Czy FAP jest w benzynie? - Dowiesz się tego teraz!

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF, FAP, KAT

Nie, filtr cząstek stałych FAP nie jest montowany w pojazdach z benzynową jednostką napędową. Dużo osób określa filtr cząstek stałych GPF DPF-em lub FAP-em, co jest błędne. Można więc spotkać się z zapytaniami od zainteresowanych typu: DPF w benzynie - od kiedy jest montowany, FAP w benzynie – jak eksploatować oraz jak wygląda wypalanie DPF w benzynie? Pamiętaj, że choć filtr cząstek stałych DPF, FAP i GPF w samochodach mają takie samo zadanie, to dwa pierwsze rodzaje są przeznaczone dla silników Diesla, a GPF dla benzyny. Na pewno zachodzi między nimi różnica w eksploatacji, która według masowej opinii jest prostsza w pojazdach z GPF. Pamiętaj także o tym, że za usunięcie filtra GPF również grożą Ci poważne konsekwencje prawne.

W jakich silnikach benzynowych jest DPF?

Filtr cząstek stałych GPF spotyka się w silnikach 1.0, 1.5 TSI z grupy Volkswagena, 1.2 PureTech PSA i 1.3 TCe od Renault. Wymienione jednostki napędowe są bardzo popularne, dlatego z roku na rok jeszcze więcej samochodów będzie wyposażonych w ten podzespół. Mimo tego, że filtr cząstek stałych DPF / FAP i GPF mają takie samo zadanie, to nie wolno ich ze sobą mylić i nazywać GPF DPF-em czy FAP-em. Zarówno filtr DPF, jak i FAP są przeznaczone dla silników wysokoprężnych. GPF w benzynie montuje się w pojazdach od 2017 rok, więc jest stosunkowo nowy.

Czy GPF się wypala?

Filtr cząstek stałych GPF

Filtr cząstek stałych GPF tak naprawdę wypala się niezauważalnie podczas jazdy. Nie jest on tak kłopotliwy w eksploatacji, co filtr DPF. Warto też zwrócić uwagę, że filtr GPF w benzynie nie zapycha się, jak to ma miejsce w silnikach Diesla i oczyszcza się znacznie szybciej. Szacuje się, że przy codziennym użytkowaniu samochodu w mieście, samooczyszczanie GPF odbywa się bez pomocy kierowcy co 10-15 tysięcy kilometrów. Co więcej, benzynowa odmiana filtra cząstek stałych nie wymaga zastosowania wspomagaczy (np. Adblue lub Eolys), które miałyby ułatwić przeprowadzenie procesu wypalania.

Jak się nazywa DPF w benzynie?

Przede wszystkim w silnikach benzynowych nie ma filtrów DPF. W benzynowej jednostce napędowej montuje się filtr GPF, którego zasada działania jest identyczna, jak w wysokoprężnych jednostkach napędowych. Tak więc jego zadaniem jest wyłapywać szkodliwe cząstki stałe i nie pozwolić im wydostać się do atmosfery. Jeśli chodzi o filtr cząstek stałych w benzynie i opinie na jego temat, to jak na razie są one pozytywne. Według producentów filtr GPF będzie mniej problematyczny w porównaniu do DPF lub FAP.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy