Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Stanowiska w sprawie filtrów DPF są mocno podzielone. Część kierowców oraz mechaników opowiada się za tym, że filtr cząstek stałych stanowi nieodzowny element składowy samochodu z silnikiem wysokoprężnym, a ekolodzy i lekarze gorliwie im przytakują. Kontrastowa opinia wyrażana przez pozostałych mechaników i kierowców sprowadza się do poglądu, że zamontowany w samochodzie DPF oznacza wiele problemów i wydatków. Jak jest naprawdę? Czy filtr cząstek stałych oznacza jedynie kłopoty? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule dotyczącym filtrów DPF.
Funkcje DPF w samochodzie
Rozważania na temat zasadności montowania filtrów DPF w samochodach z silnikami wysokoprężnymi Diesla rozpoczniemy od przybliżenia funkcji tych filtrów cząstek stałych w pojazdach. Filtry DPF mają za zadanie oczyszczać spaliny z powstających wskutek spalania oleju napędowego cząsteczek stałych, które wykazują właściwości szkodliwe dla środowiska oraz dla zdrowia organizmów żywych. Umiejscowiony pomiędzy dwoma katalizatorami – utleniającym oraz SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) bądź pomiędzy katalizatorem utleniającym a tłumikiem filtr DPF przepuszcza mieszankę spalinową przez przypominającą plaster miodu sieć kanalików z węglikiem krzemu, gdzie spaliny, mając odciętą drogę powrotu, są oczyszczane ze szkodliwych, toksycznych cząsteczek. Słowem podsumowania, pierwszą funkcją filtra cząstek stałych DPF jest filtrowanie spalin w celu usunięcia z nich oraz zneutralizowania cząsteczek, które wydostając się do atmosfery, miałyby na nią bardzo niekorzystny wpływ.
Po drugie, filtry DPF pełnią funkcję, którą możemy nazwać samooczyszczaniem. Najprościej mówiąc, chodzi o to, że w filtrze wskutek częstego używania dochodzi do nagromadzenia sadzy oraz popiołów. O ile popiół można usunąć jedynie mechanicznie, tak nagromadzone sadze można z łatwością wypalić przy odpowiednim użytkowaniu samochodu z silnikiem Diesla. Funkcją, która warunkuje żywotność filtra DPF, jest wypalanie sadzy, na którego temat napiszemy w kolejnych częściach artykułu.
Jakie zmartwienia mają kierowcy samochodów z DPF?
Każdy sprzęt i każde urządzenie użytkowane w niewłaściwy sposób ulega zepsuciu, podobnie jest z filtrem cząstek stałych DPF. Właściciele samochodów wyposażonych w DPF najczęściej martwią się koniecznością ponoszenia wysokich kosztów wymiany zapchanego filtra, dlatego też niekiedy nierozsądnie decydują się na jego usunięcie, co powoduje szereg problemów wtórnych oraz dalszych wydatków. Wycięcie DPF nie jest rozwiązaniem problemu z filtrem cząstek stałych. Po usunięciu tego elementu może dojść do obniżenia właściwości smarnych w silniku, zatarcia silnika, uszkodzenia turbosprężarki oraz usterek w obrębie komputera, do którego docierają błędne sygnały na temat działania filtra, którego już w samochodzie nie ma. Słowem, jednym ze zmartwień, jakie trapią użytkowników pojazdów z filtrem DPF, są konsekwencje wynikające z wycięcia filtra.
Ponadto właściciele pojazdów zaopatrzonych w te filtry obawiają się często, że filtr szybko ulegnie zapchaniu, nie robią jednak nic, aby maksymalnie opóźnić ten proces. Wskazówki praktyczne na temat tego, jak przedłużyć żywotność DPF, ujęliśmy w kolejnych częściach opracowania.
Jeśli mamy do czynienia z awarią samochodu, najczęściej obawiamy się straty czasu i pieniędzy. Kwestia ta dotyczy również filtrów DPF, które wskutek niewłaściwego użytkowania mogą szybko się zatykać. Chcemy jednak przekonać Cię, że istnieje wiele prostych rozwiązań, dzięki którym bez wysiłku przedłużysz zdolność prawidłowego działania DPF w Twoim samochodzie.
Jeśli jest jakiś problem z DPF, z pewnością jest do niego rozwiązanie!
Dokładnie tymi słowami możemy opisać możliwe kłopoty z filtrami cząstek stałych w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi Diesla. Co więcej, warto dodać, że rozwiązania problemów są bardzo proste, a koszty, z którymi się wiążą, są o wiele niższe niż wymiana zapchanego filtra DPF na nowy. Problemy związane z filtrami cząstek stałych DPF pojawiają się najczęściej w wyniku ich nieodpowiedniego użytkowania, dlatego też warto poświęcić krótką chwilę na zapoznanie się z nieskomplikowanymi zasadami obsługi auta z silnikiem Diesla i filtrem DPF.
Aby unikać kłopotów z filtrami DPF, warto przeanalizować swój styl jazdy, gdyż ma to znaczący wpływ na poziom zużycia filtra. Problemy z filtrem cząstek stałych mogą wystąpić w sytuacji, gdy samochód jest używany tylko do jazdy na krótkich dystansach, gdyż wtedy niemożliwe jest odpowiedniej temperatury, w której sadze mogą się wypalać. Dlatego też podsuwamy od razu niezwykle proste rozwiązanie! Co jakiś czas wybierz się na przejażdżkę drogą pozbawioną skrzyżowań, poza terenem zabudowanym, gdzie będziesz mógł co najmniej przez kilkanaście minut utrzymać stałą prędkość i wysokie obroty silnika. Tego typu okoliczności sprzyjają wypalaniu sadzy, która dzięki temu nie gromadzi się nadmiernie we wnętrzu filtra DPF i nie obniża jego pojemności ani właściwości filtracyjnych.
Inny kłopot z DPF, o którym wspomnieliśmy w nieco humorystyczny sposób, to wycięcie filtra cząstek stałych. Operacja ta wiąże się z realną szansą wystąpienia usterek silnika i turbosprężarki, za których naprawę mechanicy wystawiają srogie rachunki. Jaki sposób pozwoli poradzić sobie z tym problemem? Po prostu… Nie wycinać filtra DPF, co pozwoli na uniknięcie problemów wtórnych związanych z jego usuwaniem.
Wśród doraźnych rozwiązań kłopotów z użytkowaniem filtra DPF warto wskazać także stosowanie płynu do czyszczenia DPF, który jako dodatek do często wymienianego oleju napędowego odpowiada za obniżenie temperatury zapłonu nagromadzonych sadzy, dzięki czemu sadze wypalają się szybciej i efektywniej. Nie zapominajmy także, by wybierać niskopopiołowe oleje napędowe tankowane na zaufanych, reprezentujących wysoką jakość paliw stacjach.
DPF w samochodzie nie musi stanowić problemu
Kłopoty dotyczące większości urządzeń wynikają z ich niewłaściwego bądź nieumiejętnego użytkowania, a prawda ta dotyczy także filtrów cząstek stałych DPF. Są one używane za problematyczne i zbędne elementy wyposażenia samochodów z silnikami Diesla, jednakże ich działanie pozwala na zatrzymywanie szkodliwych pozostałości po spalaniu oleju napędowego w silniku wysokoprężnym. Problemy, które mogą spotkać właścicieli aut z DPF, można łatwo rozwiązać, przykładając uwagę do właściwego stylu jazdy, częstych wymian oleju oraz stosowania paliw i środków wpływających na ograniczanie emisji sadzy i pozostawiania popiołów. Mamy nadzieję, że informacja o możliwych problemach z filtrami DPF skłoni Cię do współpracy z własnym samochodem, a w przypadku poważniejszych problemów i zapchania filtra DPF popiołem, skorzystaj z oferty czyszczenia DPF w korzystnej cenie!
Komentarze