Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli przeprowadzisz we własnym zakresie samoregenerację filtra cząstek stałych i nie pojawią się przy tym żadne problemy, to kontrolka odpowiadająca za ten podzespół powinna zniknąć. W przypadku, gdy faktycznie ta kontrolka nie zniknie z deski rozdzielczej, to należy jak najszybciej udać się do ASO, w celu zweryfikowania stanu DPF i w razie konieczności zgodzić się na wykonanie profesjonalnego czyszczenia filtra DPF/FAP, Podzespół ten jest bardzo ważny i obowiązkiem każdego właściciela swojego samochodu jest dbać o niego, aby filtr cząstek stałych mógł długo pracować. Ów kontrolka zazwyczaj zapala się już w kryzysowym momencie, dlatego lepiej jej nie zlekceważyć, gdy już się pojawi, tylko przedsięwziąć odpowiednie działanie w tym kierunku. Nie wszystkie auta są wyposażone w taką kontrolkę, dlatego ich kierowcy muszą obserwować pracę podzespołów i czego się domagają.
Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF?
Gdy tylko zapali się kontrolka filtra cząstek stałych, to w miarę możliwości wjedź na drogę szybkiego ruchu bądź na autostradę i zainicjuj proces wypalania. Pojawienie się takiej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu jest bardzo dużym ułatwieniem dla właścicieli, ponieważ wiedzą, jak się zachować, jeśli DPF zacznie tracić swoje parametry, co będzie wynikiem nagromadzenia się w nim zanieczyszczeń.
Kontrolka DPF nie gaśnie — czy można jeździć?
Jeśli chcesz kontynuować jazdę samochodem, nie myśląc o rozpoczęciu procedury wypalania sadzy z filtra cząstek stałych, to nie, takim autem dalej jechać nie powinieneś. Jeżeli nie chcesz samodzielnie dokonać samoregeneracji DPF, to po prostu oddaj go do serwisu i doświadczeni pracownicy się tym zajmą. Doszczętnie zatkany filtr cząstek stałych może w końcu się zepsuć, a gdyby faktycznie do tego doszło, to wydałbyś dużo pieniędzy na nowy podzespół. Im wcześniej zregenerujesz DPF, tym lepiej dla Ciebie i innych elementów Twojego pojazdu, które współpracują z filtrem cząstek stałych.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć — Jak wygląda kontrolka DPF?
Zauważasz u siebie w samochodzie problem ze zwiększonym zużyciem paliwa, zwiększonym zadymieniem w okolicy układu wydechowego, z turbosprężarką, a także pojawiła się kontrolka DPF, której zarys jest koloru żółtego/pomarańczowego i nie wiesz, co to może oznaczać? Podamy Ci bardzo proste rozwiązanie – spróbuj samemu wypalić sadzę z filtra cząstek stałych. Jeżeli w dalszym ciągu podobne objawy będą się utrzymywać, to natychmiast udaj się do serwisu i sprawdź kondycję filtra DPF.
Komentarze