Czy można jeździć bez płynu FAP?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Warsztat regenerujący filtry DPF

Absolutnie nie wolno jeździć samochodem z pustym zbiornikiem albo z niskim poziomem płynu katalitycznego (Eolys), ponieważ uszkodzisz silnik. Eolys jest stosowany w filtrach „mokrych” FAP i jeśli chcesz, aby był sprawny, to należy o niego zadbać i wlewać płyn, gdy zachodzi taka konieczność. Według wielu opinii kierowców eksploatacja pojazdu właśnie z tą odmianą filtra cząstek jest o wiele prostsza, natomiast dochodzi wydatek w postaci zakupu wspomnianego płynu. Dla jednych koszt ten jest spory, dla drugich przystępny. Tak czy inaczej, sadza z FAP wypala się szybciej i bez większych kłopotów. Filtr DPF potrzebuje temperatury, wynoszącej około 600 stopni C, aby faktycznie mógł się wyczyścić, co stanowi dużą komplikację dla właściciela swojego samochodu, bo musi stworzyć DPF-owi odpowiednie warunki do dopalenia zanieczyszczeń (nieunikniona jest wycieczka za miasto lub przejażdżka autostradą). Nie napiszemy, że filtr cząstek stałych FAP jest lepszy od DPF, ponieważ zarówno jeden, jak i drugi wymaga szczególnego traktowania i może przysporzyć niemałe problemy.

Płyny do układów wydechowych — czym się różni AdBlue od Eolys? - Brak płynu FAP — kontrolka

Płyn katalityczny Eolys używany jest do mokrych filtrów cząstek stałych, natomiast AdBlue stosowany jest do katalizatorów SCR. Pierwszy z nich ma za zadanie obniżyć temperaturę samozapłonu sadzy, drugi zaś jest odpowiedzialny za redukcję szkodliwych tlenków azotu, aby nie wydostawały się do powietrza. Podzespoły nie będą sprawne, jeśli zapomnisz o uzupełnianiu obu płynów, tego możesz być pewny, dlatego, gdy tylko otrzymasz komunikat o niskim poziomie któregoś z tych płynów, nie zwlekaj z ich dolaniem.

Pojazd w serwisie

Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Płyn Eolys - na ile starcza w zbiorniku?

O filtr FAP należy tak samo dobrze dbać, jak o DPF, z tym że dodatkowo trzeba dolewać płyn katalityczny, który ułatwia przeprowadzenie procesu samoregeneracji tego podzespołu. Jego działanie nie różni się niczym od pracy filtra cząstek stałych DPF. Eolys możesz wlać samodzielnie, jednak będzie Cię czekać wizyta w ASO, wynikająca z konieczności wprowadzenia do komputera pojazdu informacji o wlanym płynie i przy okazji zostaną usunięte błędy. Ponadto wiedz, że pozbycie się filtra FAP jest tak samo niezgodne z prawem co filtra DPF. Jeżeli FAP jest zanieczyszczony, zregeneruj go na przykład metodą hydrodynamiczną. Zbiornik z płynem katalitycznym powinien wystarczyć kierowcy na przejechanie około 100 tysięcy kilometrów.

Działanie DPF w samochodzie

Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie — Niski poziom płynu FAP w Peugeot 508

Jak najbardziej samodzielne uzupełnienie płynu Eolys jest możliwe, ale trzeba zaopatrzyć się w specjalne przyrządy. Zaoszczędzisz na tej czynności, ale nie ominie Cię wizyta w serwisie w celu zaktualizowania przez pracownika informacji w komputerze o wprowadzeniu Eolys, a także wykasowania potencjalnych błędów. Pamiętaj, że w tym przypadku niezbędna jest fachowa wiedza.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Aleksander
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Płyn FAP, zwany także płynem Eolys jest specjalnym środkiem stosowanym w samochodach z silnikami Diesla wyposażonymi w filtr DPF, czyli filtr cząstek stałych. Płyn ten służy do usuwania sadzy. Jeśli Twój samochód z silnikiem Diesla ma filtr DPF i jest wyposażony w system, który wymaga stosowania płynu FAP, brak płynu w układzie może prowadzić do awarii układu wydechowego i pogorszenia osiągów samochodu. Dlatego zaleca się, aby zawsze utrzymywać odpowiedni poziom płynu FAP w układzie i regularnie sprawdzać jego stan. W razie wątpliwości co do stanu płynu lub potrzeby jego uzupełnienia, zaleca się skonsultowanie się z mechanikiem lub specjalistą.

Popularne wpisy