Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Przepalanie katalizatora jest niezalecane, ponieważ może ono bardziej zaszkodzić niż pomóc, dlatego, jeśli jest on już doszczętnie zużyty, należy go wymienić na nowy. Oczywiście słyszy się, że niektórzy próbują wypalić zanieczyszczenia katalizatora na własną rękę, natomiast lepiej nie ryzykować, ponieważ lekko zapchany podzespół można uratować dokładną regeneracją, a przepalony wkład katalizatora będzie się nadawać wyłącznie do utylizacji. Wiedz też, że zniszczenie katalizatora będzie wiązało się z bardzo kosztowną wymianą. Kolejnym bardzo istotnym problemem są wszelkie próby pozbycia się katalizatorów z układu wydechowego pojazdów, ponieważ są uznawane za problematyczne i eksploatacja z nim jest o wiele droższa. Niestety, ale nieodpowiedzialne użytkowanie pojazdu faktycznie może wygenerować dodatkowe koszty, zwłaszcza gdy zaniedbasz regeneracje elementów samochodu, wszelkie naprawy lub wymiany. Jeżeli będziesz oczyszczać katalizator i pozwolisz, aby to specjaliści się nim zajęli, to uwierz, że nie powinieneś mieć z nim problemu.
1. Przewiercenie katalizatora – jeden ze sposobów na pozbycie się problemu
Zastanów się najpierw, czy wiesz, jakie jest przeznaczenie katalizatora. Jeżeli słyszałeś, po co został on skonstruowany, to z pewnością nie powinieneś myśleć o jego usunięciu albo przewierceniu, gdyż utraci on swoją funkcję i nie będzie mógł chronić naszego środowiska. Posiadając sprawny katalizator, jesteś pewny, że jest on w stanie oczyszczać spaliny, więc społeczeństwo nie musi wdychać szkodliwych substancji znajdujących się w spalinach.
2. Jak wygląda wypalony katalizator przez zastosowanie płynu łatwopalnego?
Odpowiedź nie powinna nikogo zaskoczyć, ponieważ ceramiczny wkład katalizatora może zostać przetopiony, pomimo tego, że jest on odporny na wysoką temperaturę, ale nie aż tak. Jeżeli wkład zostanie uszkodzony, to regeneracja podzespołu już nie będzie możliwa. Jeśli już chcesz wypalić katalizator, zgłoś się do odpowiedniego miejsca, w którym wypala się osady w piecu. Pracujący w takim serwisie specjalista nie powinien dopuścić do uszkodzenia tego podzespołu.
Podpowiadamy, jak dbać o katalizator
Odpowiednia eksploatacja i unikanie jazd na krótkich odcinkach, ponieważ silnik nie jest w stanie się dobrze rozgrzać. Staraj się nie wjeżdżać w kałuże, ponieważ nagła zmiana temperatury, może zaszkodzić katalizatorowi (obudowa podzespołu może się skurczyć, a wkład pokruszyć).
Uważaj też na wysokie krawężniki, aby nie dopuścić do mechanicznego uszkodzenia katalizatora. Wykonuj również od czasu do czasu regenerację tego elementu, aby uwolnić go z zalegających w nim osadów.
Komentarze