Czy DPFa należy się bać?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Filtra cząstek stałych nie należy się obawiać, jeśli stosujesz się do zaleceń producenta. Oczywiście jest to problematyczny podzespół, ale łatwo można temu zaradzić; wystarczy, że będziesz go na bieżąco wypalać i raz na jakiś czas umawiał się do serwisu na diagnostykę stanu filtra DPF wraz z przeprowadzeniem specjalistycznej regeneracji. Nie warto usuwać DPF z auta, ponieważ możesz zmierzyć się z poważnymi, prawnymi konsekwencjami. Najlepiej zainwestować w czyszczenie filtra cząstek stałych, ponieważ efekty są długotrwałe i bardzo zadowalające. Z czasem jednak ten element układu wydechowego może na tyle stracić swoje parametry, że niezbędna będzie jego wymiana, jednakże dobrze dla Ciebie i Twojego portfela byłoby to opóźnić.

Filtr DPF: eksploatacja i problemy. Czy trzeba się go bać? - DPF czy FAP do miasta?

Filtr DPF potrzebuje o wiele wyższej temperatury, aby umożliwiła ona wypalenie zalegającej sadzy, natomiast FAP jest pod tym względem nieco mniej wymagający, a wszystko za sprawą płynu katalitycznego, który obniża temperaturę samozapłonu. Teoretycznie to filtr „mokry” FAP lepiej się sprawdzi w mieście, jednak pamiętaj, że on także może przysporzyć Ci kłopoty. W tym przypadku należy zawsze mieć na uwadze uzupełnianie Eolys, gdy zacznie go brakować w zbiorniku, bo w przeciwnym razie doprowadzisz do uszkodzenia jednostki napędowej. Ogólnie rzecz biorąc zarówno DPF, jak i FAP są dla większości użytkowników diesli bardzo problematyczne, ale w głównej mierze jest to spowodowane niewłaściwą eksploatacją.

Pojazd z filtrem DPF

Jak dbać o filtr DPF? - DPF - co to?

Filtr cząstek stałych jest elementem układu wydechowego, który możesz znaleźć w pojazdach zasilanych silnikiem wysokoprężnym, choć od niedawna znajduje się także w benzyniakach (GPF). Jego zadaniem jest wyłapać i dopalić szkodliwe cząstki PM, pochodzących od spalin. Niestety wadą tego podzespołu jest to, że z racji jego pracy jest podatny na częste zapychanie, a zwłaszcza wtedy, gdy kierowca nie użytkuje samochodu zgodnie z zaleceniami producenta. Jako właściciel auta z dieslem musisz pamiętać o czyszczeniu DPF, tankowaniu dobrej jakości paliwa, stosowaniu dodatków z dobrym składem, wymienianiu filtrów oleju i powietrza wraz z olejem silnikowym, a także o wielu innych rzeczach, które znajdziesz w instrukcji obsługi auta.

Filtr DPF

Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - DPF a FAP - różnica

Działanie filtra cząstek stałych FAP niczym nie różni się od DPF, z tym że ten drugi potrzebuje więcej czasu na rozżarzenie niż pierwszy rodzaj elementu układu wydechowego. Regeneruje się je tak samo, a jeśli chodzi o płyn katalityczny, to stosuje się go wyłącznie w filtrach „mokrych”. Eolys najlepiej, aby wlewał specjalista, ponieważ później trzeba to zapisać w komputerze ECU. Podobnie jak DPF, filtra FAP absolutnie nie wolno wycinać, ponieważ jest to niezgodne z prawem. DPF i FAP mają takie samo działanie, natomiast sposób eksploatacji znacznie się od siebie różni.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy