Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak najbardziej reaktor katalityczny może, a nawet powinien być czyszczony. Co prawda, jeśli będzie mocno zapchany brudami, to są małe szanse na przywrócenie regeneracją utraconych parametrów i sprawdzi się wtedy wymiana wkładu, jednak zazwyczaj bez problemu udaje się odratować katalizator za pomocą dobrze wykonanego czyszczenia. Regeneracja tego podzespołu jest niezbędna, ponieważ w nim również gromadzą się zanieczyszczenia, które w nadmiarze po dłuższym czasie eksploatacji utrudniają pracę reaktora katalitycznego. W przypadku tego elementu nie zaleca się go przepalać, dlatego lepiej oddać go do serwisu na diagnostykę i czyszczenie. Trzeba uważać na katalizator, ponieważ z racji tego, że pracuje w bardzo wysokiej temperaturze, to istnieje duże ryzyko zapalenia się samochodu (jedną z przyczyn jest kontakt paliwa z podzespołem), dlatego szybko reaguj na usterki i kontroluj stan pozostałych elementów swojego samochodu. Warto też wiedzieć, że katalizator nie jest najtańszy, więc tym bardziej trzeba zadbać o jego kondycję, aby posłużył Ci jak najdłużej w aucie.
Katalizator samochodowy: co to jest? Budowa, objawy usterki, czyszczenie — Czyszczenie katalizatora — cena
Każdy katalizator ma metalową obudowę oraz rdzeń ceramiczny lub metalowy i znajdują się w nim kanaliki pokryte metalami szlachetnymi (pallad/platyna), które wchodzą w reakcje chemiczne z zanieczyszczeniami. Podzespół ten można znaleźć w układzie wydechowym lub bezpośrednio w kolektorze wydechowym. Przez uszkodzony reaktor katalityczny możesz mieć problem ze zwiększonym spalaniem paliwa, rozwijaniem mocy, nierównomierną pracą silnika na biegu jałowym, jak również z pojawieniem się kontrolki „check engine”. Jeżeli podzespół utracił całkowicie swoje parametry i nie będzie nadawać się do regeneracji, konieczna będzie jego wymiana. Natomiast, gdy czyszczenie katalizatora jest możliwe, to warto oddać go do mycia wodnego pod ciśnieniem. Koszt usługi nie jest wysoki, a Ty będziesz mógł na nowo cieszyć się sprawnym podzespołem.
Prosty sposób na zatkany katalizator — Jak wyczyścić katalizator w Dieslu?
Zanieczyszczony katalizator możesz wyczyścić samodzielnie przy użyciu specjalnego środka Liqui Moly, jednak warto sprawdzić najpierw, czy nadaje się on do pojazdów z silnikami diesla i oczywiście zgodnie z instrukcją obsługi go zaaplikować. W razie, gdyby ten sposób czyszczenia okazał się nieowocny, to zgłoś się z tym do serwisu, ponieważ może się okazać, że dopiero czyszczenie wodne pomoże temu podzespołowi.
Czyszczenie katalizatorów metodą wodną — Czyszczenie katalizatora — czy warto?
Reaktor katalityczny powinien być czyszczony, gdyż dzięki temu będzie działać dłużej i dodatkowo wpłynie to dobrze na pracę innych podzespołów. Usługa ta, o ile jest wykonywana w serwisie, nie jest droga, a przynosi naprawdę zadowalające efekty. Najbardziej polecaną metodą udrożnienia katalizatora jest czyszczenie hydrodynamiczne. Sprawdzi się tak samo dobrze, jak przy filtrze cząstek stałych.
Komentarze