Czy DPF to problem?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF FAP SCR

I tak, i nie, bo właściwie wiele zależy od kierowcy, w jaki sposób będzie użytkować pojazd, w którym ten podzespół się znajduje. Staraj się przestrzegać zaleceń nałożonych przez producenta Twojego samochodu i nie bagatelizuj potrzeby wypalania DPF poza miastem, czyszczenia w serwisie tudzież tankowania dobrej jakości ON ze sprawdzonych stacji. Regeneracja filtra cząstek stałych bardzo dużo daje, ponieważ działa ona również na korzyść pracy innych podzespołów. Wszyscy, którzy myślą nad usunięciem filtra DPF z samochodu, muszą się liczyć z konsekwencjami, a także z tym, że od lat ten podzespół jest wymagany w autach z silnikami wysokoprężnymi w celu ochrony środowiska. Gdybyś jednak podjął się tego ryzyka, to prędzej czy później i tak będzie Cię czekać ponowny zakup i montaż tego elementu do samochodu.

DPF, czyli filtr cząstek stałych: same problemy - Zapchany DPF - przyczyny

Zaniedbany filtr cząstek stałych faktycznie może doprowadzić do powstania masy problemów zwłaszcza z silnikiem, dlatego tak istotne jest, żeby go wypalać i od czasu do czasu czyścić w serwisie. Większość kierowców twierdzi, że DPF to same kłopoty, dlatego według nich najprostszym rozwiązaniem jest pozbycie się go raz na zawsze. Niestety nie jest to takie łatwe, ponieważ auto bez tego podzespołu będzie emitować więcej szkodliwych spalin, czy po prostu nie powinien być dopuszczony do ruchu, nie spełniając norm czystości spalin. Filtr DPF jest narażony na szybkie zapchanie, gdy: doszło do jakichś nieoczekiwanych awarii w jednostce napędowej, stracił doszczętnie swoje parametry i ogólnie na niekorzyść wpływa także niewłaściwa eksploatacja.

Filtr DPF w samochodzie

Pierwsze objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem cząstek stałych można tanio uniknąć

Problem z filtrem cząstek stałych nie występuje samoistnie, ponieważ do tego przyczyniają się właścicieli swoich pojazdów z silnikami Diesla. Niewłaściwa eksploatacja powoduje szybsze jego zużycie, a Ty wiele na tym tracisz, bo musisz inwestować w różne naprawy bądź wymiany części. Jeśli widzisz, że praca DPF w aucie stała się coraz mniej wydajna, to oddaj go do ASO na mycie hydrodynamiczne, które udrożni go z zalegającej sadzy i popiołu. Takie czyszczenie nie jest drogie, bo kosztuje około 500 złotych, natomiast w tym miejscu warto wspomnieć, że efekty będą długotrwałe. Zwróć szczególną uwagę na filtr DPF, gdy odczujesz znaczny spadek mocy i osiągów jednostki napędowej, gdy zauważysz wzmożone kopcenie z układu wydechowego, a także w przypadku migającej kontrolki DPF lub „check engine”.

Zapchany DPF

Filtr DPF: eksploatacja i problemy. Czy trzeba się go bać? - Zapchany DPF a spalanie

Eksploatuj auto poza miastem, ponieważ w mieście DPF nie jest w stanie się dobrze wypalić. Dodatkowo zwracaj uwagę na jakość tankowanego paliwa, naprawiaj usterki, wymieniaj olej silnikowy znacznie częściej, niż zakłada producent, a wtedy nie będziesz musiał się martwić o prawidłowe działanie tego podzespołu. Zapchany filtr cząstek stałych wpływa na zwiększone spalanie paliwa, dlatego nie lepiej od razu zareagować i podjąć się albo samoregeneracji DPF, albo umówić się na wizytę do serwisu na czyszczenie w maszynie.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) jest urządzeniem, które zostało zaprojektowane do oczyszczania spalin samochodów z niebezpiecznych cząstek stałych, takich jak tlenki azotu i inne szkodliwe substancje. Filtr ten jest szczególnie ważny w samochodach wyposażonych w silniki Diesla, ponieważ te rodzaje silników emitują więcej cząstek stałych niż silniki benzynowe. Filtr cząstek stałych może być problematyczny, ponieważ może się zanieczyszczać i tracić skuteczność z czasem. Może to prowadzić do wzrostu emisji szkodliwych substancji, co jest niezgodne z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. Filtr może również ulec uszkodzeniu lub zablokowaniu, co może prowadzić do awarii samochodu i konieczności jego naprawy lub wymiany. Aby uniknąć problemów związanych z filtrem cząstek stałych, należy regularnie sprawdzać jego stan i konserwować go zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. W niektórych przypadkach może być konieczne wymiana filtra lub jego regeneracja, aby zapewnić prawidłowe działanie samochodu i spełniać wymagania dotyczące emisji spalin.
Krzychu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli dpf jest sprawn y to nie problem :D
Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dla mnie DPF był problemem, więc go wyciąłem
Piotr
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam problem z zapchanym DPF, ile czasu zajmuje serwisowi wyczyszczenie go?
Ksawery
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiem skad przekonanie, ze dpf to same problemy... ja dbam o niego i nie narzekam! Warto go czysicic!

Popularne wpisy