Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtra cząstek stałych nie należy się obawiać, jeśli stosujesz się do zaleceń producenta. Oczywiście jest to problematyczny podzespół, ale łatwo można temu zaradzić; wystarczy, że będziesz go na bieżąco wypalać i raz na jakiś czas umawiał się do serwisu na diagnostykę stanu filtra DPF wraz z przeprowadzeniem specjalistycznej regeneracji. Nie warto usuwać DPF z auta, ponieważ możesz zmierzyć się z poważnymi, prawnymi konsekwencjami. Najlepiej zainwestować w czyszczenie filtra cząstek stałych, ponieważ efekty są długotrwałe i bardzo zadowalające. Z czasem jednak ten element układu wydechowego może na tyle stracić swoje parametry, że niezbędna będzie jego wymiana, jednakże dobrze dla Ciebie i Twojego portfela byłoby to opóźnić.
Filtr DPF: eksploatacja i problemy. Czy trzeba się go bać? - DPF czy FAP do miasta?
Filtr DPF potrzebuje o wiele wyższej temperatury, aby umożliwiła ona wypalenie zalegającej sadzy, natomiast FAP jest pod tym względem nieco mniej wymagający, a wszystko za sprawą płynu katalitycznego, który obniża temperaturę samozapłonu. Teoretycznie to filtr „mokry” FAP lepiej się sprawdzi w mieście, jednak pamiętaj, że on także może przysporzyć Ci kłopoty. W tym przypadku należy zawsze mieć na uwadze uzupełnianie Eolys, gdy zacznie go brakować w zbiorniku, bo w przeciwnym razie doprowadzisz do uszkodzenia jednostki napędowej. Ogólnie rzecz biorąc zarówno DPF, jak i FAP są dla większości użytkowników diesli bardzo problematyczne, ale w głównej mierze jest to spowodowane niewłaściwą eksploatacją.
Jak dbać o filtr DPF? - DPF - co to?
Filtr cząstek stałych jest elementem układu wydechowego, który możesz znaleźć w pojazdach zasilanych silnikiem wysokoprężnym, choć od niedawna znajduje się także w benzyniakach (GPF). Jego zadaniem jest wyłapać i dopalić szkodliwe cząstki PM, pochodzących od spalin. Niestety wadą tego podzespołu jest to, że z racji jego pracy jest podatny na częste zapychanie, a zwłaszcza wtedy, gdy kierowca nie użytkuje samochodu zgodnie z zaleceniami producenta. Jako właściciel auta z dieslem musisz pamiętać o czyszczeniu DPF, tankowaniu dobrej jakości paliwa, stosowaniu dodatków z dobrym składem, wymienianiu filtrów oleju i powietrza wraz z olejem silnikowym, a także o wielu innych rzeczach, które znajdziesz w instrukcji obsługi auta.
Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - DPF a FAP - różnica
Działanie filtra cząstek stałych FAP niczym nie różni się od DPF, z tym że ten drugi potrzebuje więcej czasu na rozżarzenie niż pierwszy rodzaj elementu układu wydechowego. Regeneruje się je tak samo, a jeśli chodzi o płyn katalityczny, to stosuje się go wyłącznie w filtrach „mokrych”. Eolys najlepiej, aby wlewał specjalista, ponieważ później trzeba to zapisać w komputerze ECU. Podobnie jak DPF, filtra FAP absolutnie nie wolno wycinać, ponieważ jest to niezgodne z prawem. DPF i FAP mają takie samo działanie, natomiast sposób eksploatacji znacznie się od siebie różni.
Komentarze