Subpage photo

Czy EGR zapycha DPF? 9 na 10 mechaników o tym nie wie

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00


EGR to system używany w silnikach spalinowych do zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx) przez ponowne wprowadzanie części spalin do komory spalania. Wprowadzane do silnika spaliny zawierają mniej tlenu, co obniża temperaturę spalania i tym samym zmniejsza produkcję NOx.
EGR może wpływać na filtr DPF, poprzez wprowadzanie do komory spalania nadmiernej ilości spalin. Jeśli ilość sadzy jest zbyt duża, istnieje ryzyko, że DPF może ulec zapchaniu z powodu gromadzenia się cząstek stałych. Dodatkowo w pewnych warunkach, zwłaszcza przy niewłaściwej kalibracji EGR lub nieefektywnej regeneracji DPF, może wystąpić zwiększenie emisji cząstek stałych, co z kolei może przyspieszyć proces zapychania DPF.
Warunki jazdy, takie jak krótkie trasy lub częsta jazda w ruchu miejskim, gdzie regeneracja filtra cząstek stałych jest utrudniona, mogą zwiększyć ryzyko zapychania się DPF w wyniku działania systemu EGR.

pracownia filtrów DPF
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Filtr czastek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Co ile km zapycha się DPF?

W normalnych warunkach filtr cząstek stałych (DPF) powinien zacząć się wypalać raz co kilkaset przejechanych kilometrów, czyli co 400-800 km. Jest to proces samoczynny, który odbywa się pod kontrolą komputera pokładowego. W tym czasie silnik pracuje z podwyższonym obciążeniem i temperaturą, co powoduje wypalenie zgromadzonej sadzy.
Jeśli jednak filtr jest zapchany w znacznym stopniu, może dojść do sytuacji, w której samo-regeneracja nie będzie możliwa. W takim przypadku konieczne będzie wypalanie filtra w warsztacie, za pomocą specjalnego urządzenia.

Sygnały, które świadczą o zapchaniu DPF – jak je rozpoznać?

Najczęstsze objawy zapchanego filtra DPF to:

1. Spadek mocy silnika. Silnik z zapchanym filtrem DPF ma trudności z przepompowaniem spalin, co skutkuje spadkiem mocy i momentu obrotowego.
2. Częste zapalanie się kontrolki DPF. Kontrolka DPF może zapalać się na desce rozdzielczej, aby zasygnalizować kierowcy, że filtr wymaga regeneracji.
3. Zapchany filtr DPF może powodować wydobywanie się z rury wydechowej nieprzyjemnego zapachu spalenizny.
4. Silnik z zapchanym filtrem DPF musi pracować z większym obciążeniem, aby przepompować spaliny, co prowadzi do zwiększenia zużycia paliwa.
Oprócz tych typowych objawów zapchany filtr DPF może powodować również: szarpania silnika, drgania samochodu lub problemy z uruchamianiem silnika.

Filtr cząstek stałych

Jak wymusić wypalanie filtra DPF?

Wymuszone wypalanie filtra DPF to proces, który można przeprowadzić samodzielnie lub w warsztacie. Polega on na wypaleniu sadzy z filtra pod kontrolą komputera pokładowego.

Aby wymusić wypalanie filtra DPF samodzielnie, należy wykonać następujące czynności:
1. Wybierz miejsce, w którym będziesz mógł swobodnie jeździć przez co najmniej 20 minut.
2. Wyłącz klimatyzację i inne urządzenia elektryczne, które obciążają silnik.
3. Uruchom silnik i utrzymaj obroty na poziomie 2500-3500 obr./min.
4. Jadąc z taką prędkością, utrzymuj obroty przez co najmniej 20 minut.
Jeśli po upływie 20 minut kontrolka DPF nadal się świeci, należy powtórzyć proces.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej

Objawy zatkanego DPF, czyli jak rozpoznać problemy i skutecznie działać?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. ...

Czytaj więcej

Jakie czynniki wpływają na skuteczność działania filtrów cząstek stałych? 7 rzeczy, których nie wiesz!

Efektywność działania filtrów cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników. Sprawdź razem z nami, jakie to czynniki!...

Czytaj więcej

Specjaliści od DPF - Klucz do zdrowego układu wydechowego

Systemy filtracji cząstek stałych DPF są kluczowym elementem układu wydechowego we współczesnych pojazdach...

Czytaj więcej

W jakich samochodach jest DPF? Istota filtra cząstek stałych

Współczesne samochody, dążąc do spełnienia surowych norm emisji spalin, korzystają z zaawansowanych technologii, a jednym z kluczowych elementów w tym kontekście jest filtr cząstek stałych...

Czytaj więcej

Jak działa AdBlue w pojazdach? Tego nie powie Ci żaden mechanik!

AdBlue to handlowa nazwa zarejestrowana dla roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla....

Czytaj więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtry cząstek stałych w samochodzie? 5000 zł mandatu!

Głównym zadaniem filtrów cząstek stałych jest redukcja cząstek stałych/pyłów generowanych podczas spalania oleju napędowego...

Czytaj więcej

Jak działa katalizator w samochodzie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Katalizator w samochodzie to urządzenie, które służy do oczyszczania spalin ze szkodliwych substancji. Katalizator działa na zasadzie katalizy, czyli procesu, w którym substancja chemiczna (katalizator) zmienia szybkość reakcji chemicznej, nie uczestnicząc w niej bezpośrednio....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.