Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Sadza z filtra cząstek stałych z powodzeniem wypali się na postoju, o ile nie przerwiesz procedury dopalania. Dopóki zanieczyszczenia się w całości nie wydostaną z układu wydechowego, Ty nie możesz tego procesu ukończyć, ponieważ zaszkodzisz nie tylko filtrowi, ale także jednostce napędowej. Decydując się na regenerację aktywną, powinieneś wiedzieć, aby przed jej rozpoczęciem znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe, które będzie z dala od ludzi. Następnym krokiem jest włączenie silnika i zainicjowanie procedury wypalania, podnosząc obroty i czekając, aż sadza zacznie się dopalać. W trakcie tego spaliny muszą osiągnąć wysoką temperaturę, a jest to możliwe dzięki wtrysku nowej porcji paliwa. Niestety jest zagrożenie rozcieńczenia oleju silnikowego ON, ponieważ dodatkowa dawka paliwa nie spali się do końca. Dlatego też przestrzega się przed ciągłym wypalaniem zanieczyszczeń tą metodą, aby uniknąć problemów z silnikiem.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF - jakie obroty?
Odpowiednia wysokość obrotów jest w granicach od 2,5 do 3,5 tysięcy na minutę. Wymuszenie wypalania DPF powinno nastąpić po pierwszej informacji ostrzegawczej o nagromadzeniu się zbyt dużej ilości osadów wewnątrz filtra DPF, czyli mowa o kontrolce wypalania i najlepiej w tym celu znaleźć się na drodze umożliwiającej szybszą jazdę i utrzymanie takiego stylu przez kilkanaście minut. DPF sam może dać Ci oznaki chęci wypalania, które rozpoznasz po chwilowym wzroście spalania, szarpaniu silnikiem, utratą możliwości utrzymania obrotów itd.
1. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?
Bardziej zalecalibyśmy wykonanie regeneracji pasywnej, czyli samooczyszczania filtra cząstek stałych w trakcie podróży, ponieważ zanieczyszczenia wypalają się naturalnie i jest bardzo małe ryzyko, że ucierpi na tym silnik. Nie mówimy NIE wypalaniu na postoju, tylko przestrzegamy przed powielaniem go za każdym razem, gdy DPF wymaga samoregeneracji. Ile trwa wypalanie DPF na postoju? Zarówno wypalanie w trasie, jak i na postoju może trwać od 15 do nawet 30 minut.
2. Komputerowe wypalanie DPF – zalety i wady tego rodzaju oczyszczania
Komputerowe wypalanie sadzy z DPF charakteryzuje się sztucznym oczyszczaniem podzespołu, które można śmiało porównać do wypalania postojowego. Zachęcająca jest na pewno cena, ponieważ koszt tej usługi nie jest drogi, specjalista wykonuje ją za Ciebie, ale po jej ukończeniu powinieneś zadbać o wymianę filtra oleju wraz z olejem silnikowym, właśnie przez wspomniane już zagrożenie rozcieńczenia tego oleju paliwem. Poza tym chwila nieuwagi i mogłoby dojść do pożaru.
3. Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Jak wypalić DPF samemu?
Samemu możesz wypalić DPF omawianymi już metodami: na postoju i w trasie, z czego najbardziej polecamy częściej wypalać filtr DPF, będąc w podróży. Jeśli nie masz wbudowanej kontrolki, powinieneś sam zadbać o montaż takiej diody, ponieważ będzie ona dla Ciebie dużym ułatwieniem, gdyż będziesz wiedzieć, kiedy DPF wymaga samoregeneracji. Najlepiej zamontować ją w przednim lusterku, ale tak, aby nie oślepiała kierowcy podczas nocnych jazd.
Komentarze