Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Tak, katalizator może się zapchać i wynika to z różnych nieprawidłowości pracy niektórych podzespołów (starzenie się jednostki napędowej, jak również nieprawidłowo wyregulowana instalacja gazowa w pojazdach z silnikiem LPG). Jeśli reaktor katalityczny jest mocno zanieczyszczony, to regeneracja nie przyniesie efektów, pomoże tylko wymiana podzespołu. Nie zalecamy jeździć samochodem z zatkanym katalizatorem, ponieważ w każdej chwili silnik może przestać pracować. Dobrze by było, gdyby po zaobserwowaniu pierwszych objawów zanieczyszczonego lub uszkodzonego katalizatora, zareagować na tyle szybko, żeby udało się ten podzespół oczyścić i zaoszczędzić pieniądze. Wiedz też, że reaktor katalityczny jest obowiązkowym elementem wyposażającym pojazd, tak więc nie wolno go usuwać.
Zapchany katalizator a jazda samochodem. To ryzyko, które nie ma sensu - Uszkodzony katalizator - dźwięk
Nie zaleca się jeździć autem z zapchanym reaktorem katalitycznym, ponieważ może to znacznie pogorszyć komfort jazdy, a także negatywnie wpłynąć na działanie komputera pokładowego oraz ogólny monitoring układu spalin. O ile poruszanie się starszym pojazdem z niedostatecznie sprawnym katalizatorem mu nie zaszkodzi, o tyle jazda nowym może być już problematyczna. Pomimo tego, że nowy katalizator kosztuje nawet kilka tysięcy złotych, to lepiej go wymienić od razu niż czekać na pojawienie się kolejnych i równie kosztownych usterek. Jeśli katalizator jest uszkodzony, to podczas jazdy możesz usłyszeć nieprzyjemny dźwięk (np. stukanie).
Zapchany katalizator — objawy, co zrobić, jak go wyczyścić? - Zapchany katalizator - dymienie
Jeśli reaktor katalityczny jest zanieczyszczony, to może się to objawić poprzez spadek mocy i wydajności jednostki napędowej, dymienie, zwiększa się spalanie. Miej na uwadze, że w pojazdach benzynowych te objawy mogą nie być w ogóle zauważalne przez użytkownika samochodu. Zapchany katalizator można wyczyścić preparatami specjalnie temu dedykowanymi albo w serwisie metodą hydrodynamiczną. Niestety, ale w przypadku mocno zużytego katalizatora regeneracja nie przyniesie oczekiwanych rezultatów i niezbędna będzie jego wymiana.
Zapchany katalizator – objawy, przyczyny, naprawa — Zapchany katalizator a sonda lambda
Najczęściej występującymi objawami zapchanego reaktora katalitycznego są: spadek mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa, kontrolka „check engine” oraz niepokojące hałasy, które wydobywają się spod podwozia. Jeżeli ten podzespół nie będzie kwalifikować się do oczyszczania, to koniecznie będziesz musiał go wymienić na nowy albo nieco tańszy regenerowany. Problem z katalizatorem może wystąpić, gdy auto jest eksploatowane tylko w mieście na krótkich odcinkach. Przez niewłaściwą pracę reaktora katalitycznego odczyt pomiarów sondy lambda, stają się niemiarodajne, dlatego też grozi to złym doborem składu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Komentarze