serwisu na czyszczenie w maszynie.
Komentarze