Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych FAP musi być kiedyś wymieniony, bo po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów utraci swoje dotychczasowe parametry razem z właściwościami. Zakłada się, że kierowcy powinni pomyśleć o zamontowaniu nowego podzespołu po 160 tys. km, ponieważ zaczną się z nim poważne problemy. Filtr FAP jest mokrą odmianą filtra cząstek stałych DPF i stosowany jest on w autach, które należą do francuskiego koncernu. To, że nie wystąpiły jeszcze pierwsze kłopoty z FAP, nie oznacza, że jesteś zwolniony z oczyszczaniu go z zalegającej sadzy i popiołu, ponieważ w innym przypadku doprowadzisz do jego szybszego zużycia. Ponadto należy pamiętać o uzupełnianiu osobnego zbiornika przeznaczonego na płyn katalityczny Eolys, którego zadaniem jest zmniejszenie temperatury samozapłonu sadzy.
Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Płyn FAP
Eksploatacja pojazdów, które mają wmontowany filtr FAP, nie różni się od użytkowania auta z DPF, ponieważ też musisz pamiętać o wypalaniu sadzy, która się w nim zbiera. Przy DPF musisz pamiętać, że kluczowa jest temperatura spalin, aby doszło do pełnego wypalenia, przy FAP-ie zaś nie jest ta temperatura aż tak istotna i to dzięki wspomnianemu już Eolys. Warunki, tak czy inaczej, musisz stworzyć do przeprowadzenia skutecznej procedury udrażniania kanalików filtrujących DPF i FAP. Płyn katalityczny możesz dolać samodzielnie, jednak z dalszymi procedurami powinieneś się zgłosić do warsztatu, bo sam sobie z tym nie poradzisz. Zabronione jest usuwanie zarówno DPF, jak i FAP, a jeśli zignorujesz tę informację, to i tak czeka Cię w późniejszym czasie ponowny montaż tego podzespołu.
1. Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Czy regeneracja DPF jest skuteczna?
Im więcej będziesz przykładać się do narzuconych wskazówek od producenta i będziesz wybierać rozsądne sposoby regeneracji filtra cząstek stałych, tym dłużej on wytrzyma. Mówi się, że po przejechaniu niecałych 200 tysięcy kilometrów będzie potrzebna jego wymiana. Zwracaj więc uwagę na jakość paliwa, olejów, nie lekceważ usterek w samochodzie, wymieniaj elementy, które tego wymagają i wypalaj DPF / FAP raz na jakiś czas. Jeśli pozwolisz oczyścić filtr DPF i filtr FAP, to przekonasz się o efektywności regeneracji tych podzespołów.
2. Kiedy należy wymienić filtr DPF? - Filtr DPF i cena
Jeżeli filtr cząstek stałych DPF i FAP uległ awarii i nawet czyszczenie ich nie będzie w stanie przywrócić mu właściwości, to trzeba pomyśleć o kupnie nowego albo przynajmniej już zregenerowanego przez serwis podzespołu, ponieważ parametry są bardzo zbliżone do tych oryginalnych. Cena takiego nowego filtra cząstek stałych oscyluje w kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy złotych, dlatego powinieneś się przygotować, że to nie będzie mały koszt.
3. Filtr cząstek stałych - wymiana, naprawa, usunięcie? - Czyszczenie DPF - czy warto?
Czyszczenie filtra cząstek stałych jest obowiązkowe i każdy użytkownik swojego diesla powinien w końcu zdać sobie z tego sprawę. Jeżeli będziesz to bagatelizować, to w razie kontroli Policji czy też badania technicznego możesz mieć kłopoty i zapłacić mandat, a także nie przejść pozytywnie tego przeglądu. Zarówno posiadanie niesprawnego filtra cząstek stałych w samochodzie, jak i kompletny jego brak są surowo zabronione, więc taki kierowca może ponieść nieprzyjemne konsekwencje. Wymiany DPF czy FAP nie unikniesz, zwłaszcza gdy okaże się, że nastąpiło jego pęknięcie tudzież pokruszenie, ponieważ uszkodzonego podzespołu nie można poddać regeneracji. Koszta są bardzo duże, więc nie zalecamy zaniedbywać tego elementu, a odpowiednio dobrze go oczyszczać.
Komentarze