Czy katalizator jest niezbędny?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Pracownia regeneracji filtrów DPF

W świetle prawa katalizator jest niezbędny, natomiast pod względem technicznym już nie. Pierwsze katalizatory zaczęto montować w pojazdach z silnikami benzynowymi, a dopiero później w dieslach. Od tamtego momentu już na stałe zajęły swoje miejsce w samochodach i wszelkie próby jego pozbycia się są karalne. Dla swojego świętego spokoju warto odstąpić od tak ryzykownej decyzji i zająć się regeneracją tego podzespołu, która znacznie ułatwi Ci podróżowanie. W razie, gdyby doszło do awarii reaktora katalitycznego w Twoim aucie, możesz zakupić jego tańszy zamiennik lub katalizator uniwersalny. Na pewno czego nie powinieneś zrobić, to umieścić w miejsce katalizatora jakiejś strumienicy czy tłumiku.

Do czego służy katalizator i czy można go wyciąć? - Jak działa katalizator?

Reaktor katalityczny ma obniżyć szkodliwość spalin emitowanych przez jednostkę napędową. Metale szlachetne znajdujące się we wkładzie katalizatora wchodzą w reakcje chemiczne z tymi związkami, które mają je zredukować. W silnikach Diesla montuje się katalizatory utleniające, jednak nie mogą one również zajmować się zmniejszaniem emisji trujących związków, dlatego umieszcza się także filtry cząstek stałych czy układ SCR. Nie wolno wycinać tego podzespołu, ponieważ według prawa auto nie powinno być w ogóle dopuszczone do ruchu miejskiego. Poza tym możesz otrzymać mandat albo mieć problemy z pozytywnym przejściem badania technicznego pojazdu.

Katalizator w samochodzie

Do czego potrzebny jest katalizator samochodowy? - Ile kosztuje katalizator?

Katalizator może kosztować bardzo dużo pieniędzy (nawet kilka tysięcy złotych), dlatego o wiele mądrzejszym rozwiązaniem jest zadbanie o jego jak najdłuższą wydajność poprzez wykonywanie raz na jakiś czas regeneracji. Wiadomo, że jeśli doszłoby do uszkodzenia mechanicznego tego podzespołu, to ta regeneracja nie miałaby racji bytu, więc warto również przyłożyć się do eksploatacji samochodu, aby uniknąć potencjalnych uszkodzeń.

Katalizator w samochodzie

Czy katalizator jest potrzebny? Co oznacza jego brak lub awaria? - Czy katalizator jest obowiązkowy?

Katalizator jest jednym z obowiązkowych elementów wyposażenia samochodu, a jest on po to, aby chronił nasze środowisko przed wydostawaniem się toksycznych substancji, pochodzących ze spalin. Za brak tego podzespołu w pojeździe można ponieść poważne konsekwencje, dlatego odradzamy. Jeżeli chodzi o awarię konwertera katalitycznego, to o nią w sumie nietrudno, ponieważ wystarczy najechać na zimną kałużę albo uderzyć o jakąś nierówność na drodze i pojawia się problem. Ponadto niesprawny katalizator wpływa na osiągi silnika, więc nie zaleca się jeździć wtedy autem.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

30 września 2021

Montaż DPF po wycięciu

Zdecydowałeś się na radykalny krok, jakim było usunięcie filtra DPF? Niestety, ale nie ominie Cię jego ponowne zamontowanie, przez wzgląd na obowiązujące prawo i rygorystyczne normy emisji spalin. ...