Czy FAP jest w benzynie? - Dowiesz się tego teraz!
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
- autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
- najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
- wydruk protokołu z parametrami przepustowości.
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
- szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
- przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
- podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.
Nie, filtr cząstek stałych FAP nie jest montowany w pojazdach z benzynową jednostką napędową. Dużo osób określa filtr cząstek stałych GPF DPF-em lub FAP-em, co jest błędne. Można więc spotkać się z zapytaniami od zainteresowanych typu: DPF w benzynie - od kiedy jest montowany, FAP w benzynie – jak eksploatować oraz jak wygląda wypalanie DPF w benzynie? Pamiętaj, że choć filtr cząstek stałych DPF, FAP i GPF w samochodach mają takie samo zadanie, to dwa pierwsze rodzaje są przeznaczone dla silników Diesla, a GPF dla benzyny. Na pewno zachodzi między nimi różnica w eksploatacji, która według masowej opinii jest prostsza w pojazdach z GPF. Pamiętaj także o tym, że za usunięcie filtra GPF również grożą Ci poważne konsekwencje prawne.
W jakich silnikach benzynowych jest DPF?

Filtr cząstek stałych GPF spotyka się w silnikach 1.0, 1.5 TSI z grupy Volkswagena, 1.2 PureTech PSA i 1.3 TCe od Renault. Wymienione jednostki napędowe są bardzo popularne, dlatego z roku na rok jeszcze więcej samochodów będzie wyposażonych w ten podzespół. Mimo tego, że filtr cząstek stałych DPF / FAP i GPF mają takie samo zadanie, to nie wolno ich ze sobą mylić i nazywać GPF DPF-em czy FAP-em. Zarówno filtr DPF, jak i FAP są przeznaczone dla silników wysokoprężnych. GPF w benzynie montuje się w pojazdach od 2017 rok, więc jest stosunkowo nowy.
Czy GPF się wypala?
Filtr cząstek stałych GPF tak naprawdę wypala się niezauważalnie podczas jazdy. Nie jest on tak kłopotliwy w eksploatacji, co filtr DPF. Warto też zwrócić uwagę, że filtr GPF w benzynie nie zapycha się, jak to ma miejsce w silnikach Diesla i oczyszcza się znacznie szybciej. Szacuje się, że przy codziennym użytkowaniu samochodu w mieście, samooczyszczanie GPF odbywa się bez pomocy kierowcy co 10-15 tysięcy kilometrów. Co więcej, benzynowa odmiana filtra cząstek stałych nie wymaga zastosowania wspomagaczy (np. Adblue lub Eolys), które miałyby ułatwić przeprowadzenie procesu wypalania.
Jak się nazywa DPF w benzynie?
Przede wszystkim w silnikach benzynowych nie ma filtrów DPF. W benzynowej jednostce napędowej montuje się filtr GPF, którego zasada działania jest identyczna, jak w wysokoprężnych jednostkach napędowych. Tak więc jego zadaniem jest wyłapywać szkodliwe cząstki stałe i nie pozwolić im wydostać się do atmosfery. Jeśli chodzi o filtr cząstek stałych w benzynie i opinie na jego temat, to jak na razie są one pozytywne. Według producentów filtr GPF będzie mniej problematyczny w porównaniu do DPF lub FAP.
Komentarze