Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Reaktor katalityczny zwany także katalizatorem jest potrzebny do przeglądu technicznego, ponieważ jest to element, który już od ponad 20 lat na stałe zagościł w układzie wydechowym pojazdów zarówno z dieslem, jak i benzyną. Brak katalizatora jest karalne i nie tylko nie będziesz mógł przejść pozytywnie badania technicznego, ale również możesz dostać mandat podczas rutynowej kontroli Policji. Katalizator jest tak samo cenny, jak filtr cząstek stałych w pojeździe i jakakolwiek ingerencja w oba podzespoły, która nie jest zgodna z prawem i zostanie zweryfikowana, spowoduje, że Ty jako użytkownik tego auta będziesz musiał ponieść konsekwencje.
Od kiedy katalizator jest obowiązkowy i jaka kara za wycięcie katalizatora?
To w autach z silnikiem benzynowym najpierw zdecydowano się zamontować katalizator, tak więc pojazdy wyprodukowane po 1995 roku muszą bez wyjątku posiadać ten element w układzie wydechowym auta. Katalizatory w silnikach wysokoprężnych pojawiły się po wprowadzeniu w Euro 4, czyli mowa o 2005 roku. Katalizatory w dieslu i benzynie trochę się od siebie różnią, jednak ich funkcja z góry jest taka sama. Kary, jakie Ci grożą za wycięcie katalizatora, nie należą do najprzyjemniejszych, jeśli chcesz poruszać się w dalszym ciągu swoim autem. Niestety, ale za brak katalizatora możesz utracić możliwość jazdy samochodem, dodatkowo otrzymasz mandat na przykład na granicy albo nie przejdziesz przeglądu.
Brak katalizatora i przegląd techniczny - katalizator w dowodzie rejestracyjnym
Jeżeli Twój pojazd był wyprodukowany wcześniej niż w 1995, to w takiej sytuacji nie masz o co się martwić, ponieważ rzadko można było spotkać auta z fabrycznie wmontowanym reaktorem katalitycznym. Sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy masz auto nowsze, które powstało po tym 1995 roku, ponieważ nieobecność tego podzespołu nie wróży nic dobrego, zwłaszcza gdy w dowodzie rejestracyjnym będzie zaznaczona informacja o powinności jego posiadania.
Czy bez katalizatora przejdę przegląd techniczny [przegląd bez katalizatora 2021]?
Odpowiedź na pytanie, czy uda Ci się przejść przegląd techniczny bez obecności katalizatora w bieżącym roku, brzmi: nie. Nic z tego nie będzie nawet wtedy, gdy zostawisz w układzie wydechowym jakąś atrapę, która miałaby wskazywać, że katalizator jest na swoim miejscu. Kierowcy powinni zrozumieć, że ciężko jest zatuszować brak czy katalizatora, czy filtra cząstek stałych, a przy okazji, jeśli zostanie to sprawdzone, to prędzej czy później i tak będziesz musiał zamontować jeden lub drugi podzespół.
Katalizator – do czego służy, czy powoduje problemy oraz objawy wyciętego katalizatora
Katalizator służy do oczyszczania gazów spalinowych, aby nie doprowadzać do zanieczyszczania atmosfery i tak, powoduje on problemy, jak każdy inny element, który jest zaniedbany i użytkownik auta nie dba o to, aby ten konkretny podzespół / część naprawić. Katalizatory mogą się zapychać zanieczyszczenia i również w Twoim obowiązku jest jego oczyszczanie. Poza tym pracuje on w bardzo wysokiej temperaturze, więc nagła styczność z zimną kałużą może spowodować uszkodzenie w postaci skurczenia i pokruszenia. Jeśli kupiłeś auto i nie wiesz, jak rozpoznać objawy wyciętego katalizatora, to są to na przykład: nagły spadek mocy jednostki napędowej, nierówna praca, brzydki zapach spalin i zmiana koloru spalin.
Komentarze